آنچه باید درباره ی باتری گوشی P20 pro هوآوی بدانید

گوشی هوآوی مدل p20 pro  با آن ظاهر ظریف و شیک، دارای یک باتریmah  4000 است و انتظارات از قدرت باتری آن بسیار بالاست. خصوصا که مدل mate p10  هوآوی هم باتری با همین قدرت دارد و نشان داده که یک آخر هفته ی کامل را دوام می آورد. حال باید دید آیا مدل p20 pro  هم مانند مدل قبلی چنین قابلیتی را دارد یا خیر.

باتری یکی از نقاط قوت گوشی p20 pro  است

بعد از آنکه دیدیم گوشی mate p10  باتری 4000mah  دارد که می تواند دو روز کامل را دوام بیاورد، انتظار می رود مدل p20 هم همین گونه باشد. باتری 3200 mah  گوشی p10  و 3750 mah  گوشی p10 plus   کاملا ناامید کننده بودند اما شرکت هوآوی در گوشی p10 pro  این جنبه را نیز ارتقا بخشیده .

عملکرد باتری در استفاده ی روزمره

من بعنوان یک کاربر گوشی p20 pro  در آخر روز معمولا ۲۰ درصد باتری دارم. البته این عدد بسته به میزان استفاده در طول روزهای مختلف کمی متغیر است اما در غالب روز های هفته عملکرد این گوشی هوشمند کم  و بیش به همین صورت است. این گوشی هرگز در پایان روز خاموش نمی شود و حتی گاهی با همان مقدار کم باقی مانده از باتری تا روز بعد نیز دوام می آورد. حتی باید این نکته را نیز ذکر کنم که حالت نمایش صفحه در گوشی من همیشه روی fullHD+  است.

در روزهایی که مدام با گوشی در حال کار کردن هستم؛ در واتس اپ و فیس بوک پست می گذارم، در یوتوب ویدئو تماشا می کنم، بازی می کنم و از دوربین استفاده می کنم، باتری این گوشی بعد از حدود ۱۵ ساعت به درصد شارژ ۱۸ یا ۲۰ می رسد.

وقتی از گوشی برای تماس، پیام دادن در واتس اپ، جواب دادن به ایمیل، چرخ زدن گاه و بی گاه در اینستاگرام و فیس بوک، گرفتن عکس، دیدن دو سه فیلم در یوتوب و گوگل مپ استفاده کنم، حدود یک روز و ۱۳ ساعت طول می کشد تا باتری به ۲۰ درصد برسد. صفحه ی گوشی به مدت ۴ ساعت و ۱۳ دقیقه و ۳۴ ثانیه روشن بوده است تا باتری به میزان 20 درصد برسد.

نتایج تست  PC mark برای طول عمر باتری

مثل همیشه، تست PC mark  را برای محک زدن طول عمر باتری این گوشی انجام دادیم. نتیجه ی آن ۹ ساعت و ۳۳ دقیقه بود. طی این تست وای فای و بلوتوث گوشی فعال، نور صفحه ۵۰ درصد و یک سیمکارت در گوشی فعال می باشد.

شارژ با سوپرشارژ، اما غیر وایرلس

شارژ کردن باتری با حالت سوپرشارژ، امکان شارژ سریع را برای کاربر فراهم می کند. در جعبه ی گوشی یک شارژر ۴.۵ ولت/۵ آمپر به همراه یک کابل USB نوع C  قرار دارد که گوشی را در عرض ۳۰ دقیقه تا بالای ۵۰ درصد شارژ می کند.

باتری این گوشی شما را شگفت زده خواهد کرد

در یک هفته ای که از گوشی p20 pro  استفاده کرده ام به من ثابت شده عملکرد باتری این گوشی بسیار خوب است. شرکت هوآوی ضعفی که در مدل های قبل داشته را جبران کرده است. البته باید گفت که عدد mah به تنهایی چیزی را تعیین نمی کند؛ بلکه طول عمر باتری بر اساس قرار گرفتن مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها در کنار گواه قدرت باتری خواهد بود.

کاربران می توانند گوشی هوشمند خود را به سرعت برق و باد شارژ کنند و همچنین از امکان ذخیره ی باتری معمدلی و ultra  که در گوشی p20 pro  فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.

برای کاهش مصرف باتری در گوشی p20pro  از روش های زیر استفاده کنید

1- تغییر رزولوشن نمایشگر بصورت دستی یا خودکار(با فعال سازی intelligent resolution  و تغییر آن از حالت FHD+ به حالت HD+)

2- تعییر رنگ خطوط فاصله از سفید به سیاه

3- استفاده از نکات ذکر شده در گزینه ی optimize battery usage

اگر از کاربران گوشی  p20 pro هستید و از باتری آن راضی هستید نظر خود را در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.. اگر به دنبال بهترین ترفند های استفاده از سیستم های اندروید هستید به شما پیشنهاد می کنیم مطالب سایت مای ترفند را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید