آموزش 7 نکته برای شارژ سریع تر آیفون

آیا نیاز به شارژ سریع تر آیفون خود دارید؟ در این مطلب روش هایی برای شارژ بیشتر باتری در مدت زمان کمتر آورده شده است.

گاهی اوقات شما نیاز به شارژ سریع تر آیفون خود دارید. شاید آیفون شما تقریباً خاموش است ، شما در حال ترک خانه هستید و فقط چند دقیقه وقت برای شارژ مجدد دارید.

مواردی نیز وجود دارد که شارژ سریع بسیار مهم است ، در بیشتر روزها در مکان هایی که شارژ عملی یا حتی ممکن نیست، خواهید بود.

هر شرایطی که باشید ، در اینجا نکاتی برای شارژ سریع تر آیفون آورده شده است.

۱. شارژر و کابل آیفون خود را ارتقا دهید

از زمان عرضه آیفون 8 در سال 2017 ، اپل گوشی های هوشمند خود را به شارژ سریع مجهز کرده است. این یک ویژگی است که با مجموعه ای از لوازم جانبی شارژ رسمی و شخص ثالث کار می کند.

هر شارژر اپل با توان کافی بالا یا شارژر شخص ثالثی که از USB Power Delivery (PD) پشتیبانی می کند ، سازگار است. شما هم چنین به یک کابل برق Lighting to USB-C نیاز خواهید داشت. این کابل و شارژر ترکیبی به شما امکان می دهد آیفون خود را در حدود 30 دقیقه با 50 درصد باتری شارژ کنید. برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند سرعت شارژ تا 2.5 برابر بیشتر است.

مارک ها و مدل های مختلفی برای شارژرهای سریع USB در نظر گرفته شده است ، اما سریع ترین دامنه قدرت از 30W-60W در هر پورت است. هنگام خرید شارژر ، بررسی قدرت کل در مقابل قدرت پورت مهم است. برخی از شارژرها ادعا می کنند که 30 وات نیرو تولید می کنند ، اما در یک شارژر دو پورت ، این بار اغلب برای هر پورت USB به 18 و 12 وات تقسیم می شود.

۲. گوشی خود را خاموش کنید

اگرچه این نکته به نظر واضح است ، اما خاموش کردن آیفون اغلب دشوارتر از آن است که فکر می کنید. با وجود متن ، ایمیل ، پیام ، یادداشت برداری ، تماس ، یادآوری و زندگی بیشتر در تلفن ، خاموش کردن آن – حتی برای مدت کوتاهی – می تواند خسته کننده باشد. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که همیشه در سفر باشید و مجبور شوید با کار خود اعلام حضور کنید.

با این حال ، قطعاً تلفن شما با خاموش شدن سریع تر شارژ می شود و نیازی نیست که با همه کارهایی که در حال اجرا است همراه باشید. اگر می توانید به آن کمک کنید ، تلفن خود را خاموش کنید ، آن را شارژ کنید و به اتاق دیگری بروید تا کارهای رایانه خود را انجام دهید.

۳. آیفون خود را در حالت هواپیما قرار دهید

اگر خاموش شدن کامل یک گزینه نیست ، گزینه بعدی قرار دادن آیفون در حالت هواپیما است.

اتصال تلفن همراه آیفون یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی است. هنگام استفاده از Wi-Fi ، تلفن های همراه ما دائماً در جستجوی نزدیکترین برج سلولی هستند. دستگاه شما امواج رادیویی را برای قرار دادن آنها ساطع می کند و به طور مداوم در حال تجزیه و تحلیل قدرت سیگنال برای اندازه گیری مجاورت یک برج برای بهترین اتصال است. این یک کار سنگین است و انرژی موردنیاز فقط هنگامی افزایش می یابد که برج ها پراکنده هستند و تلفن شما باید با انتشار سیگنال های قوی تر به آن برسد.

Airplane Mode از این اقدامات بازداری موقتی را ارائه می دهد ، زیرا همه رادیوهای بی سیم دستگاه شما را غیرفعال می کند. آزمایشات نشان داده است که این ویژگی می تواند زمان شارژ کامل را با چند دقیقه کاهش دهد. گرچه بزرگ نیست ، اما هر کمی کمک می کند.

اگر با iOS تازه کار هستید یا با حالت هواپیما آشنایی ندارید ، کافیست با کشیدن انگشت به پایین از گوشه بالا سمت راست در آیفون ها بدون دکمه Home ، مرکز کنترل را باز کنید یا از پایین صفحه در مدل های دارای دکمه Home به سمت بالا بکشید. پس از باز شدن ، روی نماد هواپیما ضربه بزنید تا حالت را فعال یا غیرفعال کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش جامع چگونگی حذف مخاطبین در آیفون

۴. حالت کم مصرف ( Low Power Mode) را روشن کنید

مانند حالت هواپیما ، حالت کم مصرف آیفون شما نیز می تواند با کاهش حجم کار تلفن ، شارژدهی را تسریع کند. وقتی حالت کم مصرف روشن است ، بیشتر کارهای غیر ضروری پس زمینه به طور موقت کاهش می یابند یا متوقف می شوند.

برخی از عملکردها تحت تأثیر قرار گرفتن واکشی خودکار ایمیل ، دانلود خودکار ، برخی جلوه های بصری ، iCloud ، قفل خودکار و استفاده از 5G است. این برنامه هم چنین به روزرسانی برنامه پس زمینه را متوقف می کند ، این ویژگی به برنامه هایی که در حال حاضر استفاده نمی شوند امکان می دهد تا محتوای جدید و به روزرسانی ها را بررسی کنند.

برای تغییر حالت کم مصرف ، Settings را باز کنید ، Battery را انتخاب کنید و روی کلید Low Power Mode در بالای صفحه ضربه بزنید.

۵. برای شارژ سریع تر آیفون ؛ آیفون خود را خنک نگه دارید

هنگام شارژ ، مهم است که آیفون خود را خنک نگه دارید تا بتواند در سطوح بهینه کار کند. این به معنای جلوگیری از گرمای بیش از حد خارج خورشید و هم چنین گرمای تولید شده توسط خود آیفون است.

برای مسدود کردن گرمای بیرون ، به یاد داشته باشید که دستگاه خود را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید و از قرار دادن آن روی سطوح گرم مانند بالای وسایل خانگی یا سایر وسایل الکترونیکی خودداری کنید.

هنگام شارژ کردن ، مهم است که از استفاده از برنامه هایی که ممکن است افزایش دما را ایجاد کنند نیز خودداری کنید. بازی های موبایل با منابع سنگین به دلیل گرم شدن دستگاه شما مشهور هستند ، بنابراین در حالی که تلفن روی شارژر است باید از آنها اجتناب کنید.

اگر آیفون شما هنگام شارژ به خصوص داغ می شود ، بد نیست که کیس خود را بردارید تا هرگونه گرمای داخلی را پراکنده کند. اگرچه این در بیشتر موارد نباید مشکلی ایجاد کند.

۶. از شارژرهای بی سیم فاصله بگیرید

آنچه شارژرهای بی سیم به راحتی به دست می آورند ، از نظر کارایی از دست می دهند. در صورت نیاز به شارژ سریع ، بهتر است از این گزینه خودداری کنید. حتی اگر شارژ بی سیم مفید باشد اما به همان سرعت شارژ سیمی سنتی نیست. اگر شک دارید ، به ارقام قدرت شارژر MagSafe خود اپل نگاه کنید. صفحه محصول خاطر نشان می کند که در مقایسه با شارژرهای 30W یا حتی 60W که از کابل های سنتی استفاده می کنند ، حداکثر 15 وات شارژ فراهم می کند.

در آزمایشات ، Consumer Reports نیز اختلاف زمانی قابل توجهی پیدا کرد. شارژر بی سیم اپل MagSafe برای شارژ یک آیفون 12 پرو دو ساعت و 36 دقیقه زمان برد. در مقابل ، کابل لایتنینگ سهام اپل برای انجام این کار فقط به یک ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز داشت.

بنابراین اگر لازم است از بی سیم استفاده کنید ، اما در صورتی که هدف شما این است که باتری بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری دریافت کنید از این روش اجتناب کنید.

۷. یک برنامه پشتیبان تهیه کنید

چه چیزی بهتر از شارژ سریع است؟  داشتن برنامه پشتیبان شارژ برای مواقعی که عجله دارید و نمی توانید دستگاه خود را به برق وصل کنید ، سودمندتر است.

این برنامه ریزی شامل افزایش گزینه های شارژ شما است. به خرید شارژر اضافی برای وسایل نقلیه ، دفتر ، کوله پشتی یا کمد بدنسازی خود فکر کنید. حتی می توانید با خرید یک اینورتر برق برای شارژ سریعتر هنگام حرکت ، پریز برق خودرو خود را به “پریز دیواری” تبدیل کنید. اگرچه این مورد در اکثر موارد ضروری نیست ، اما اگر زمان زیادی را در اتومبیل خود بگذرانید و شارژ سنتی کار کافی انجام ندهد ، می تواند کمک کند.

در مورد پاوربانک ها فراموش نکنید: باتری های موبایل که می توانند آیفون شما را در هر جایی شارژ کنند. بسته بندی این موارد به عنوان گاوصندوق های خراب یک حرکت هوشمندانه است. همچنین بسته های باتری مجهز به انرژی خورشیدی وجود دارد که هنگام اردو زدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های فضای باز بسیار مفید است.

در زمان کمتر، بیشتر شارژ کنید

این نکات باید به شارژ سریع تر آیفون کمک کند تا بتوانید در بیشتر موارد از شرایط اضطراری برق جلوگیری کنید. می توانید آزمایش کنید که چه ترکیبی از روش ها برای شما بهتر است.