اپلیکیشن های ضروری برای صاحبان iphone xs

البته که اپلیکیشن های ضروروی مورد استفاده برای هر فرد متفاوت است اما برخی ابزار وجود دارند که به ما کمک می کنند. اپل بسیاری از آن ها را عرضه کرده و و همواره هم در حال افزایش تعداد آن ها است. ما در این متن تعدادی از اپلیکیشن هایی که برای هر آیفون جدید ضروری است را جمع آوری کرده ایم.

از زمانی که فضای ذخیره سازی آیفون ۶  و مدل های  بالاتر بیشتر شد، همه چیز بهبود پیدا کرد. آغاز ماجرا با نسخه ی ۶۴ گیگابایتی آیفون۶ بود، که اپل اپلیکیشن های iWork  را روی آیفون های با حافظه بیشتر نصب کرد. اما امروزه این اپلیکیشن ها را روی همه ی دستگاه های

اپل

خود نصب می‌کند.

این موارد به صورت رسمی وجود دارند؛ اما ممکن است شما که کاربر آیفون هستید، به آن ها توجه نکنید. اگر گوشی جدید شما iPhone XR، XS و یا XS Max باشد، هنگام استفاده از آن ها باید اپلیکیشن های قبلی خود را نیز در آن ها نصب کنید. اینگونه نیست که اپل اپلیکیشن های خوب خود را مخفی کرده باشد، فقط کافی است که میانبر اپلیکیشن سیری را روی آیفون جدید خود پیدا کنید.

اپلیکیشن های میانبر

اینکه چرا اپل این اپلیکیشن ها را به عنوان قابلیت های جدید iOS 12 معرفی کرده است ولی برای استفاده در اختیار کاربران قرار نداده است.اگر عادلانه به قضیه نگاه کنیم، میانبرها یک قابلیت اسکیزوفرنی ملایم برای iOS 12 هستند که در سیری تعبیه شده اند. فقط اینکه بدون سیری، شما به شدت برای ساخت میانبر برای استفاده از آن ها محدود  می شوید. علی الخصوص در مورد پیشنهادهای سیری در مورد اپلیکیشن های مفید، بسیار محدود می شوید. بسیاری از اپلیکیشن ها قابلیت هایی دارند که به تنظیم میانبرهای سیری کمک می کنند اما تنها راه برای ساخت این اپلیکیشن ها از ابتدا استفاده از این اپلیکیشن اپل است که تاکنون آن را دریافت نکرده اید. اینکه با کاری که میانبرها می توانند برای شما انجام می دهند، آشنا شوید کمی زمان می برد. ابتدا باید به کارهایی که مکررا انجام می دهید توجه داشته باشید و به مراحل آن دقت کنید. سپس باید توجه کنید که این مراحل را چگونه به میانبرها بگویید.

اگر از جریان کاری روی iOS یا چیزی مانند Automator روی مک استفاده کرده اید، این روند برای شما احتمالا آشنا باشد. اما در غیر این صورت باید آزمایش کنید. برای این کار اپلیکیشن میانبرها را باز کنید و در سمت راست پایین Gallery را انتخاب کنید. این گزینه به شما نشان می دهد که سایر افراد از چه چیزی در این قابلیت استفاده کرده اند و چگونه آن را به کار گرفته اند.

پنهان شده یا بی اهمیت

اگر XS، iPhone XR  یا XS Max نخستین گوشی آیفون شما است، از بسیاری از جنبه ها بسیار خوش شانس هستید. یکی از همین جنبه ها این است که قطعا از مسائلی که شما را مجبور به تعویض آیفون خود و خرید آیفون دیگر می‌کند آسوده هستید. اگر همیشه از گزینه Restore from Backup استفاده می کنید، پس مشخص است که اپلیکیشن های iWork را روی گوشی خود نصب ننموده اید. اتفاقا وقتی که این اپلیکیشن ها را به صورت پیش فرض در گوشی خود دارید، آن ها را نادیده می گیرید. فرضیه ای وجود دارد که می گوید به عنوان مثال Pages پایین تر از Microsoft Word هستند. بخشی از آن به این دلیل است که احتمالا قدرتمند نیست و بخشی هم به این دلیل است که احتمالا اپل برای جلوگیری از حواس پرتی برخی از قابلیت های آن را پنهان نموده است. به هر حال هم چنین یکی از دلایل آن این است که اپلیکیشن هایی مانند Weather و Stocks را به صورت رایگان عرضه کرده است.

حال می توانید علت اینکه اپل، پیش از این آیفون های با ۸ گیگا بایت حافظه را بدون اپلیکیشن های iWork  عرضه می کرد و این روند تا آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ ادامه داشت. هم چنین می توانید به سادگی سر این موضوع که این اپلیکیشن ها برای صفحات، شماره ها و یادداشت های کلیدی در آیفون های با صفحه نمایش کوچک مناسب و کاربردی نبودند. حال با وجود قابلیت های بسیار خوب iPhone X و آیفون های با صفحه نمایش بزرگ و با این قابلیت نمایش، حتی می توانید همه کارهایی که با لپ تاپ انجام می دادید را با گوشی آیفون خود انجام دهید.

این اپلیکیشن ها را دانلود کنید

اگر تاکنون این اپلیکیشن ها را دانلود نکرده اید، هر سه آن ها را با اولین اتصال به وای فای دریافت کنید. این اپلیکیشن ها را به صورت جدی هنگامی که به مک بوک دسترسی ندارید به شما کمک می کنند که کارهایتان را انجام دهید. فقط اینکه هنگام اتصال به وای فای آن ها را دانلود کنید، زیرا اپل با داده شبکه ای تنها اجازه دانلود ۱۵۰ مگا بایت را به شما می دهد و شما قادر به دانلود ۵۱۱ مگابایت(Pages) یا  (۶۹۱مگابایت)Keynote نخواهید بود.

عجایب اپل

شما می توانید اپلیکیشن Music Memos اپل را که ۱۰۲.۲ مگابایت حجم دارد، دانلود کنید. این اپلیکیشن برای همه ضروری نیست بلکه اپلیکیشنی است که به شما اجازه می دهد به سرعت ایده های خود را برای آهنگ ها یا موسیقی های دیگر با ضبط صدای خودتان یا نواختن یک ابزار موسیقی پیاده کنید.
اگرچه، این هم یک اپلیکیشن مشابه اپلیکیشن های iWork  است که به صورت اختصاصی توسط اپل و برای آیفون توسعه داده شده است و رایگان است. این اپلیکیشن بیشتر مشابه میانبرهای سیری است اگرچه هنوز روی iOS نصب نشده است. اگر شما یک موزیسین هستید هم چنین می توانید اپلیکیشن GarageBand  را روی آیفون خود نصب کنید فقط توجه داشته باشید که حجم آن ۱.۷ گیگابایت است. علاوه بر آن اگر بخواهید iMovie  را هم داشته باشید باید ۷۰۷.۱ مگابایت دیگر هم دانلود کنید. دانلود iMovie، GarageBand، Music Memos به علاوه ی iWork در مجموع به ۴.۲ گیگابایت حجم نیاز دارد.
اگر شما این اپلیکیشن ها را دارید ولی هنوز از آن ها استفاده نکرده اید، کمی از فضای آیفون خود را خالی نگه داشته اید زیرا ۴.۲ گیگا بایت فضا لازم دارند، اما این اپلیکیشن ها بسیار کاربردی و مفید هستند.
این ها همان اپلیکیشن هایی هستند که برای بیشتر افراد موارد مورد نیازشان را برای کار تامین می کنند. شما می توانید هر سندی که لازم دارید را در Pages بنویسید و هر زمانی که خواستید آن را در Word باز کنید. هم چنین می توانید هر کار صفحه گسترده ای را انجام دهید و بعدا آن را با اکسل باز کنید. هر ارائه ای را هم می توانید با Keynote بسازید و در زمان دلخواه با پاور پوینت آن را باز کنید. اگر به دنبال استفاده حداکثری از آیفون خود باشید باید میان بر های سیری را نصب کنید و اپلیکیشن Stocks  را هم دانلود کنید.

بیشترین استفاده

اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما کارهایی که با آیفون خود می توانید انجام دهید را نمایش می دهند و اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که به سادگی می توان از آن ها استفاده نمود. اگرچه دو مورد وجود دارند که باید بیشتر به آن ها توجه کنید.  اولین مورد مدیر پسورد است که ما نگفتیم هیجیان انگیز است، بلکه گفتیم باید آن ها را ببینید و یکی از آن ها را برای نصب انتخاب کنید.
یک مدیر پسورد یک اپلیکیشن امن است که پسورد های قوی برای شما می سازد و آن ها را به شما یادآوری می‌کند. سافاری هم همین کار را انجام می دهد اما یک اپلیکیشن مدیریت کننده پسورد علاوه بر آن می تواند جزئیات اطلاعات بانکی شما، کارت بانکی و یا حتی همه اطلاعات ورود یا گوهینامه را هم نگه داری کند.
امنیت یکی از موارد بسیار مهم است اما سرعت و راحتی دسترسی به جزئیات حریم شخصی هم یک مورد دیگر است. برنامه های مدیریت کننده پسورد، ورود به سایت یا پرداخت با کارت بانکی را بسیار سریعتر امکان پذیر می کنند.
این مورد دو گام دارد اما آیفون جدید شما که سیستم عامل iOS 12 دارد، قابلیت جدیدی با عنوان AutoFill دارد که به شما کمک می‌کند تا از برنامه های مدیریت پسورد راحت تر استفاده کنید.
مهم ترین برنامه های مدیریت پسورد برای iOS عبارتند از: ۱PasswordLastPassDashlane  و Keeper

با آیفون سفر کنید

شما نمی خواهید که آیفون را به منزل یا محل کار خود محدود کنید. زیرا ابزاری است که همه جا با خود حمل می کنید و همه جا از آن استفاده می کنید. با این تکنولوژی عالی مسائلی هم در زمینه امنیت پیش می آیند.شبکه وای فای فرودگاه که به آن متصل شده اید، احتمالا به خط هوایی تعلق دارد. اگرچه ممکن است به افراد مشکوکی که مدت طولانی در سالن نشسته اند، متعلق باشد.قبل از انجام هر کاری روی تلفن همراه خود، که اطلاعات حساسی مانند اطلاعات ورود و پسوردها را از شبکه وای فای عبور می دهد، یک VPN بگیرید. VPN  مخفف Virtual Private Network(شبکه خصوصی مجازی) استاما عبارتی است که کلمات قادر به توصیف عملکرد آن نیستند. VPN ها اغلب به جای تونل ها به کار برده می شوند: که شما را از آیفون خود به سایت یا سرویسی که می خواهید استفاده کنیدمتصل می کنند و آن را به گونه ای انجام می دهند که کسی قادر به دیدن آن نیست. در واقع آن ها همه اطلاعاتی که شما در اینترنت ارسال یا دریافت می کنید، رمز گذاری می کنند. بنابراین شما می توانید از وای فای جعلی فرودگاه برای چک کردن اطلاعات بانکی خود در حالت بسیار امن استفاده کنید. محصول دیگر این امنیت این است که VPN ها هم چنین موقعیت مکانی شما را هم نمایش نمی دهند و پنهان می کنند. برای سایت یا سرویس که شما استفاده می کنید، ورود شما از یکی از سرورهای شرکت VPN  اتفاق افتاده است و این مورد می تواند از هر جایی در سرتاسر دنیا اتفاق افتاده باشد. این بدان معنا است که می توانید از محدودیت های جغرافیایی فرار کنید.

Netflix  در حال حاضر تلاش می‌کند که ترافیک هایی که از VPN می آیند را شناسایی و مسدود کند اما این یکی از محصولات دیگر تکنولوژی تونل است اما هدف اصلی آن نیست.
ده ها سرویس VPN برای iOS و Mac وجود دارد از جمله: NordVPN و TunnelBear

هدف اصلی

شما باید قادر به تنظیم آیفون خود باشید و این به شما اجازه می دهد که کارهای جدی ای را از آغاز روی آن انجام دهید. این بدان معنا است که در امنیت کامل، بهترین اپلیکیشن های اپل را در دسترس داشته باشید. ما درباره ی میان برهای سیری که از پیش نصب نشده بودند، تعجب کردیم، اما در حال حاضر با وجود اپلیکیشن های iWork اصلی اپل، احساس آرامش و راحتی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید