اپل چه اطلاعاتی درباره شما دارد؟

اپل در حاضر دانلود نسخه کپی از داده هایی که با Apple ID شما همراه است را بسیار آسان کرده است. هنگامی که شما برای این داده ها درخواست بدهید، این شرکت آرشیوی از داده های شخصی شما را آماده می‌کند و هنگامی که به صورت کامل آماده شد، به شما اطلاع می دهد.

این سرویس به شما کمک می‌کند که اطلاعاتی که با Apple ID تان ذخیره می‌شود را شناسایی کنید. هم چنین شما می توانید از آن برای جمع آوری نسخه کپی از داده های iCloud، شامل ایمیل، عکس ها و سندها استفاده کنید.

در ادامه شیوه درخواست دادن برای دانلود داده هایتان را آموزش می‌دهیم.

چه چیزهایی را می توانید از اپل دانلود کنید؟

شما می توانید داده های مورد نظر خود برای دانلود را انتخاب کنید. اپل به شما اجازه انتخاب از میان موارد زیر را می دهد:

  • App Store, iTunes Store, iBooks Store و Apple Music activity
  • حساب کاربری  Apple ID و اطلاعات دستگاه
  • Game Center activity
  • خطاهای Map که گزارش کرده اید
  • ارتباطات بازاریابی، دانلودها و فعالیت های دیگر
  • فعالیت های Apple Pay
  • فروشگاه آنلاین اپ استور و فعالیت های خرده فروشی فروشگاه
  • تاریخچه پشتیبانی AppleCare، درخواست های تعمیر و…
  • اطلاعات دیگر

علاوه بر این شما می توانید اطلاعاتی از iCloud را که در ادامه آورده شده است را هم برای دانلود انتخاب کنید:

  • Bookmark ها و لیست های مطالعه iCloud
  • تقویم ها و Reminder های iCloud
  • یادداشت های iCloud
  • مخاطبین iCloud
  • اسناد و فایل های درایو iCloud
  • ایمیل های iCloud
  • تصاویر iCloud

برخی از این اطلاعات برای بهره وری اپل ذخیره شده اند اما دست بندی های دیگر اطلاعات شخصی  شما هستند مانند: مخاطبین، تصاویر و….

چگونه برای دانلود داده ها در اپل درخواست بدهیم؟

تقاضای دانلود اطلاعات اپل بسیار ساده است.ابتدا باید به privacy.apple.com بروید و با نام کاربری و پسورد Apple ID خود لاگین کنید.

هنگامی که لاگین کردید،  صفحه “Manage your data” را مشاهده خواهید کرد و در بالای لیست گزینه ای با عنوان Obtain a copy of your data مشاهده خواهید کرد  با کلیک روی Get started عملیاتدانلود داده ها آغاز می‌شود.

اکنون شما قادر به این کار خواهید بود که مشخص کنید دقیقا مایل به دانلود کدام موارد هستید. با کلیک روی Select all قادر به گرفتن کپی از همه چیز خواهید بود و یا اینکه از دسته بندی مورد علاقه خود موارد دلخواه را انتخاب کنید. باید به قسمت جداسازی شده در پایین صفحه با هشدار درباره فایل های با اندازه بزرگ توجه داشته باشید. هنگامی که موارد دلخواه را انتخاب کردید و همه چیز آماده بود برای ادامه روی Continue کلیک کنید.

در صفحه نمایش بعدی قادر خواهید بود اندازه فایل ها را تعیین کنید که تا چه اندازه می توانند بزرگ باشند. اپل دانلود داده شما را بر اساس اندازه های مختلف جداسازی کرده است، بنابراین شما می توانید موارد را در بخش های کوچکتر دانلود کنید. برای نهایی کردن انتخاب و انجام عملیات روی Complete request کلیک کنید تا درخواست شما نهایی شود.

پس از آن اپل به آدرسی که در  Apple ID تان ثبت کرده اید، یک ایمیل می فرستد. هم چنین شما یک ایمیل مبنی بر اینکه درخواست شما در حال بررسی است را هم باید دریافت کنید. اپل هم به آدرس ایمیل ثبت شده در  Apple ID و هم به آدرس ثبت شده در iCloud  ایمیل می فرستد.

چقدر طول می کشد تا دانلود آماده شود؟

من برای دانلود همه موارد موجود به جز کتابخانه حجیم iCloud در ۱۸ ام درخواست دادم و ایمیلی را در ۲۲ ام ماه با این عنوان که دانلود شما آماده است دریافت کردم.

انتخاب موارد کمتر یا بیشتر ممکن است زمان مورد نیاز اپل برای پردازش درخواست شما را تحت تاثیر قرار دهد اما حداقل باید چند روز منتظر باشید.

چه چیزی در دانلود داده اپل به دست خواهید آورد؟

هنگامی که اپل به شما اطلاع داد که دانلودتان آماده است باید به سایت privacy.apple.com لاگین کنید یا آدرس لینک را در ایمیل خود دنبال کنید. حال باید یک صفحه اعلان سبز را در سمت راست صفحه “Manage your data” ببینید. با کلیک روی  Get your data لیستی از مواردی که برای دانلود هستند را مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید هردسته داده را به صورت مستقل دانلود کنید. از آن جایی که دانلود فقط تا دو هفته در دسترس خواهد بود، پیش از آن که آن لینک پاک شود یا مجبور شوید که درخواست دیگری بدهید، مطمئن شوید که همه مواردی که می خواستید را دانلود کرده اید.

بیشتر داده ها در فرمت صفحه های گسترده CSV  ذخیره می شوند. محتواها با جزئیات هستند اما جای هیچ تعجب نیست. من لیستی از همه آهنگ هایی که تا به امروز روی Apple music گوش کرده بودم، پیدا کردم، هم چنین علاقه مندی ها و عدم علاقه مندی های موسیقیایی من  و همه تاریخچه خریدهای رایگان و پرداخت شده من از اپ استور را هم پیدا کردم.

هم چنین اطلاعاتی درباره همه دستگاه های اپل که به آن ها متصل شدید هم وجود دارد ازجمله نام آن ها، منطقه زمانی و آخرین آدرس آی پی ثبت شده با دستگاه. علاوه بر آن من یک پوشه هم پیدا کردم که رسیدهای خرید خرده فروشی از اپل را هم داشت که شامل درخواست برای تعمیر بود که توسط AppleCare پوشش داده شده بود.

من ایمیل ها، تصاویر و فایل های درایو iCloud را از دانلودهایم جدا کردم ولی در عوض همه چیز را به جای آن اضافه کردم. کل سایز دانلود کمتر از ۱۰۰ مگابایت شد و بزرگترین اندازه فایل برای دانلود یادداشت های اپل بود که شامل فایل های ضمیمه بود.

عنوان مبهم دانلود “Other Data” شامل لیستی از مکان های مورد علاقه در Apple Maps، تاریخچه جستجوی من در مرورگر سافاری، تاریخچه تماس ها، لیستی از شبکه های شناخته شده وای فای با حساب کاربری من و لیست بلندی از رویدادهای مصرف iCloud (مخاطبین، تصاویر آپلود شده) و دستگاه های در ارتباط با هر کدام از آن ها بود.

در نهایت هیچ کدام از این موارد نباید برای شما تعجب برانگیز باشد، زیرا با همه این موارد  شما در قالب terms of service هنگام آغاز به کار استفاده از  Apple ID تان موافقت کردید. آیا متن طولانی terms of service را خواندید؟

چگونه می توان Apple ID را غیر فعال یا حذف کرد؟

سایت حریم شخصی اپل به شما اجازه می دهد که Apple ID خود را در صورتی که دیگر نیازی به آن ندارید، غیرفعال و یا حذف کنید. غیر فعال کردن یک مساله موقت است و به این معناست که نمی توانید به صورت موقت از هیچ کدام از سرویس های اپل با آن حساب کاربری استفاده کنید.

حذف کردن حساب کاربری دائمی است، اما هم چنین تنها راه برای پاک کردن اطلاعاتتان از روی سرور های اپل هم هست. در صورت تمایل به شروع مجدد باید اقدام به ساخت یک حساب کاربری جدید کنید.

چگونه کنترل اطلاعات شخصی را در دست داشته باشیم؟

دانلود داده هایتان به شما در درک این موضوع که چه داده هایی درباره حساب شما نگه داری می‌شودد کمک می‌کند. پس هیچ گاه اطلاعات لاگین Apple ID خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید به این دلیل که آن ها می توانند کنترل همه چیز را در دانلود به دست بگیرند.

اپل تنها شرکتی نیست که یک راه ساده برای کپی گرفتن از داده ها فراهم کرده است. فیس بوک به عنوان یک رسانه بزرگ اجتماعی، به شما اجازه دانلود اطلاعات پروفایلتان را هم می دهد و به اندازه اپل هم زمان برای آماده سازی دانلود نیاز ندارد.

آیا تاکنون تجربه نسخه کپی گرفتن از داده هایتان را داشته اید؟ در این مسیر با چه مشکلاتی مواجه شدید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید