بهترین برنامه های عکاسی در آیفون

دستگاه آیفون شما یک دوربین فوق العاده نیز هست، اما برای استفاده بهتر از آن به برنامه های شخص ثالث نیاز دارید. برنامه عکاسی خود تلفن خوب است ولی در مقایسه با برنامه های طراحی شده برای این کار قابل مقایسه نیست. در ادامه با ما همراه باشید.

Halide و لذت عکاسی

اگر می خواهید عکس های عالی بگیرید، باید کنترل دوربین را در دست داشته باشید و این امر در حالت خودکار مهیا نیست. با اینکه دوربین آیفون دارای دیافراگم ثابت است ولی هنوز می توانید سرعت شاتر، ISO، فوکوس و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید.

Halide بهترین برنامه عکاسی برای دوربین آیفون است. استفاده از آن با دست های کوچک و دستگاه بزرگ مانند نسخه های Plus، در حالت یک دست آسان است. پشتیبانی RAW، حالت پرتره عمودی، پیش نمایش عمق، حالت فوکوس بالا، هیستوگرام زنده و حالت خودکار عالی به عنوان یک مجموعه کامل، بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند.

Snapseed بهترین ویرایشگر عکس

ویرایشگرهای عکس بسیاری وجود دارد ولی Snapseed بهترین است. این برنامه مانند میزبانی برای تمام ابزار تنظیم نظیر پشتیبانی RAW، فیلترها و سبک های ذخیره شده است ولی چیزی که آن را شکوفا می‌کند، قابلیت تنظیمات موضعی است. تنظیمات کنترل انتخابی به شما امکان تنظیم سریع و آسان قسمت های مختلف را عکس می دهد. و لازم نیست برای انتخاب با لمس بزرگ انگشت خود دقت کنید.

قسمت دیگر ماجرا این است که Snapseed رایگان است. برنامه های دیگری برای ویرایش عکس وجود دارد ولی یا پولی هستند یا همه امکانات این برنامه را ندارند.

 Adobe Lightroom cc

Adobe Lightroom cc از لحاظ فنی رایگان است ولی برای دریافت همه ویژگی های برنامه و 100 گیگابیت فضای ابری و امکانات دیگر نظیر برنامه Adobe Creative Cloud Photography که شامل نسخه های رایانه فتوشاپ و Lightroom می‌شود، باید به طور ماهانه بسته به امکانات دریافتی مقداری پول پرداخت کنید. نسخه رایگان خوب است ولی نسخه های پرداخت شده آن را به برنامه ای بسیار مفید تبدیل می کنند.

Lightroom تنها یک ویرایشگر عکس نیست بلکه می توانید از آن به عنوان یک کاتالوگ، یک استودیو خارجی و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد. برای کسانی که عکاسی حرفه ای می کنند، این برنامه می تواند مرکز همه کارها باشد. این برنامه همه امکانات را برای آیفون شما به ارمغان می آورد و اگر شما یک مشترک خلاق فضای ابری هستید، Lightroom می تواند با رایانه شما نیز همگام شود.

اگر می خواهید فقط با آیفون خود عکاسی کنید، می توانید این برنامه را نادیده بگیرید، ولی اگر می خواهید از دستگاه خود به عنوان بخشی از گردش کار عکاسی خود استفاده کنید، Lightroom همان برنامه ای است، که در جست و جوی آن هستید.

 معرفی برنامه VSCO

برنامه های فیلتر مانند اینستاگرام و Hipstamatic اولین ویرایشگرهای خوب در آیفون بودند. اگر هنگام عکس برداری، عکسی با کیفیت پایین گرفته اید، قراردادن یک فیلتر روی آن می تواند ایده ای بسیار مناسب باشد. در حال حاضر برنامه های ویرایش عکس این کار را انجام می دهند ولی هنوز هم یک برنامه برای ایجاد فیلترهای زیبا وجود دارد: VSCO

تفاوت بین VSCO و دیگر برنامه ها، در تجربه سازندگان آن در انجام این کار است. VSCO به عنوان شرکتی پیش تنظیم برای فتوشاپ  و Lightroom ساخته شده است که فیلم های کلاسیک عکاسی را شبیه سازی می‌کند. آنها هنوز هم این کار را انجام می دهند ولی اکنون تجربه خود را به فیلترهای موبایل آورده اند. بدین معنی که به جای دریافت فیلترهای زشت با کنتراست بالا، فیلترهایی دریافت می کنید که از فیلم، منظره، حالت و فرهنگ خاص الهام گرفته شده اند.

VSCO دارای فیلترهای زیادی در حالت رایگان است ولی برای دریافت همه فیلترها و فیلترهای خاص باید نسخه پولی آن را دریافت کنید.

 TouchRetouch برنامه ای برای روتوش عکس

هیچ چیز عکس ها را سریع تر از خط نور، عکس آزار، جوش یا حواس پرتی های دیگر خراب نمی‌کند. این برنامه سریع ترین راه خلاص شدن از این مشکلات است.

ساده است: ابزار روتوش را انتخاب کنید، منطقه ای که می خواهید روتوش شود را رنگ کنید و برنامه بقیه کارها را انجام می دهد و به طور هوشمندانه محدوده ای که می خواستید برود جایگزین می‌شود. می توانید به سرعت چراغ خیابان، کابل، مردم و هر چیز دیگری را که هنگام عکاسی تصور می کنید، حذف کنید.

معرفی برنامه SKRWT

این برنامه برای یک چیز طراحی شده است: تعمیر خطای پرسپکتیو هنگام عکاسی از مناظر و ساختمان ها.

زمانی که سعی می کنید از یک بنای تاریخی عکس بگیرید و مجبور می شوید برای قراردادن همه چیز در قاب، به عقب بروید، بیشتر به یک بدبختی شبیه است. SKRWT این مشکل را با چند ضربه سریع حل می‌کند. این برنامه برای اینکه در هنگام سفر عکس های خود را بسیار حرفه ای کنید فوق العاده است.

اشتراک گذاری عکس ها در اینستاگرام

اکنون، زمان خسته کننده ترین جمله این لیست است. بهترین مکان برای اشتراک عکس های آیفون شما، اینستاگرام.

همانطور که من دوست دارم توصیه های خوبی برای شما در این مطلب داشته باشم، واقعیت این است که اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی عکس محور است. این برنامه بهترین شبکه اجتماعی در اطراف ما نیز هست. اگر می خواهید عکس های خود را با دوستان، اقوام و عموم مردم به اشتراک بگذارید، این برنامه برای شما ساخته شده است. برای آشنایی با نحوه محافظت از دوربین در برابر خطرات با ما در این لینک همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید