وضعیت افراد بدون کارت سوخت بعد از شروع سهمیه بندی چه خواهد شد؟

وضعیت افراد بدون کارت سوخت بعد از شروع سهمیه بندی

طبق اخبار منتشر شده سهمیه بندی بنزین از ساعت ۲۴ روز ۱۲ اردیبهشت ۹۸ آغاز می‌شود. در این بین سوال مهمی که بین تمام صاحبان وسایل نقلیه مطرح است، مشخص شدن تکلیف کسانی است که فاقد کارت سوخت هستند چیست؟

در طی مقاله‌ای در گذشته درباره‌ی موضوع آموزش ثبت نام کارت سوخت به طور مفصل توضیح داده‌ایم که می‌توانید تمام مراحل ثبت نام و آموزش‌های لازم را مشاهده کنید.

براساس اطلاعیه‌هایی که از سوی شرکت ملی پخش منتشر شده است، تمام کسانی که برای کارت سوخت ثبت نام کرده اند و یا برای صدور مجدد کارت سوخت ثبت نام کرده اند، می‌توانند از کارت بانکی خود برای گرفتن بنزین سهمیه‌ای اقدام کنند.

سخنگوی شرکت ملی درباره‌ی این موضوع، خانم زیبا اسماعیلی، در پاسخ به خبرنگاران گفته است که کسانی که طی مدت اعلام شده از سوی دولت، در سامانه ثبت نام کرده اند نیازی به دریافت کارت سوخت ندارند و با همان کارتی که در هنگام ثبت نام در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند عملیات سوخت‌گیری را انجام دهند.

خانم اسماعیلی در ادامه‌ی صحبت‌هایشان افزودند که نحوه‌ی استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت هوشمند را طی روزهای آتی به اطلاع مردم خواهیم رساند و تمام مراحل این کار با برنامه ریزی قبلی آماده شده است.

ایشان تأکید کردند که کارت‌های سوختی که از سری قبل هستند، هنوز هم به روش قبلی قابل استفاده هستند و مشکلی در این باره وجود ندارد و فقط کسانی که(چه صاحبان خودرو و چه صاحبان موتور سیکلت ) کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و یا جدیداً در سامانه دولت ثبت نام می‌کنند، کارت بانکی‌شان جایگزین کارت هوشمند سوخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که سامانه دولت به نشانی www.mob.gov.ir همچنان برای انجام ثبت نام کارت هوشمند سوخت باز است و کسانی که کارت سوخت ندارند می‌توانند با استفاده از این سایت و یا کد دستوری *۴#  اقدام به ثبت نام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید