استفاده از قابلیت Screen Pinning در اندروید P برای قفل برنامه ها در پس زمینه

قابلیت Screen Pinning علیرغم این که در سال 2014 عرضه شده است تقریبا هنوز ناشناخته می باشد. Screen Pinning ‌یک ابزار امنیتی مفید بوده، که دسترسی به دستگاه را فقط به‌یک برنامه محدود می‌کند. این قابلیت در زمان‌هایی که گوشی خود را به‌یک شخص دیگر قرض می دهید بسیار کارآمد است. در حالی که ورژن‌های قبلی اندروید در اجرای این قابلیت هیچ تغییری را اعمال نکرده است اما رابط کاربری multitasking جدید اندروید P در نحوه اجرای این قابلیت تغییراتی را اعمال کرده است.

اندروید P حالت ناوبری‌یا gesture navigating را معرفی کرد. با این تغییر، گوگل اصلاحاتی را برای UI انجام داد که Screen Pinning را نیز شامل می‌شود. در ادامه به نحوه عملکرد این قابلیت در اندروید P می پردازیم.

مرحله 1: فعال کردن Screen Pinning

 

Screen Pinning screen pinning

برای فعال کردن Screen Pinning در اندروید P به منوی تنظیمات اصلی بروید و Security & location را انتخاب کنید. به پایین صفحه رفته و روی Advanced ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری ظاهر شوند. آخرین گزینه (که بیشتر به همین دلیل افراد آن را از دست می دهند) Screen Pinning است. این گزینه را انتخاب کرده و نوار پایینی آن را بکشید تا فعال شود. زمانی که فعال شد‌یک نوار دیگر را مشاهده خواهید کرد که پیش از این ندیده بودید. این گزینه هرجایی را که کاربران می توانند در زمان برداشتن پین برنامه در پس زمینه بروند کنترل می‌کند. اگر این گزینه را فعال نکنید فردی که گوشی شما را قرض می گیرد می تواند سایر برنامه‌ها را هنگامی که پین صفحه را برمی دارند، باز کنند. اگر این گزینه را فعال کنید برداشتن پین برنامه‌ها شخص را با قفل صفحه مواجه می‌کند. اگر به دنبال اطلاعاتی بیشتر درباره اندروید P هستید به این لینک مراجعه کنید.

مشکلی که وجود دارد این است که برداشتن پین کار بسیار ساده ای است و تنها کافی است دو دکمه را فشار دهید بنابراین برای محافظت از داده‌های خود، مطمئن شوید که این گزینه فعال است.

مرحله 2: پین کردن صفحه

زمانی که Screen Pinning فعال شد با استفاده از دکمه برنامه‌های اخیر‌یا حرکت جدید وارد منوی multitasking شوید. سپس انگشت خود را از دکمه هم تا میانه صفحه بالا بکشید. با کشیدن انگشت به سمت چپ  تمامی برنامه‌هایی که پیش از این بر روی دستگاه باز کرده اید را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که برنامه ای که می خواهید پین کنید را انتخاب کردید، آیکون موجود در بالای برنامه را فشاری طولانی بدهید سپس‌یک منو با گزینه  pin ظاهر می‌شود. با انتخاب این گزینه، اعلانی مبنی بر این که صفحه پین شده است ظاهر می‌شود.

Screen Pinning Screen Pinning

زمانی که صفحه پین شد می‌توانید بدون نگرانی از سرک کشیدن دیگران در گوشی خود آن را هر کجا که می خواهید قرار دهید. همچنین می‌توانید تنها امکان دسترسی به شماره گیر را برای سایر افراد فراهم کنید.

مرحله 3: برداشتن پین صفحه

با پین کردن صفحه در اجرای برخی برنامه‌های پس زمینه با محدودیت مواجه می شوید. برای برداشتن پین دکمه‌های Home و برگشت، بدین طریق پین صفحه برداشته می‌شود و به قفل صفحه برمی گردید. اگر گزینه دوم را که در مرحله اول ذکر شد فعال نکنید می‌توانید به تمامی برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید.

پین کردن صفحه برای مواقعی که می خواهید گوشی خود را به افراد دیگر قرض دهید بسیار کارساز است اما به‌یاد داشته باشید که این افراد می توانند در برنامه ای که پین کرده اید سرک بکشند پس لازم است  بررسی کنید که با این کار به چه اطلاعاتی می توانند دست پیدا کنند.

2 دیدگاه دربارهٔ «استفاده از قابلیت Screen Pinning در اندروید P برای قفل برنامه ها در پس زمینه;

  1. تلفن من moto z2 force هست
    و برای برداشتن پین میخاد که دکمه بک و تب رو با هم نگه دارم
    نه home رو با بک
    وقتی کنترل دکمه ها رو با کشیدن اثر انگشت به چپ و راست فعال میکنم نمیشه هم به چپ بکشم و هم به راست
    مجبور میشم گوشی رو خاموش/روشن کنم
    کسی میدونه چه چوزر بزارمش رو بک و هوم
    تا در این حالت کنترل تک انگشتی مخصوص این گوشی هم بتونم پین رو بردارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید