راهنمای تغییر رزولوشن صفحه ی نمایش گوشی های گلکسی S9

در این مطلب نحوه ی تغییر رزولوشن صفحه ی نمایش گلکسی S9 و گلکسی S9+ را برای شما توضیح می دهیم. گوشی گلکسی S9 از یک صفحه ی نمایش بزرگ و خیره کننده ی 5.8  یا 6.2 اینچیِ Quad-HD و لبه های خمیده برخوردار است. با این حال سامسونگ، رزولوشن صفحه ی نمایش را تا 1080pHD کاهش داده است.

اگر می خواهید به رزولوشن تماما  2K که احتمالا  گوشی را به همین دلیل خریده اید دست بیابید، رزولوشن صفحه ی نمایش را در بخش تنظیمات تغییر دهید. گوشی گلکسی S9  را می توان کاملا شخصی سازی کرد و قابلیت تغییر رزولوشن صفحه، یکی از موارد عالی و جالب توجه این گوشی  به شمار می آید. در جهت بهبود عملکرد و عمر باتری، سامسونگ صفحه ی نمایش این گوشی ها را از Quad-HD  به 1080pHD تغییر داده است. از آن جایی که این تفاوت از نظر برخی کاربران ناچیز شمرده می شود در ادامه به نحوه ی تغییر رزولوشن صفحه ی نمایش به حالت اولیه می پردازیم.

مراحل تغییر رزولوشن صفحه ی نمایش گلکسی S9

  1. با پایین کشیدن نوار اعلان گوشی و ضربه زدن بر روی آیکون چرخ دنده به بخش تنظیمات بروید.
  2. پایین رفته و Display را انتخاب کنید.
  3. Screen Resolution را انتخاب کنید.
  4. انگشت خود را به سمت راست بکشید تا 1440×2560 +WQHD  را انتخاب کنید.
  5. سپس روی گزینه ی Apply ضربه بزنید.

زمانی که روی Apply ضربه زدید، سریعا رزولوشن صفحه ی نمایش شما تغییر می کند و درست همانند زمانی که رزولوشن مانیتور کامپیوتر عوض می شود روی صفحه ی نمایش یک لرزش یا  چشمک آنی  مشاهده می کنید. همانطور که خواندید نحوه ی انجام این کار بسیار ساده است و تنها چند ثانیه طول می کشد. اکنون تمامی برنامه ها، بازی ها، فیلم ها و ویدیوهای یوتیوب را می توانید با رزولوشن 2K تماشا کنید. اگرچه رزولوشن 2K همان 4K نیست اما تفاوت چندانی هم با آن ندارد.

سایر جزئیات و توصیه ها

اگر متوجه شدید که فونت یا آیکون های صفحه ی نمایش بسیار کوچک شده اند می توانید آن را اصلاح کنید. در همان منوی Settings<Display گزینه ی Font and Screen Zoom را انتخاب کنید. سپس فونت را به یک سایز بزرگتر تغییر دهید تا سایز تمامی محتویات روی صفحه ی نمایش شما افزایش بیابد.

متناوبا، گزارشات زیادی مبنی بر این که بسیاری از افراد رزولوشن صفحه ی نمایش گلکسی S9 خود را  به جای استفاده از رزولوشن استاندارد 1080pFull HD – که یکی از رزولوشن های جدید گوشی گلکسی S9 است-  تا حالت 720p  کاهش داده اند نیز ارائه شده است. علت این کار بیشتر مربوط به بهبود عمر باتری می شود. یکی از کاربران مدعی شده است که به دلیل این که رزولوشن صفحه ی نمایش را تا 720p کاهش داده است با یک بار شارژ کردن کامل، گوشی به مدت بیش از 8  ساعت روشن مانده است.

یکی از سایر قابلیت های گلکسی S9 فیلتر نور آبی است که اساسا حالتی مفید برای شب می باشد. این حالت نور آبی را از صفحه ی نمایش شما حذف می کند و بدین طریق چشم در هنگام نگاه کردن به صفحه ی نمایش بخصوص در شب زیاد اذیت نمی شود و کاربران تلفن های هوشمند می توانند راحت تر بخوابند.. اگر با حالت Edge screen  گوشی گلکسی s9  خود مشکل دارید، برای مطالعه ی نحوی غیر فعال کردن آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید