آموزش اضافه کردن رنگ، عکس یا تکسچر به پس‌زمینه فایل ورد

شما می توانید جذبه های بصری را با اضافه کردن رنگ، عکس یا تکسچر به پس‌زمینه، به فایل ورد خود بیاورید. همچنین حق انتخاب میان رنگ ها و افکت های مختلف را دارید. اضافه کردن یک تصویر پس‌زمینه رنگی می تواند هنگام ساخت بروشور، ارائه و بازاریابی مفید باشد.

برای جای گذاری و ساخت صفحه افقی بین صفحات عمودی در Word در این لینک همراه ما باشید.

اضافه کردن رنگ به پس زمینه

برای اضافه کردن رنگ به پس‌زمینه سند خود، از نوار ورد وارد بخش “Design” شوید. سپس روی “Page Color” کلیک کنید. این مورد یک منو کشویی با گزینش رنگ ها، از جمله Theme Colors (رنگ های تم) و Standard Colors (رنگ های استاندارد) در اختیار شما می گذارد. روی یک رنگ کلیک کنید تا به پس زمینه اضافه شود.

برای گزینه های رنگ بیشتر، روی More Colors کلیک کنید.

در پنجره رنگ های باز شده، روی تب “Custom” کلیک کنید و سپس در هر منطقه ای از منشور رنگ ها ضربه بزنید تا یک رنگ انتخاب شود. همچنین اگر می خواهید یک رنگ خاص ایجاد کنید می توانید مقادیر RGB را در زمینه های مورد نظر خود تنظیم کنید. هنگامی که کار خود را انجام دادید، روی دکمه “OK” کلیک کنید.

حتی برای گزینه های بیشتر، روی “Standard” کلیک کنید و از پالت رنگ های نقاشی موجود، یکی را انتخاب کرده و روی دکمه “OK” کلیک کنید.

افزودن تصویر به پس‌زمینه سند ورد

برای اضافه کردن یک تصویر به پس‌زمینه یک سند ورد، از نوار ورد وارد بخش “Design” شوید و سپس روی دکمه “Page Color” کلیک کنید. در منو کشویی گزینه “Fill Effects” را انتخاب کنید.

در پنجره Fill Effects، به تب “Picture” بروید و سپس روی گزینه “Select Picture”  ضربه بزنید. پنجره Insert Pictures باز خواهد شد. این پنجره به شما اجازه انتخاب تصویر از حافظه رایانه از طریق جستجو Bing یا از OneDrive را می دهد. پس از انتخاب، دوباره به پنجره Fill Effects باز میگردید. از اینجا روی “OK” کلیک کنید تا تصویر به پس‌زمینه اضافه شود.

اضافه کردن تکسچر به سند

برای افزودن تکسچر به پس زمینه سند، از نوار ورد به بخش “Design” بروید و سپس روی کلید Page Color کلیک کنید. از منو کشویی، گزینه “Fill Effects”را انتخاب کنید.

در پنجره Fill Effects، روی تب “Texture” کلیک کنید. از این قسمت گزینه و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی OK ضربه بزنید.

همچنین می توانید از شیب تغییرات (gradients) یا الگوها (patterns) به عنوان پس زمینه خود با استفاده از تب های آنها استفاده کنید. عملکرد آنها بسیار شبیه به برگه تکسچر است.

اگر از یک رنگ تاریک برای پس زمینه استفاده می کنید، توجه کنید که رنگ متن را به سفید یا رنگ های روشن تغییر دهید تا بتوان آن را از رنگ پس‌زمینه تشخیص داد. افزودن رنگ، عکس یا تکسچر به یک سند ورد می تواند سند شما را جذاب کرده و باعث گیرایی بیشتر آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید