بررسی و مقایسه لپ تاپ و دسکتاپ

فروش جهانی لپ تاپ ها بیش از یک دهه گوی سبقت را از دسک تاپ ها ربوده اند. در سال ۲۰۱۹ ، فروش دسک تاپ در کل ۸۸٫۴ میلیون واحد در مقایسه با ۱۶۶ میلیون لپ تاپ بوده است. پیش بینی می شود این فاصله تا سال ۲۰۲۳ به ۷۹ میلیون در مقابل ۱۷۱ میلیون واحد برسد.اما فقط کاهش فروش ، بدان معنی نیست که شما نباید دسکتاپ خریداری کنید. زمان هایی وجود دارند که ممکن است این راه حل ایده آل باشد. اگر می خواهید تصمیم بگیرید که کدام یک را باید بخرید ، ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب ما قصد داریم برخی از جوانب مثبت و منفی لپ تاپ ها در مقابل دسک تاپ را بررسی کنیم.

مزایا و معایب دسکتاپ

قابل حمل بودن

اگر مکرراً نیاز دارید که رایانه خود را از خانه خارج کنید ، پس الزام داشتن یک لپ تاپ کاملاً روشن است. اگر قابلیت حمل و نقل برای شما ضروری باشد، یکی از موارد محبوب Acer Swift 5 است.

اما بسیاری از افراد فقط به دلیل کوچک تر بودن ،لپ تاپ می خرند. این گونه افراد، معمولا لپ تاپ را روی میز می گذارند و یا در منزل آن را جا به جا می کنند.

اگر در آن دسته قرار گرفتید ، آیا واقعاً به لپ تاپ احتیاج دارید؟ برای این گونه موارد شاید بهتر باشد با یک رایانه رومیزی و یک تبلت با کیفیت بالا ویندوز برای استفاده در منزل استفاده کنید.

۲.لوازم جانبی ثابت

لوازم جانبی ثابت یکی از مهم ترین اشکالات لپ تاپ ها است. این مبادله بزرگی است که شما در ازای قابلیت حمل و نقل انجام می دهید. هنگام خرید لپ تاپ ، برای مدت زمان زندگی با همان صفحه ، صفحه کلید ، پورت ها ، بلندگوها و غیره محبوس می شوید.

باز هم ، ممکن است خرید دسکتاپ ارزان تر و عاقلانه تر از خرید لپ تاپ باشد. سپس با پیشرفت فن آوری می توانید لوازم جانبی یا سخت افزاری به آن اضافه کرده و آن را ارتقا دهید.

 

۳.گرافیک مجزا

گرافیک گسسته اصطلاحی است که برای توصیف یک زیر سیستم گرافیکی مجزا در یک کامپیوتر به کار می رود. این اصطلاح می تواند مربوط به یک کارت گرافیک مستقل در یک شکاف مادربرد یا یک پردازنده گرافیکی کاملاً مجزا باشد. تعداد بسیار کمی از لپ تاپ ها گرافیک مجزا ارائه می دهند. در عوض ، آن ها از گرافیک یکپارچه استفاده می کنند. گرافیک های یکپارچه در تراشه مشابه پردازنده هستند و حافظه آن را به اشتراک می گذارند.

حضور یک گرافیک مجزا در لپ تاپ ها تنها در صورتی که اهل بازی باشید ، مهم است. هزینه و وزن اضافی بدان معنی است که این ویژگی برای اکثر کاربران لزوماً مطلوب نیست.

۴.گزینه های ارتقا محدود

بیشتر لپ تاپ ها به جز رم و هارد دیسک اجزای زیادی ندارند که بتوانید آن ها را ارتقا دهید. اگر می خواهید سایر قسمت های سخت افزار خود را بهبود ببخشید ، احتمالاً شانسی نخواهید داشت.  فضای زیادی داخل شاسی لپ تاپ وجود ندارد که بتوانید سایر اجزای اضافی مورد نظر خود را اضافه کنید.

البته بسیاری از کاربران دسکتاپ کامپیوترهای خود را به روز نمی کنند ، بنابراین میزان اهمیت شما به این نکته یک موضوع شخصی است.

۵. power

نکته دیگر که باید در مورد نبرد لپ تاپ و دسکتاپ در نظر بگیرید ، مصرف برق است.

لپ تاپ ها از انرژی کمتری نسبت به همتایان دسک تاپ خود استفاده می کنند. قطعات کوچکتر آن ها به معنای مصرف برق کمتر آن هاست. اگر شما یک خریدار آگاه از محیط زیست هستید ، ممکن است این تفاوت برای شما مهم باشد. صرفه جویی مالی نیز برای اکثر مردم قابل استقبال خواهد بود.

لپ تاپ ها باتری دارند. آن ها می توانند شما را از مساله از دست دادن کار در هنگام نوسانات برق و قطع برق نجات دهند. با این وجود ، اگر قصد دارید مدت طولانی در جاده باشید ، به یک پاوربانک لپ تاپ با دوام و ماندگار نیاز دارید.

۶. سرقت

بدون شک سرقت لپ تاپ ها نسبت به دسک تاپ آسان تر است. خوشبختانه ،  کیف های لپ تاپ ضد سرقت وجود دارند. برخی از ویژگی های جالب آن ها شامل قفل های ترکیبی ، پارچه ضد ضربه و محفظه های پنهان است.

هم چنین بخوانید: معرفی و بررسی ۵ مورد از بهترین لپ تاپ ویندوز های سال ۲۰۱۹

جوانب مثبت و منفی رایانه های رومیزی(دسکتاپ)

و اکنون ، جوانب مثبت و منفی خرید دسکتاپ از طریق لپ تاپ چیست؟

۱٫ مشخصات بالاتر

دستگاه های رومیزی با مشخصات بسیار بالاتر حتی بهترین لپ تاپ موجود در بازار در دسترس هستند. در دسترس بودن بیشتر فضای داخلی ، همراه با پتانسیل قدرت بالاتر ، به این معنی است که ماشین های دارای مشخصات بالا می توانند اجزای بهتری را در دمای خنک تر اجرا کنند.

اگر کار می کنید یا بازی مورد علاقه شما نیاز دارد که بهترین ها را داشته باشید ، یک رایانه رومیزی دستگاهی است که باید انتخاب کنید.

۲.خرید دشوارتر

خرید دسکتاپ ها  نسبت به لپ تاپ سخت تر است.

۳. هزینه

و این مورد به نکته بعدی ما منتهی می شود: هزینه. رایانه های رومیزی نسبت به لپ تاپ ها ارزان تر هستند.

۴.  زیبایی شناسی

هنگامی که یک دسک تاپ را تصور می کنید ، احتمالاً به مانیتور های غول پیکر و سیم های بی پایان فکر می کنید. الزامی نیست که دسکتاپ الزاما اینگونه باشد. اگر چیزی را می خواهید به اندازه عملکرد مناسب خود داشته باشد ، دستگاه های all-in-one از تولید کنندگان پیشرو ممکن است راهی به این سو باشد. آن ها مانند دستگاه های با مانیتور کمی حجیم به نظر می رسند. و به استثنای سیم برق ، کابل در مقابل چشم نیست. یکی از بهترین های all-in-one در سال ۲۰۲۰ HP Pavilion 24 است.

به یاد داشته باشید ، کمبود فضای بدان معنی است که رایانه های شخصی all-in-one لزوماً انتخاب مناسبی برای افرادی نیست که ممکن است بخواهد اجزای داخلی دستگاه خود را طی سال های آینده به روز کند.

۶. شما می توانید دسک تاپ خود را بسازید

اگر می خواهید کنترل کاملی بر اجزای رایانه خود داشته باشید ، می توانید کامپیوتر دسک تاپ خود را بسازید.

با کلمه “ساخت” فریب نخورید. اگر مطمئن نیستید ، لازم نیست همه چیز را خودتان جمع کنید. اگر با یک فروشگاه کامپیوتر محلی کار می کنید ، می توانید تمام تحقیقات و خرید آنلاین را انجام دهید ، سپس آن را به فروشگاه منتقل کنید تا ساخت واقعی دستگاه انجام شود.

برخی از معایب در ساخت رایانه شخصی شما وجود دارد. اگر به این نکته توجه نکنید که چه مقدار هزینه می کنید و در نهایت مسئولیت موفقیت یا عدم موفقیت آن بر عهده خود شما است.

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: کدام یک برای شما بهتر است؟

امیدواریم که این مقاله بینشی در مورد این که کدام استراتژی برای شما مناسب است فراهم کرده باشد. فقط به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ درست و صحیحی وجود ندارد بستگی به آنچه برای شما مهم است و نحوه برنامه ریزی استفاده از رایانه خود بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید