اسلایدر تنظیم صدای Android P و کنترل صدای پخش رسانه های گوشی

اخیرا با انتشار پیش نمایش توسعه دهنده Android P بسیاری از کاربران ترغیب شده اند تا قابلیت های جدیدی را به گوشی های خود اضافه کنند. متاسفانه بیشتر کاربران اندروید تا سال 2019 نمی توانند Android P را بر روی گوشی های خود داشته باشند اما خبر خوبی که وجود دارد این است که می توان هم اکنون یکی از اساسی ترین تغییرات UI، Android P را با یک برنامه ی ساده به گوشی اضافه کرد.

در Android P اسلایدر تنظیم صدا از یک اسلایدر افقی کشویی در بالای صفحه به یک نوار عمودی واقع در سمت راست صفحه تغییر پیدا کرده است اگرچه ممکن است به نظر برسد که این تغییر کارایی چندانی ندارد اما به نرم افزار گوشی ظاهری زیبا و جدید می بخشد. اگر تمایل دارید ظاهر گوشی خود را تغییر دهید کافی است ورژن اندروید گوشی شما 4.1 یا بالاتر باشد.

مرحله 1:دانلود اسلایدر تنظیم صدا Android P

برای اضافه کردن اسلایدر تنظیم صدای Android P باید این برنامه را دانلود کنید. پس از نصب لازم است که برخی از شرایط برنامه را بپذیرید تا برنامه بتواند  تنظیمات Do Not Disturb را کنترل کند.

مرحله 2:جایگزین کردن اسلایدر تنظیم صدا Android P با اسلایدر تنظیم صدای پیش فرض

برای جایگزین کردن اسلایدر تنظیم صدای Android P باید Accessibility Services را برای برنامه فعال کنید. بر روی پاپ آپReplace Hardware Volume Key  OK را انتخاب کنید سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید. زمانی که نوار Android Volume Slider را به طرف ON کشیدید می توانید میزان صدای گوشی را تنها با استفاده از اسلایدر Android P کنترل کنید.

مرحله 3:شخصی سازی کردن ظاهر اسلایدر

اسلایدر تنظیم صدای پیش فرض برنامه با آن چه که در پیش نمایش توسعه دهنده ی Android P مشاهده کرده اید شباهت دارد.اگر به دنبال اسلایدری با همین ظاهر هستید پس نیازی نیست رنگ یا وضوح آن را تغییر دهید اما اگر تمایل دارید رنگ اسلایدر با تم یا والپیپر گوشی جور دربیاید می توانید تغییراتی را در برنامه اعمال کنید. (راهنمای بروز رسانی گلکسی نوت 8 به اندروید 8 (Oreo))

برای تغییر رنگ ابتدا روی Volume Slider Back Color ضربه بزنید تا رنگ پس زمینه ی اسلایدر تنظیم صدا عوض شود سپس روی Slider Icon Color ضربه بزنید تا رنگ دلخواه خود را برای  آیکون های موجود در اسلایدر تنظیم صدا را انتخاب کنید.تعدادی رنگ را مشاهده خواهید کرد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید همچنین در صورت تمایل می توانید یک رنگ سفارشی را انتخاب کنید.

مرحله 4:کنترل صدای پخش رسانه ها در گوشی با پیش فرض

این برنامه به گونه ای تنظیم شده است که می تواند اسلایدر تنظیم صدای مناسب را برای کنترل صدای رسانه های گوشی تشخیص دهد.اگر تمایل دارید اسلایدر را به گونه ای تنظیم کنید که پخش رسانه های گوشی را از طریق پیش فرض(همانند کاری که Android p انجام می دهد) کنترل کند روی Default Slider ضربه بزنید و Media را انتخاب کنید.در برخی گوشی ها انتخاب کردن این گزینه ها موجب بروز باگ هایی در گوشی می شود.در حالی که گزینه های خودکار و Media در گوشی گلکسی +S9 عملکرد فوق العاده ای دارند در گوشی Xperia XZ2 پاپ آپ سیستم اسلایدر تنظیم صدا نیز علاوه بر اسلایدر وقتی که از این گزینه های پیش فرض استفاده می کنید بر روی صفحه ظاهر می شود.

به طور کل،اسلایدر تنظیم صدای Android P با تقلید از پیش نمایش توسعه دهنده ی Android P شیوه ی ساده ای را بخشیدن ظاهری جدید به اسلایدر تنظیم صدا عرضه می کند.در برخی گوشی ها هنوز هم باگ هایی وجود دارد اما توسعه دهندگان برنامه همواره برای بهبود برنامه آپدیت هایی را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید