راهنمای استفاده از ابزار Refine Edge در فتوشاپ

برای ویرایش هر تصویری می توانید از ابزار Refine Edge استفاده کنید. اما زمانی این ابزار بسیار کاربرد دارد که بخواهید با لبه های پیچیده و شلوغی مانند موی سر، کار کنید. همچنین برای ویرایش پس زمینه تصویر نیز کاربرد دارد.

در این مطلب چگونگی استفاده از این ابزار را آموزش می‌دهیم.

راهنمای استفاده از Refine Edge

تصویر مورد نظر ما در این آموزش عکسی است که در ادامه می بینید.

در این تصویر، می خواهیم سر زن را همراه با مو ها از پس زمینه تصویر جدا کنیم. که این کار تقریبا با استفاده از ابزار Pen یا خودکار غیرممکن است.

اما قبل از اینکه از ابزار Refine Edge استفاده کنیم، بهتر است سوژه ای را که می خواهیم، به صورت کلی مشخص کنیم. اول، با راست کلیک کردن روی عنوان لایه اولیه (تصویر اصلی) گزینه Duplicate Layer را انتخاب کنید تا لایه جدیدی ایجاد شود. اسم این لایه را Backgroundمی گذاریم.

از ابزار pen برای مشخص کردن سر زن و کوچک کردن محوطه سوژه استفاده می کنیم.

سپس بخش Paths را انتخاب کنید. روی گزینه Work Path کلیک راست کنید. بعد روی گزینه Make selection کلیک کنید.

و در آخر، محوطه مشخص شده را به یک لایه mask تبدیل کنید.

قسمت Select و Mask را باز کنید.

پشت زمینه را نامرئی کنید تا قسمت مشخص شده بهتر معلوم باشد.

برای استفاده از ابزار Refine Edge، اول باید پنجره Select و Mask را باز کنید. روی ورودی مستطیلی شکل کلیک کنید (میانبر فشردن کلید M). یا می توانید ابزار کمند یا Lasso را استفاده کنید (میانبر فشردن کلید L).

روی کلید Select and Mask را در نوار منو بالا کلیک کنید تا پنجره ای جدید باز شود.

نکته: برای مشخص کردن اینکه ابزار Refine Edge در چه محلی تغییر ایجاد می‌کند؛ یک لایه جدید درست کرده ایم و آن را صورتی کرده ایم. (چگونه عکس هایی بدون Noise بگیریم) ابزار Refine Edge Brush را انتخاب کنید.

 سوژه را با Brush بکشید.

لبه ها و کناره های تصویر را باید با استفاده از ابزار brush بکشیم. اندازه brush را به دلخواه می توانید تنظیم کنید. برای تنظیم اندازه، در نوار بالا یک میانبر وجود دارد که از طریق آن می توانید اندازه brush را کوچک و بزرگ کنید.

بهتر است اول از اندازه بزرگ استفاده کنید و سپس با ظریف شدن کار، اندازه آن را کوچکتر کنید.

حالا brush را دور سوژه مورد نظر بکشید.

ترفند های مفید

وقتی که مرحله های بالا را انجام دادید، می توانید با چند ترفند مفید سوژه خود را تمیزتر جدا کنید. اولین ترفند این است که از Decontaminate Colors استفاده کنیم. در قسمت Properties را باز کنید و پایین بیایید تا گزینه Decontaminate Colors را ببینید. آن را فعال کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

زیر قسمت Decontaminate Colors، قسمت Output to را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Layer Mask یا لایه فعلی کلیک کنید. با اینکار می توانید تغییرات جدید را روی دیگر لایه ها نیز اعمال کنید.

در تصویر پایین، همانطور که می بینید ابزار Refine Edge بخشی از موهای زن را نیز صورتی کرده است.

Layer Mask را انتخاب کنید. سپس ابزار brush را انتخاب کنید (میانبرد کلید B). رنگ پیشفرض را سیاه انتخاب کنید سپس روی قسمت های صورتی بکشید تا پاک شوند.

وقتی که ویرایش خود را انجام دادید، می توانید پس زمینه را نیز ویرایش کنید. (برای مثال در اینجا ما پس زمینه را سیاه سفید کرده ایم.)

دیدگاهتان را بنویسید