ترفندهای کاربردی ios 12

ios 12، سیستم عامل جدید موبایل اپل، ده ها ویژگی جدید راامکانات جدیدی برای کمک به بهبود بهره وری آیفون ارائه کرده است. اما آپدیت سیستم عامل جدید می تواند کمی سخت باشد، اما با ترفندهای کاربردی ای که در ادامه آموزش خواهیم داد، این کار ساده تر خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا امکانات جدید ios 12 را بررسی کنیم.

ios 12

با استفاده از تکنولوژی دوربین با عمق واقعی(trueDepth) در گوشی های آیفون، ios 12 به شما قابلیت ساخت مموجی، انیموجی های سفارشی که دقیقا شبیه خود شما است را می دهد. شما می توانید در App Drawer با iMessage از تعداد زیادی از رنگ چشم ها، مدل وها، اکسسوری ها و… انتخاب کنید.

در یک انیموجی، مموجی شما حرکات ماهیچه های شما را مانند آینه منعکس می‌کند. با زدن دکمه ضبط، شما می توانید ویدئوهای ۳۰ ثانیه ای را در مکالمات iMessage خود بفرستید. هنگامی که تحویل داده شدند، هم شما و هم طرف مقابل که گیرنده است، قادر به پاسخ دادن به آن با ضربه زدن روی پنجره پیام هستید.

چگونگی ذخیره رمزهای عبور

ios 12

برای نگه داری رمزهای عبور،  ios 12 از قابلیتی با عنوان AutoFill (پرکردن خودکار) رمزهای عبور استفاده می‌کند که رمزهای عبور را در iCloud Keychain شما ذخیره می‌کند. شما می توانید به صورت دستی نام کاربری و رمز عبور خود را در تنظیمات برای وبسایت ها یا اپلیکیشن های خاص به این قسمت اضافه کنید. با استفاده از Touch ID (شناساگر اثر انگشت) یا  Face ID (شناساگر چهره)، به صورت خودکار هنگام تشخیص چهره و یا اثر انگشت اطلاعات را تکمیل می‌کند.

چگونگی استفاده از زمان صفحه نمایش

ios 12

در تلاش برای کمک به استفاده کمتر از گوشی های هوشمند، ios12 از یک اپلیکیشن جدید با عنوان Screen Time استفاده می‌کند. در این اپلیکیشن شما می توانید محدودیت های زمانی برای اپلیکیشن ها تنظیم کنید، میزان مصرف گوشی هوشمند خود را چک کنید و هم چنین آنها را با schedule Downtime زمان بندی کنید. با Downtime، شما می توانید زمانی که از گوشی خود دور هستید را زمان بندی کنید تا از ارسال نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها در آن زمان جلوگیری کند.

چگونگی تنظیم محدودیت اپلیکیشن ها(App Limits)

ios 12

به عنوان بخشی از Screen Time، شما می توانید محدودیت هایی را درباره مقدار زمانی که برای هر اپلیکیشن می خواهید صرف کنید، برای  تنظیم کنید. اپلیکیشن ها به صورت گروهی دسته بندی شده اند، بنابراین اگر شما محدودیتی را روی شبکه های اجتماعی تنظیم کنید، اپلیکیشن هایی مانند فیس بوک، توئیتر، Snapchat و موارد دیگر همه شامل این محدودیت می شوند. شما هم چنین می توانید روزهایی را که می خواهید محدودیت ها در آن روزها اعمال شوند را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چقدر طول بکشند.

برای تنظیم App Limits از مسیر زیر اقدام نمایید:

Settings > Screen Time > App Limits

سپس دسته بندی مورد نظر خود را برای اعمال محدودیت انتخاب کرده و گزینه “Add” را انتخاب کنید. هنگامی که محدودیت های زمانی را لحاظ کردید، “App Limits” را انتخاب کنید و محدودیت های شما به صورت خودکار اعمال خواهند شد. وقتی که روی یک اپلیکیشن که برای محدودیت تنظیم کرده اید کلیک کنید، یک ساعت شنی خواهید دید. اگر اپلیکیشن را باز کنید، یک نوتیفیکیشن با شما نشان داده می‌شود که به شما می گوید در زمان محدودیت به اپلیکیشن وارد شده اید. اگر به هر دلیلی نیاز داشتید که از اپلیکیشن استفاده کنید؛ می توانید گزینه نادیده گرفتن محدودیت برای کل روز یا ۱۵ دقیقه پیش از یادآوری مجدد محدودیت انتخاب کنید.

چگونگی اندازه گیری اشیا

ios 12

با استفاده از ARKit اپل، هم اکنون قادر به اندازه گیری اشیا و فاصله ها در دنیای واقعی با دوربین آیفون خواهید بود. با Measure شما می توانید اندازه اشیایی مانند قاب ها، پوسترها، نشانه ها و… را به دست آورید. این کار به سادگی انجام پذیر است، کافی است که اپلیکیشن را باز کنید، دوربین خود را روی آن شی قرار دهید و دستورالعمل ها را برای اطمینان از اینکه همه چیز دقیق است،‌دنبال کنید. سپس با ضربه زدن روی صفحه نمایش، اندازه ها را مشاهده کنید. هر مقیاس و اندازه، مقدار تبدیل شده آن از اینچ به سانتی متر را نشان می دهد. البته لازم به ذکر است که این مقدار به اندازه مقیاس متر دقیق نیست، اما یک ابزار کاربردی برای اندازه گیری و اثبات اندازه حقیقی است.

چگونگی اجبار آیفون به بسته شدن بدون نیاز به فشار دادن دکمه

Home

ios 12

پیش از انتشار سیستم عامل  iOS 12، بستن یک اپلیکیشن در آیفون X، نیاز به دسترسی به App Switcher با بالا کشیدن از پایین صفحه داشت. سپس شما باید یک یک اپلیکیشن خاص تا زمانی که علامت منهای قرمز رنگ در سمت چپ آن ظاهر می شد، روی آن ضربه زده و دست خود را نگه دارید. این فرایند با حذف نیاز به پردازش طولانی روی اپلیکیشن بسیار ساده شده است. حال کافی است فقط صفحه را از پائین به بالا بکشید و هر اپلیکیشنی که می خواهید ببندید را فقط به بالا بکشید.

این فرایند هم چنین برای نسل های بعدی آیفون، از جمله XS, XS Maxو XR که دکمه home در آن ها به صورت فیزیکی وجود ندارد هم صادق است.

چگونگی بررسی عملکرد باتری

ios 12

برای بررسی باتری، باید از قسمت Settings گزینه Battery  را انتخاب کنید. در این بخش شما گراف ها، نمودارهایی را از میزان مصرف باتری خود و میزان استفاده از باتری در طول ۲۴ ساعت گذشته مشاهده می کنید. در پایین این قسمت هم گزارش های جزئی تری از اینکه چه مقدار زمان روشن و خاموش بودن صفحه نمایش به همراه درصد باتری ای که هر اپلیکیشن استفاده کرده است نمایش داده می‌شود. هم چنین یک گزینه برای نمایش میزان مصرف باتری در طول ۱۰ روز گذشته هم وجود دارد.

هنگامی که این قابلیت برای نخستین بار در سیستم عامل iOS 11 معرفی شد، شما هم چنین می توانستید به اطلاعات سلامت باتری هم دسترسی داشته باشید. این کار با ضربه زدن روی گزینه Battery Health که بالای گراف لیست شده بود، امکان پذیر بود. با انتشار iOS 12، هم چنین Battery Health در حال حاضر گزینه  ‘Insights and Suggestions’ دارد که راه های مختلفی را برای شما برای کمک به طول عمر باتری ب اساس رفتار مصرفی شما ارائه می دهد.

چگونگی مدیریت نوتیفیکیشن های گروهی

ios 12

در سیستم عامل ios 12، نوتیفیکیشن ها روی صفحه قفل شما در حال حاضر با هم گروه بندی شده اند. با حرکت یک نوتیفیکیشن به سمت چپ، می توانید روی Manage کلیک کنید که به دو شما دو گزینه انتخابی می دهد: Deliver Quietly و Turn Off.

اگر شما نوتیفیکیشن های آینده را از اپلیکیشن های خاصی انتخاب کنیدکه دقیق تحویل داده شوند، اعلان ها  از صفحه قفل میانبر می زنند و فقط در مرکز نوتیفیکیشن نمایش داده می شوند. با غیر فعال کردن آن ها، نوتیفیکیشن ها دیگر کامل نمایش داده نمی شوند.

در قسمت تنظیمات، شما می توانید در صورت تمایل نوتیفیکیشن ها را در یک مسیر مشخص گروه بندی کنید. اگر گزینه Automatic را انتخاب کنید، نوتیفیکیشن ها بر اساس شباهت اپلیکیشن ها اما در پشته های مختلف دسته بندی می شوند. به عنوان مثال، اگر پیام های متنی را از دو فرد مختلف دریافت کنید، مشاهده می کنید که هر پیام در دو قسمت مختلف پشته بندی شده است. هم چنین قابلیت گروه بندی بر اساس اپلیکیشن هم وجود دارد به این صورت که همه پیام های متنی شما در یک پشته بدون توجه به اینکه چه کسی به شما پیام را ارسال کرده است، نمایش داده می شوند.

برای بازگشت به حالت اصلی و نمایش نوتیفیکیشن ها روی صفحه اصلی، امکان غیر فعال کردن تنظیمات به صورت کلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید