تیکه اندازی هوآوی نسبت به اپل: «ممنون که همه چیزت را مثل ما درست می‌کنی»

اپل بالاخره امروز از آخرین آیفون‌ها (Xs و Xs Max و Xr) و اپل‌واچ‌های خود رونمایی کرد. با وجود اینکه هیچ تردیدی در این باره که بعضی مصرف‌کنندگان درباره این محصولات جدید به شدت هیجان‌زده شده‌اند وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد هوآوی در تلاش است با سیخونک زدن به اعصاب و روان اپل، چوب لای چرخش بگذارد.

حساب توئیتری Huawei Mobile در 21 شهریور 1397 نوشته است:

خیلی ممنون که همه چیزت را مثل ما درست می‌کنی. توی لندن می‌بینیمت. 24/7/1397

#HigherIntelligence #HUAWEIMate20 pic.twitter.com/ZhZHj9Xg3s

شرکت هوآوی مستقیماً کمپانی اپل را خطاب قرار نداد منتهی کلیپ کوتاهی در توئیتر منتشر کرد که به وضوح کمپانی اپل را نشانه رفته بود. در این کلیپ، هوآوی با بیان عبارت «همه چیزت را مثل ما درست می‌کنی» از کمپانی اپل تشکر کرد. البته کاملاً واضح است که هوآوی در تلاش است توجهات را به سوی رودیداد مورد انتظار خود که در تاریخ 24 مهرماه در لندن به وقوع خواهد پیوست، جلب کند. هوآوی در این رویداد سری Mate 20 خود را که به احتمال زیاد دارای جدیدترین پردازنده 7 نانومتری Kirin 980 SoC‌اش است و از یک واحد پردازنده عصبی دوگانه (Neural Processing Unit) بهره‌مند خواهد بود، معرفی می‌کند.

خوش‌خیالی و بامزه‌بازی حال حاضر هوآوی را که کنار بگذاریم، به این نکته می‌رسیم که این کمپانی در مقوله دستیابی به هدف خویش که ورود به بازار ایالات متحده بوده، سال چندان درخشانی را پشت سر نگذاشته است. این کمپانی تا کنون توسط دو مورد از خدمات‌دهندگان بزرگ اتصالات بی‌سیم ایالات متحده پس زده شده و پس از تلاش‌های فراوان، نهایتاً مجبور به عقب‌نشینی شده است. از آنجایی که احتمالاً کمپانی هوآوی فعلاً در بحث طرح‌های خود درباره ایالات متحده تسلیم شده باشد، اینکه ببینیم طی چند سال آینده چگونه می‌تواند ورق را به نفع خود برگرداند، داستان جالبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید