در صورت بروز مشکل برای کارت حافظه چگونه اطلاعات خود را نجات دهیم؟

کارت های میکرو SD می توانند حافظه داخلی گوشی هوشمند را افزایش دهند و فضای بیشتری برای عکس ها، فیلم ها، موسیقی و فایل های مهم شما ایجاد می کنند. اما اگر کارت میکروSD شما به طور ناگهانی از کار بیوفند و یا اگر تصادفا یک فایل را حذف کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در اینجا ما نحوه تعمیر کارت میکرو SD و ذخیره اطلاعات را آموزش می‌دهیم.

اگر کارت شما دچار حادثه شد؟

آیا به طور تصادفی برخی از فایل ها را حذف کرده اید؟ پس تحت هیچ شرایطی نباید به نوشتن بیشتر اطلاعات در کارت میکرو SD ادامه دهید. زیرا این کار می تواند بخش هایی را با تصاویر پاک شده بازنویسی کند و شانس شما را برای ریکاوری کاهش دهد.  اگر کارت میکرو SD شما آسیب دیده یا شکسته شده باشد و تمایل به بازیابی اطلاعات داشته باشید، نباید آن را فرمت کنید. حتی اگر پس از فرمت کردن کارت آماده استفاده دوباره شد، برای ابزار های بازخوانی اطلاعات در فرایند بازیابی مشکل ایجاد می‌شود.

کارت میکرو SD خود را با ویندوز تعمیر کنید.

ابتدا، گوشی خود را خاموش کنید، کارت میکرو SD را برداشته و سپس آن را به هر رایانه ای که با ویندوز کار می‌کند، وارد کنید. اگر کامپیوتر کارت را به رسمیت شناخت، روی آن راست کلیک کرده و اکسپلورر را انتخاب کنید. سپس properties را انتخاب کرده و روی بخش check now کلیک کنید. در صورتی که کارت میکروSD شما، بلافاصله توسط ویندوز شناخته نشود، این ترفند به شما کمک می‌کند.

اگر ویندوز، کارت میکرو SD شما را شناسایی نمی‌کند، مدیریت سیستم را باز کنید و روی مدیریت دیسک در لیست سمت چپ کلیک کنید. اگر کارت میکرو SD خود را در نمای سمت راست مشاهده می کنید، روی آن کلیک راست کرده و سپس مسیر درایو را تغییر دهید.  پنجره ای باز خواهد شد، که در آن شما باید بر روی ADD کلیک کرده و سپس یک درایو برای کارت میکرو SD خود اختصاص دهید. حالا حافظه SD  شما باید در ویندوز اکسپلورر قابل مشاهده باشد و کارت میکرو SD همان طور که قبلا توضیح داده شد، تعمیر شود.

استفاده از نرم افزار Digger Disk

اگر هیچ کدام از این راهنمایی ها کار نکرد، باز هم نگران نباشید، زیرا ابزار ها و برنامه هایی وجود دارند که  می توانند کارت میکروSD شمارا تعمیر کنند. پس از دانلود و نصب Disk Digger، برنامه را شروع کرده و کارت میکرو SD خود را انتخاب کنید. سه بار روی تب “Next” کلیک کرده و Disk Digger، کارت میکرو SD شما را اسکن می‌کند. ممکن است کمی زمان بر باشد، اما کاملا طبیعی است. پس از انجام این کار، هر فایلی که در حین اسکن بازیابی شود، نمایش داده خواهد شد. فایل هایی را که می خواهید ذخیره کنید، انتخاب کرده و روی ریکاوری فایل های انتخاب شده کلیک کنید. اکنون تمام چیز هایی که لازم دارید را انجام دهید، یعنی فایل های ذخیره شده را انتخاب کنید و پس از کلیک بر روی OK، همه چیز تمام است.

کارت میکروSD خود را با اندروید و روت تعمیر کنید

اگر گوشی هوشمند شما روت شده است و می خواهید کارت میکرو SD را مستقیما از گوشی خود تعمیر کنید، نسخه اندروید Disk Digger موجود در فروشگاه گوگل پلی را دانلود کنید. نسخه رایگان اجازه می دهد تا شما تصاویر (JPG و PNG) و فیلم های (MP4 و 3GP) را بازیابی کنید. اما نسخه pro به شما امکان بازیابی فایل های دیگر را بر روی کارت میکرو SD نیز فراهم می‌کند.

شما نیز می توانید Disk Diggerپرو (Pro) را برای اندروید دریافت کنید که بدون دسترسی به روت کار می‌کند. با این حال، این برنامه فایل های اصلی را بازسازی نمی‌کند، بلکه به طور موقت پیش نمایشی از اصل آن ها را نشان می دهد. در نتیجه، نسخه بدون روت از بازیابی فایل می تواند، فقط تصاویر را با وضوح پایین تر ذخیره کند.

پردازشگر اندروید تقریبا مشابه به همان چیزی که در بالا توضیح داده شد، اجرا می‌شود. با این حال، باید بدانید که نسخه اندروید Disk Digger مانند نسخه ویندوز برای تعمیر کارت های میکرو SD کارآمد نیست. علاوه بر این، گوشی هوشمند شما باید روت شده باشد، زیرا بدون دسترسی به سیستم پیشرفته، برنامه نمی تواند به طور موثر عمل کند.

فایل های پاک شده را با استفاده از Mac OS X بازیابی کنید

شما می توانید از مک خود برای بازگرداندن داده ها به کارت های میکرو SD استفاده کنید. Wizard ریکاوری اطلاعات برای مک، یک برنامه رایگان است که می تواند این کار را انجام دهد و برای دانلود از وب سایت سازنده، در دسترس است.

پس از اتمام دانلود برنامه، کارت حافظه را در مک وارد کرده و برنامه را شروع کنید. لازم نیست که در مورد هر گزینه یا منو ها در این نرم افزار نگران باشید،  Wizardبازیابی اطلاعات شما گام به گام از طریق فرایند اجرای برنامه، راهنمایی می‌کند. پس کارت حافظه و تمام اطلاعاتی را که می خواهید آن ها را بازگردانید انتخاب کنید. پس از اسکن کوتاه، برنامه به شما  نشان می دهد که چه فایل هایی می توانند نجات پیدا کنند.

به عنوان مثال، هر فایلی که به طور تصادفی حذف شده است را نمایش می دهد. اسکن کارت حافظه اختیاری است. در پنجره ای که باز می‌شود، می توانید فایل های از دست رفته را انتخاب کنید. آخرین مرحله انتخاب، مکان جدید فایل های بازیابی شده است. بازگرداندن فایل در محل اصلی آن توصیه نمی‌شود، به خصوص اگر کارت SD دارای نقص هم باشد.  Wizardبرای بازیابی اطلاعات در نسخه ویندوز نیز موجود است.

نرم افزار R-STUDIO

همانند Disk Digger، نرم افزار R-Tools از یک،  Wizardگرافیکی استفاده می‌کند که یک دستیار گام به گام است. نسخه رایگان محدود به سیستم های فایل ویندوز می باشد

نرم افزار PhotoRec

Photorec افزونه ای برای سیستم بازیابی فایل رایگان ابزار TestDisk می باشد. این منبع رایگان و باز (FOSS) است، اما فقط به عنوان یک دستور کار عمل می‌کند.

 کارت میکرو SD را رمز گشایی کنید

اگر کارت میکرو SD شما به عنوان حافظه داخلی رمز گذاری شده و به طور ناگهانی قابل خواندن نیستند، گوشی هوشمند خود را ریست نکنید، زیرا رمز کارت میکرو SD شما از بین می رود و داده های آن در مدت زمان معقولی قابل خواندن نیستند.

نتیجه گیری

در حالت ایده آل، همیشه بسیار راحت می توانید از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید  که در این صورت می توانید در موارد اضطراری به آن دسترسی داشته باشید، بنابراین هیچ وقت نیاز به بازیابی اطلاعات ندارید. در غیر این صورت، ابتدا باید کارت میکرو SD خود را با ابزار ویندوز تعمیر کنید.

به عنوان قدم دوم، توصیه می کنیم با photoRec جستجو کنید، زیرا نرم افزاری کاملا رایگان است. دستورالعمل های رایگان دارد و گام به گام به شما کمک می‌کند. اگر فایده ای نداشت از برنامه ای مانند Disk Digger و  Wizard برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

10 دیدگاه دربارهٔ «در صورت بروز مشکل برای کارت حافظه چگونه اطلاعات خود را نجات دهیم؟;

  1. سلام من رو کارت حافظم رمز گذاشتم بعد برگشت به کارخانه رو زدم همه عکسا و فیلما شبیه علامت تعجب شده حالا باید چه کاری انجام بدم تا به اطلاعاتم برگرده لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  2. سلام من رو کارت حافظم رمز گذاشتم بعد کارت حافظمو در آوردم از گوشی ریست فکتور کردم بعد ک مجدد کارت حافظه رو به گوشی متصل کردم همه عکسا و فیلما شبیه علامت تعجب شده حالا باید چه کاری انجام بدم تا به اطلاعاتم برگرده

    پاسخ
  3. سلام بچه ها منم دقیقا همین اتفاق واسم افتاده خواهشا کمک کنید و راهشو بهم بکید اخه چرا کسی جواب نمیده

    پاسخ
  4. سلام من رو کارت حافظم رمز گذاشتم بعد کارت حافظمو در آوردم از گوشی ریست فکتور کردم بعد ک مجدد کارت حافظه رو به گوشی متصل کردم همه عکسا و فیلما شبیه علامت تعجب شده حالا باید چه کاری انجام بدم تا به اطلاعاتم برگرده

    پاسخ
  5. با سلام…من مموریم با ی گوشی دیگری که دیگه موجود نیست و شکسته و سیستم عاملش بالا نمیاد رمزگذاری شده الان داخل گوشی جدیدم میذارم فایلا رو میاره ولی باز نمیکنه چجوری عکسامو برگردونم از مموری رمزگذاری شده ؟

    پاسخ
  6. با سلام و خسته نباشید.مموری کارتم قفل داشته وگوشی رو ریست کردم الان گوشی کارت حافظه رو میخونه ولی اطلاعات باز نمیشود .میشه لطفا راهنمایی کنید که چه کاری میتونم انجام بدم برای خواندن مجدد اطلاعات .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید