بیت کانکت (BitConnect) چیست و تا چه اندازه قابل اعتماد است؟

بیت کانکت یک ارز متن باز و یکپارچه است که به افراد اجازه می دهد ثروت خود را در یک ارز غیر دولتی ذخیره و سرمایه گذاری کنند و سود قابل توجهی کسب کنند.

بیت کانکت یک نوع ترکیب هرمی پونزی (Ponzi Pyramid hybrid) است. در واقع یک مجموعه کامل از طرح های غیرقانونی و غیرقابل تحمل است. این پلتفرم تلاش می کند این باور را در مردم ایجاد کند که آنها در حال سرمایه گذاری در پول های دیجیتالی هستند اما واقعیت چیز دیگری است.

گفته می شود بیت کانکت یک آلت کوین قابل تجارت است. (آلت کوین یک نوع ارز دیجیتالی است که پس از بیت کوین عرضه شد.) اما هیچ گونه ارتباطی با طرح پونزی بیت کانکت ندارد. در واقع آنها ذهن افراد را با گفتن داستانی از ارزهای رمزنگاری شده مشغول می کنند تا تجارت واقعی خودشان را که ترکیبی از طرح پونزی و هرمی است پنهان کنند.

مواردی که در ادامه گفته می شود برنامه های نرخ بازگشت سرمایه گذاری یا همان ROI بیت کانکت هستند که افراد با باور آنها در بیت کانکت سرمایه گذاری می کنند.

اعضا می توانند 100 دلار تا 1000 دلار سرمایه گذاری کنند و سود 40 درصدی ماهیانه به مدت 299 روز دریافت کنند.

اعضا می توانند 1010 دلار تا 5000 دلار سرمایه گذاری کنند و سود 40 درصد ماهیانه به مدت 239 روز و همچنین پاداش 23.9 درصدی ROI را نیز دریافت کنند.

اعضا می توانند 5010 دلار تا 10 هزار دلار سرمایه گذاری کنند و سود 40 درصدی ماهیانه را مدت 179 روز و همچنین پاداش 35.9 درصد ROI را دریافت کنند.

اعضا می توانند 10 هزار و 10 دلار تا 100 هزار دلار سرمایه گذاری کنند و سود 40 درصدی ماهیانه به مدت 120 روز و همچنین پاداش 30 درصدی ROI را دریافت کنند.

هر کسی که در تجارت آنلاین تخصصی داشته باشد می داند که تنها طرح های پونزی می توانند ادعا کنند که ROI تضمین شده است و سود 40 درصدی ماهیانه می پردازد.

بنابراین این تجارت قبلا ثابت کرده که بیت کانکت یک طرح پونزی است. برای پی بردن به این موضوع بمی توانید به این موضوع فکر کنید، اگر شرکتی در حال یک تجارت قانونی است و می تواند تضمین که کند که هر ماه 40 درصد سود پرداخت می کند چرا باید از چندین شخص سرمایه جمع کند و سود 40 درصدی به آنها پرداخت کند در صورتی که به جای آن می تواند از بانکی با میزان کمتری وام بگیرد و کمتر از 1 درصد سود بپردازد. حتی اگر واجد شرایط برای دریافت وام نباشند، به راحتی می توانند وام شخصی بگیرد یا از پول کارت اعتباری خود استفاده کنند. اکنون شاید برایتان کمی روشن شده باشد که چرا شرکت ها می خواهند سود 40 درصدی به جای یک درصد می پردازند؟

اعضای بیت کانکت پول واقعی خود را مانند USD/BitCoin در بیت کانکت برای مبادله سکه های بیت کانکت سرمایه گذاری و شروع به بازگرداندن ROI می کنند. این سکه ها در بیت کوین به مدت 120 تا 299 روز قرار می گیرند و اعضا باور می کنند زمانی که شرکت سودی کسب کند آنها هم سودی بدست می آورند. در صورتی که هیچ گونه منبع درآمد قابل تاییدی در بیت کانکت وجود ندارد که پس از آنکه پول توسط اعضا سرمایه گذاری شده برای اعضا بماند.

با این وجود چگونه آنها ادعا می کنند که 40 درصد ROI را ماهانه پرداخت می کنند؟ به سادگی می توان پی برد که چنین ادعایی دروغ است. از این رو سرمایه گذاری در بیت کانکت را توصیه نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید