چگونه می توان از forward شدن ایمیل ها در outlook و Gmail جلوگیری کرد

از آنجایی که outlook و Gmailویژگی‌های جدیدی را برای کاربران به همراه دارند، هر دوی آن‌ها راهی را ایجاد کرده اند تا از forward شدن ایمیل‌ها جلوگیری شود. اگر این‌یکی از ویژگی‌هایی است که همیشه انتظارش را می کشیدید، این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه از آن استفاده کنید.

چگونه از forward شدن ایمیل‌ها در Gmail جلوگیری کنیم

یکی از جدید ترین ویژگی‌های جی میل این است که با فعال کردن حالت Confidential mode (حالت محرمانه) باعث می‌شود که دریافت کننده‌ها نتوانند ایمیل‌های شما را forward کنند. اکنون به شما می گوییم برای فعال کردن این آپشن باید چه مراحلی را دنبال کنید:

  1. پنجره compose را در جیمیل تان باز کنید.
  2. بر روی کلید confidential mode کلیک کنید.
  3. در پنجره ای که باز شده است، می‌توانید تاریخ انقضای ایمیل تان را هم وارد کنید. اگر برایتان اهمیتی ندارد که ایمیل‌هایتان در inbox دریافت کنندگان بمانند، می‌توانید تاریخ انقضا را بر روی حداکثر بگذارید. همچنین آپشنی مبنی بر انتخاب نکردن‌یک تاریخ خاص وجود ندارد و حتما باید عددی را وارد کنید.
  4. همچنین شما می‌توانید برای باز شدن ایمیل تان‌یک رمز عبور تعیین کنید.
  5. بر روی دکمه save کلیک کنید.
  6. اکنون در قسمت پایین، ایمیل تان پیامی مبنی بر ارسال ایمیل محرمانه دریافت خواهید کرد.
  7. همچنین می‌توانید محرمانه بودن ایمیل تان را نیز پیش از ارسال ایمیل تغییر دهید؛ تنها کافی است با کلیک بر روی کلید X به قسمت ویرایش بروید و آن را غیر فعال کنید.

با این کار علاوه بر این که دریافت کننده‌های ایمیل نمی توانند ایمیل شما را forward کنند، همچنین قادر نخواهند بود متن آن را کپی، paste و دانلود کنند و‌یا از آن پرینت بگیرند. بدین ترتیب، اگر ایمیل به دریافت کننده Gmail ارسال شود، کلید forward برای او نشان داده نمی‌شود و نمی تواند با کلیک راست کردن بر روی ایمیل شما، گزینه کپی را مشاهده کنند. در این مورد Gmail حتی به کاربر اجازه نمی دهد تا از ایمیل شما اسکرین شات بگیرد. اگر هنوز با بروز رسانی جدید جی میل آشنا نیستید و نتوانستید مخاطبین خود را اضافه کنید این اینک را مطالعه کنید : آموزش پیدا کردن مخاطبین در جیمیل (Gmail) جدید به روش ساده

چگونه از forward شدن ایمیل در outlook جلوگیری کنیم

کاربرهای outlook.com نیز از چنین ویژگی‌های جالبی برخوردار هستند. آن‌ها علاوه بر این که قادر خواهند بود تا از forward شدن پیام‌هایشان جلوگیری کنند، outlook حتی می تواند پیام‌ها را مخفی کند. برای اینکه کاربران نتوانند ایمیل‌های شما را forward کنند، این مراحل را دنبال کنید:

  1. یک پیام جدید ایجاد کنید.
  2. بر روی دکمه Encrypt که در کنار دکمه Attach قرار دارد، کلیک کنید.
  3. در منویی که به سمت پایین باز می‌شود، بر روی آپشن Encrypt and prevent forwarding (مخفی کردن و جلوگیری از forward شدن) کلیک کنید.
  4. اگر پیش از ارسال ایمیل، نظرتان عوض شد می‌توانید بر روی remove encrypt کلیک کنید.

با این آپشن هر گونه اسنادی از Microsoft Office که شما به ایمیل تان اضافه کنید نیز مخفی خواهند شد و اگر این اسناد forward شوند، دریافت کننده نمی تواند آن‌ها را باز کند. اگر هنوز هم درباره امنیت ایمیل‌های خود سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده می‌توانید در قسمت استک مای ترفند سوالات خودتان را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید