ترفندهای استفاده از نقشه گوگل برای مسیر یابی در اندروید

نقشه گوگل برای اندروید، جایگزینی فوق العاده برای دستگاه های گران قیمت ناوبری است. به وسیله این برنامه می توانیم مسیر خود را در هر جای دنیا که بخواهیم بیابیم. همانطور که نقشه گوکل در طول این سال ها رشد کرده است، ویژگی های آن نیز رشد کرده اند. بنابراین ممکن است برخی ترفندهای مخفی در زیر پوسته وجود داشته باشد که مسیر شما را تغییر دهد.

ما برخی ترفندهای پایه و پیشرفته درباره نقشه گوکل پوشش خواهیم داد.

مشاهده سرعت و محدودیت سرعت

این ویژگی به صورت پیش فرض در نقشه گوگل وجود ندارد، ولی می توانید با دانلود Velociraptor از فروشگاه گوگل آن را اضافه کنید. پس از نصب و تنظیمات موردنظر می توانید آن را در نقشه گوگل اجرا کنید.

سپس از طریق برچسب ظاهرشده می توانید سرعت خود و محدودیت سرعت جاده را ببینید. همچنین می توانید کاری کنید پس از عبور از محدوده سرعت برنامه به شما هشدار دهد.

اضافه کردن محل توقف

وقتی به سمت جایی حرکت می کنید، می توانید از نوار جست و جو برای اضافه کردن یک محل توقف استفاده کنید. و اگر به محل توقفی قبل از تمام شدن مسیر نیاز دارید، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید و افزودن ایستگاه را انتخاب کنید.

برنامه ریزی سفر

آیا تصور کرده اید که حمل و نقل عمومی در یک زمان مشخص چگونه خواهد بود؟ نقشه گوگل به شما می گوید!

مثل همیشه مسیر خود را بین دو نقطه انتخاب کنید. روی زبانه حمل و نقل و عمومی ضربه بزنید، سپس از پایین دکمه حرکت کردن را انتخاب کنید. این کار به طور خودکار شما را به زمان فعلی می برد، ولی می توانید زمان آن به وسیله گزینه “رسیدن تا” را تغییر دهید، یا حتی آخرین حمل و نقل موجود را انتخاب کنید.

تغییر نمای دید

اگر نقشه گوگل به طور ناگهانی، به شکل راه دیگری ظاهر شود، ممکن است به طور تصادفی با گزینه منظره مواجه شوید. اولین ویژگی تغییر جهت نقشه با ضربه زدن روی قطب نماست. آن را یک بار به جهت شمل متصل کرده و دوباره جهت را به موقعیت خود برگدانید.

ویژگی دوم نیز دیدن اندازه مجازی ساختمان هاست. برای این کار می توانید با استفاده از انگشتان خود مثل همیشه زوم کنید و برای کوچک کردن دوباره برگردانید.

اضافه کردن برچسب به مکانها

احتمالا می دانید که می توانید مکان های که می خواهید به یاد داشته باشید را در مکان های من ستاره دار کنید. اما آیا می دانید چگونه به مکان ها برچسب اضافه کرد؟ گرچه نمی توان روی مکان هایی که قبلا ثبت شده اند مانند فروشگاه ها برچسب زد و فقط می توان آن ها را به صورت ستاره دار در مکان های من ذخیره کرد.

این قابلیت زمانی که شما مثلا به خانه دوستتان می روید، قابل استفاده است. زیرا آنها مکان خود را ثبت نکرده اند. در این زمان می توانید به مکان خانه برچسب اضافه کنید، و برای آن نامی تعیین کنید. در این صورت برچسب در مکان های شما ظاهر می‌شود.

فشار طولانی برای هدایت سریعتر

پس از انتخاب مقصد، می توانید با استفاده از برچسب آبی ظاهرشده در سمت راست پایین صفحه، روش حرکت خود را انتخاب کنید. با این حال برای مثال، اگر اولین روش انتخابی شما خودرو باشد، می توانید روی برچسب آبی فشار طولانی تر دهید تا مستقیما وارد مسیر شوید.

ارسال مسیرها به تلفن شما

اگر از نقشه گوگل روی رایانه خود استفاده می کنید، اما حساب نقشه گوگل دیگری در گوشی خود دارید می توانید از گزینه “send directions to your phone” برای ارسال مسیرها استفاده کنید. پس از انجام این کار اعلانی حاوی مسیرهای هدایت شده در گوشی خود دریافت می کنید.

حرکت داخل مراکز

نقشه گوگل تنها برای جاده ها نیست. در واقع برای برخی مراکز نیز کار می‌کند. اگر در نزدیکی یک مرکز بزرگ هستنید، برای دیدن طرح این مرکز بزرگنمایی کنید. می توانید فروشگاه های خاص را پیدا کنید یا حتی مسیر حرکت در طبقه های مختلف را ببینید.

برای بزرگنمایی دو بار ضربه بزنید

این مورد ساده می باشد ولی برای استفاده یک دست مفید است. آیا می خواهید بزرگنمایی کنید؟ دوبار روی صفحه ضربه بزنید ولی پس از بار دوم انگشت خود را از صفحه بلند نکنید و آن را به پایین بکشید. برای کوچک کردن، همین کار را انجام دهید ولی پس از ضربه دوم انگشت خود را به سمت بالا حرکت دهید.

ترفندهای پیشرفته نقشه گوگل برای اندروید

این برنامه با برخی از برنامه های دیگر و برخی خدمات گوگل موجود دستگاه اندروید شما ادغام می‌شود و خدمات دیگری به شما می دهد.

استفاده از کنترل صدا با مکان های ذخیره شده

یکی از مزایای برچسب های ذخیره شده با مکان هایی که اغلب بازدید می شوند این است که ناوبری کنترل شده با صدا را بسیار آسان تر می‌کند.

اگر Google Assistant روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده اید، می توانید بگویید “navigate to work” (به سمت محل کار حرکت کن). Assistant نقشه گوگل را باز می‌کند، مسیر را به طور خودکار ایجاد می‌کند و صفحه ناوبری را باز می‌کند تا شما را به آنجا برساند.

برچسب ها به شما اجازه ناوبری کاملا رایگان به هر مکان را می دهند. این نیز ممکن است با گفتن آدرس یا نام رسمی یک مکان امکان پذیر باشد، اما تلفظ نام آن کمی سخت تر از خواندن نام یک برچسب ساده است.

ذخیره سریعتر جاده هایی که گوگل نمی داند

طبق تجربه زندگی در منطقه ای خاص ممکن است بدانید در چه زمانی از روز آن منطقه دچار ترافیک می‌شود. ممکن است در گوگل مسیر سریع تر استفاده از اتوبوس باشد، ولی شما طبق تجربه خودتان بدانید اگر از این پارک عبور کنید 10 دقیقه زودتر به محل کار خود خواهید رسید.

هنگامی که نقشه گوگل یک مکان را برای شما نمایش می دهد، سعی می‌کند آن را به مسیرها و جاده های اصلی منتقل کند. شما را برای گذشتن از جاده های با ترافیک بالا به جاده های کوچکتر میبرد، ولی به ندرت می‌شود که شما به کوچه ها و جاده های کوچک منتقل کند.

متاسفانه هیچ راهی برای ایجاد مسیر خودتان در نقشه گوگل گوشی ندارید، ولی یک راه وجود دارد. با استفاده از نقشه گوگل در رایانه می توانید مقصد های خود را یکی پس از دیگری برنامه ریزی کنید. هر مسیر را مقصد مسیر دیگر قرار دهید.

هنگامی که مسیر مرحله به مرحله خود را ایجاد کردید، فقط لازم است برای ارسال مسیرها به گوشی خود روی “send directions to your phone” در پایین ضربه بزنید.

لینک مسیر شما به گوشی ارسال خواهد شد. فقط لازم است این لینک را در هر برنامه یادداشت موردعلاقه خود در اندروید ذخیره کنید.

سپس مسیر همیشه با زدن یک ضربه روی لیمک در نقشه گوگل شما باز خواهد شد.

دانلود نقشه ها برای مسیریابی آفلاین

هنگامی که از نقشه گوگل استقاده می کنید، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که نتوانید آنلاین شوید، مثلا حضور در کمپ مکان های دور افتاده که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

راه حل دانلود نقشه های آفلاین قبل از رسیدن به آنجاست.

  1. هنگامی که به اینترنت دسترسی دارید، نقشه ای را که می خواهید، باز کنید.
  2. از منو نقشه گوگل، نقشه های آفلاین را انتخاب کنید
  3. روی نقشه خودتان را انتخاب کنید، ضربه بزنید.
  4. نقشه نتیجه را روی منطقه ای که می خواهید مسیر آن ذخیره شود، منتقل کنید و روی بارگیری ضربه بزنید.
  5. نام آن را به صورتی انتخاب کنید که در لیست به راحتی قابل پیدا کردن باشد.

در حال حاضر می توانید از این نقشه بدون دسترسی به اینترنت استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید این نقشه ها حداقل به 10 مگابایت یا بیشتر فضا نیاز دارند. اینها فقط مقداری از ترفندهای موجود در نقشه های گوگل هستند و مسلما با گذشت زمان دیگر ترفندها نیز جلوه گر خواهند شد. برای پیداکردن کوتاهترین فاصله بین دو نقطه در نقشه های گوگل با ما در این لینک همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید