ترفندهای کاربردی iOS 13 برای بهبود کارایی آیفون (قسمت اول)

آخرین سیستم عامل آیفون اپل، iOS 13، در دسترس عموم قرار گرفت و مجموعه ای از ویژگی های جدید را ارائه می دهد. اما استفاده از نرم افزار جدید می تواند کمی سخت باشد و در ابتدا می تواند یک درگیری تمام وقت ایجاد کند. در ادامه نحوه استفاده از برخی از نکات جدید iOS 13 و چند نکته قدیمی تر وجود دارد.

چگونه میانبرهای SIRI را اضافه کنیم؟

میانبرهای سیری این امکان را به شما می دهند که کارهای سریع را به دستیار اپل یعنی سیری محول کنید. این قابلیت در iOS 12 هم وجود داشت اما در iOS 13 سیری نقش مهم تری را ایفا می کند و هم اکنون شما می توانید میانبرهای سیری را در اپلیکیشن خودش پیدا کنید. روی اپلیکیشن  Siri Shortcuts ضربه بزنید تا کار آغاز شود. سپس روی دکمه Create Shortcuts ضربه بزنید تا ساده ترین ترتیب میانبرها نمایش داده شود. سربرگ Automation به دستگاه شما اجازه می دهد به تغییر محتواها به صورت هوشمند واکنش نشان دهد، بنابراین می تواند نقش بسیار مهمی را هنگامی که به منزل می رسید ایفا کند یا به صورت خودکار موقعیت را وقتی در حال بازگشت از کار به منزل هستید، به اشتراک بگذارد. در نهایت Gallery محدوده ای از میانبرهای از پیش تعیین شده را به شما نمایش می دهد بنابراین شما می توانید به سرعت به آن ها دسترسی داشته باشید یا از آن ها برای خلاقیت خودتان الهام بگیرید.

چگونه از SIGN IN با اپل استفاده کنیم؟

ساختن یک حساب کاربری جدید برای هر اپلیکیشن کار روتین و روزمره ای است، اما شما نمی خواهید در همه اپلیکیشن ها با حساب کاربری فیس بوک خود وارد شوید. وارد شدن با اپل، به شما این امکان را می دهد از حساب کاربری اپل خود برای وارد شدن سریع به اپلیکیشن ها استفاده کنید و هم چنین به به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی تان نیازی نداشته باشید. اگر یک اپلیکیشن از وارد شدن با حساب اپل پشتیبانی کند، این قابلیت را در دقیقا در صفحه آغازین اپلیکیشن مشاهده می کنید. کافی است روی آن  ضربه بزنید، از شما خواسته می شود که به حساب کاربری اپل خود وارد شوید و اطلاعاتی که می خواهید با توسعه دهنده اپلیکیشن به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

 

چگونه password ها را ذخیره کنیم؟

بسیار شبیه به  iOS 12، شما می توانید پسوردها و لاگین های خود را در  iCloud Keychain در  iOS 13 ذخیره کنید. هر زمانی که بخواهید به یک سرویس لاگین کنید، از شما درخواست می شود که اطلاعات لاگین خود را در iCloud Keychain ذخیره کنید. اما در صورتی که بخواهید به صورت دستی جزئیات خود را مدیریت کنید، می توانید این کار را با رفتن به Settings > Passwords & Accounts > Website & App Passwords انجام دهید. احتمالا شما نیاز داشته باشید که از  Touch ID, Face ID, یا رمز عبورتان برای ورود به این سرویس استفاده کنید.

چگونه آهنگ ها را با Airpod به اشتراک بگذاریم؟

یکی از نزدیک ترین قابلیت های iOS 13 امکان داشتن آهنگ های یکسان در دو AirPod است. برای انجام این کار لازم است دومین AirPod را به گوشی آیفون خود متصل کنید. پس از انجام این کار، شما قادر خواهید بود دومین AirPod را از تنظیمات AirPlay به همان شیوه ای که AirPod خود را انتخاب کردید، انتخاب کنید.

در قسمت دوم به بررسی سایر قابلیت های کاربردی  iOS 13  خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید