نحوه بازیابی یا تعمیر اطلاعات از فایل های PDF خراب

اگر نمی توانید فایل های PDF خود را باز کنید، ممکن است دلیل، خراب شدن آن باشد. اگر از اطلاعات موجود در فایل PDF خود پشتیبان نگرفته باشید، بازیابی یک فایل خراب شده می تواند یک کابوس باشد. ما به شما کمک خواهیم کرد از طریق ابزار و تکنیک های ویندوز فایل PDF را تعمیر کنید.

ممکن است بتوانید همه فایل را تعمیر کرده و آن را به حالت اصلی بازگردانید. یا ممکن است تنها بتوانبد مبانی را استخراج کرده و بقیه فایل را بازساری کنید.

بررسی خطاهای فایل PDF Reader

آیا مطمئنید که مشکل از فایل PDF است؟ ممکن است مشکل از برنامه مورد استفاده برای پخش فایل PDF باشد.

حل مشکلات نرم افزار Adobe Acrobat Reader

این برنامه یکی از رایج ترین برنامه ها برای باز کردن فایل PDF  است. این امر لزوما به این دلیل نیست که این برنامه بهترین را ارائه می دهد،د بلکه به این دلیل است که اغلب کاربران با آن آشنا هستند. نوع فایل PDF در دهه 1990 توسط Adobe ساخته شد و در سال 2008 به استاندارد باز دسترسی پیدا کرد. اگر از این برنامه استفاده می کنید، با ما همراه باشید تا آن را عیب یابی کنیم.

در ابتدا بررسی کنید که آیا برنامه شما بروز است یا خیر. برای این کار بخش “Help” رفته و “Check for Updates” را انتخاب کنید. در این قسمت به شما نشان داده می‌شود که برنامه بروز است یا نیاز به بروز شدن دارد. اگر نیاز به بروز شدن بود، پیش رفته و فایل نسخه جدید را نصب کنید. اکنون فایل PDF خود را باز کنید.

اگر کار نکرد، Adobe Acrobat را باز کنید. سپس به قسمت “Help” رفته و “Repair Installation” ممکن است فایل هایی که برنامه روی آن اجرا می‌شود خراب شده باشد و با این روش سعی کند دوباره آن ها را به هم متصل کند.

روی کلید “Windows+I” کلیک کرده و “Apps” را انتخاب کنید. کلمه “Adobe Acrobat Reader” را جست و جو کرده، از لیست روی آن کلیک کرده و “Uninstall” را انتخاب کنید. سپس برای دانلود و نصب آخرین نسخه برنامه به سایت Adobe  مراجعه کنید. اگر پس از آن هم فایل PDF شما باز نشد، می توان Adobe را از داشتن مشکل تبرئه کرد.

استفاده از دیگر برنامه ها

Adobe Acrobat تنها گزینه شما برای باز کردن فایل PDF نیست و گزینه های دیگری برای امتحان نیز وجود دارند که مکل شما برای بازکردن فایل PDF را حل کنند. دو مورد از بهترین انتخاب ها، Foxit Reader و Sumatra PDF می باشند که البته هردو رایگان هستند.

همچنین ممکن است Okular و Evince در حالی که دیگر برنامه ها نمی توانند، بتوانند فایل PDF شما را باز کنند. به این دلیل است که آنها برای اجزای فایل PDF از یک روش رندر متفاوت استفاده می کنند.

اگر هنوز مشکل برطرف نشده وقت تمرکز روی خود فایل PDF است.

تعمیر یا بازیابی فایل PDF

همانند فایل های Office، جست و جو برای نسخه های قبلی فایل یا استفاده از برنامه شخص ثالث می تواند برای تعمیر فایل PDF نیز مفید باشد.

بازگرداندن نسخه قبلی فایل PDF

اگر فایل PDF مورد استفاده شما خراب شده باشد، می توانید برای بازگرداندن نسخه های قبلی آن اقدام کنید. ویندوز 10 دارای امکانات پشتیبان گیری است که می تواند به شما کمک کند. می توانید با فشاردادن کلید “Windows+I” به این بخش دسترسی پیدا کنید. پس از ورود “Update & Security” را انتخاب کرده و روی “Backup” کلیک کنید.

اگر از ویژگی Backup استفاده نکرده اید، نمی توانید از آن برای بازگردانی فایل PDF استفاده کنید. با این وجود، ممکن است قبلا در اقدامی هوشمندانه آن را فعال کرده باشید.

اگر آن را فعال کرده اید، می توانید از ویژگی File History برای بازگرداندن فایل PDF خود به نسخه قبلی استفاده کنید. برای انجام این کار، “File Explorer” را باز کرده و فایل PDF خود را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و “Restore previous versions” را انتخاب کنید.

این کار یک لیست کامل از نسخه های پشتیبان قبلی موجود برای فایل های PDF شما را نمایش می دهد. می توانید فایل ها را بررسی و برای بازگرداندن و استفاده از آن ها روی “Restore” کلیک کنید.

روش مشابه دیگر استفاده از برنامه بازیابی فایل ها مانند Recuva است، این برنامه به شما اجازه می دهد تا فایل های حذف شده را جست و جو کرده و آن ها را بازگردانی کنید. اگر نسخه قدیمی از فایل PDF خود را قبلا پاک کرده اید، این روش می تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از برنامه های تعمیر فایل PDF

برنامه هایی هستند که می توانند فایل های PDF شما را تعمیر کنند. بعضی از آن ها نیازی به دانلود نرم افزار ندارند و به طور مستقیم در اینترنت اجرا می شوند، مانند Repair PDF، PDFaid و PDF Tools Online. همه را امتحان کنید ولی اگر مشل شما بزرگ باشد ممکن است به شما کمک نکنند.

همچنین می توانید از برنامه های تخصصی تعمیر فایل مانند FileReapair1 استفاده کنید. این برنامه فایل های PDF را اسکن می‌کند، مشکل را پیدا کرده و آن را حل می‌کند. همیشه در همه موارد موفق نیست ولی ارزش امتحان را دارد.

استخراج اطلاعات از فایل های PDF

اگر قادر به تعمیر همه فایل نیستید، ممکن است بتوانید متن و تصاویر را از آن استخراج کنید. برای استخراج متن، می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که فایل های PDF را به Word تبدیل می کنند و به شما این امکان را می دهند که متن را به همان صورت دریافت کنید. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه که آنلاین نیز می باشد، Nitro نام دارد. اگر چه بسته به نوع مشکل شما ممکن است برخی کلمات به صورت غیرعادی درآیند. همچنین برای عکس ها نیز برنامه هایی وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارند.

اکنون فایل PDF را ذخیره کنید!

امیدوارم روش های بالا در ذخیر فایل های PDF خراب به کمک شما بیایند. ممکن است شما نتوانید همه فایل مورد نظر خود را بازگردانید ولی حداقل قادر به بازگرداندن و ذخیره قسمت اصلی آن خواهید بود.

به یاد داشته باشید همیشه داشتن یک نسخه پشتیبان پایدار ویندوز، می تواند در بازیابی همه فایل های خراب به شما کمک کند. همیشه یک نسخه تانویه برای بازگرداندن فایل ها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید