آموزش ۸ روش سریع و ساده برای انتقال عکس از آیفون به آیفون

برای بسیاری از ما، با ارزش ترین اطلاعات در مورد آیفون، کتابخانه عکس است. آلبوم عکس موردی است که ما هنگام به روزرسانی در آیفون جدید و آن چه را که احتمالاً با افراد دیگر به اشتراک می گذاریم بیش از همه نگران آن هستیم. هنگامی که شما نیاز به ارسال تصاویر به دستگاه iOS دیگر دارید، آیفون شما چند روش مختلف برای انجام آن ارائه می دهد. در این مطلب ۸ روش ساده و سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون را بررسی خواهیم کرد.

ما این روش ها را به دو دسته تقسیم کرده ایم: انتقال عکس از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید و انتقال عکس از iPhone به شخص دیگر.

نحوه انتقال عکس ها از آیفون قدیمی به آیفون جدید

هنگامی که آیفون خود را به یک آیفون جدید ارتقا می دهید، اپل چند روش مختلف برای انتقال عکس های خود از یک آیفون به دیگری به شما ارائه می دهد. بهترین روش برای استفاده بستگی به این دارد که چه مدت می توانید منتظر بمانید تا بتوانید از دستگاه جدید خود استفاده کنید، سرعت اینترنت شما چقدر سریع است، چه میزان حافظه iCloud را در اختیار دارید و اگر می خواهید همه چیز را منتقل کنید یا فقط عکس های خود را ارسال کنید.

هنگامی که با استفاده از یکی از این گزینه ها، عکس ها را از iPhone به iPhone دیگر انتقال می دهید، آن را بر روی کتابخانه عکس در آیفون جدید رونویسی می کند.

1. برای انتقال عکس از آیفون از Quick Start استفاده کنید

وقتی iPhone جدیدی دارید که هنوز تنظیم نشده است، انتقال Quick Start راحت ترین گزینه برای شماست. Quick Start از Wi-Fi برای انتقال کلیه داده های iPhone قدیمی خود به iPhone جدید خود استفاده می کند: برنامه ها، پیام ها، تنظیمات، عکس ها و موارد مشابه.

زمانی که Quick Start شروع می شود، نمی توانید از هیچ یک از آیفون های خود استفاده کنید، این بسته به میزان داده شما ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

برای شروع انتقال Quick Start، آیفون جدید خود را به نسخه قدیمی خود نزدیک کنید. سپس دستورالعمل های روی صفحه را برای راه‌اندازی آیفون جدید دنبال کنید و انتخاب کنید آیا می‌خواهید از آیفون انتقال دهید یا دانلود از iCloud را انتخاب کنید.

استفاده از iCloud به شما امکان می دهد تا آیفون خود را زودتر استفاده کنید، اما این ایده خوبی است اگر تمام داده های خود را از قبل با iCloud همگام سازی کنید.

با انتقال Quick Start، تمام عکس ها، برنامه ها و سایر داده های شما آماده استفاده در آیفون جدید شما خواهند بود.

2. نسخه پشتیبان تهیه iCloud ، Finder یا iTunes را بازیابی کنید

اگر به iPhone قدیمی خود دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از یک نسخه پشتیبان تهیه شده برای انتقال عکس ها به دستگاه جدید خود استفاده کنید. تهیه نسخه پشتیبان از آیفون شامل هر عکس، برنامه، پیام و سایر داده های ذخیره شده در iPhone شما است.

در صورت استفاده از عکس های iCloud با بهینه سازی ذخیره سازی در iPhone، یک نسخه پشتیبان شامل نمی شود. دلیل این امر این است که عکس های شما در iCloud ذخیره می شوند، نه در حافظه آیفون شما.

اگر قبلاً آن را ندارید، می توانید با استفاده از iCloud ، iTunes یا Finder یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان از iCloud ، به Settings > [Your Name] > iCloud > Backup بروید. برای تهیه نسخه پشتیبان از iTunes یا Finder، آیفون خود را به رایانه متصل کنید، در صورت لزوم برنامه مناسب را باز کنید و بر روی Back Up Now کلیک کنید.

انتقال عکس از آیفون

پس از تهیه نسخه پشتیبان، گزینه های تنظیمات را در iPhone جدید خود دنبال کنید تا به صفحه Apps & Data  برسید. از این صفحه، نسخه پشتیبان خود را انتخاب کنید، که ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

در این مدت اگر هنوز هم آن را دارید می توانید به استفاده از آیفون قدیمی خود ادامه دهید.

3. وارد iCloud photos شوید

با فعال کردن عکس های iCloud ، آیفون شما هر عکسی را که به iCloud می گیرید بارگذاری می کند. این باعث می شود کل کتابخانه عکس شما با استفاده از Apple ID شما در هر دستگاه دیگری موجود باشد.

اگر فقط می خواهید عکس ها را به آیفون جدید خود منتقل کنید بدون آنکه برنامه ها و سایر داده ها را نیز منتقل کنید، برای این کار باید از iCloud photos استفاده کنید.

انتقال عکس از آیفون

در آیفون قدیمی خود، به Settings > [Your Name] > iCloud > Photos بروید و گزینه iCloud Photos را روشن کنید. آیفون شما هر عکس را در iCloud بارگذاری می کند. روند پیشرفت این بارگذاری را با پیمایش به پایین برنامه Photos دنبال کنید.

پس از بارگذاری عکس های خود ، تنظیمات را در آیفون جدید خود باز کنید و به همان حساب Apple ID وارد شوید. سپس به [Your Name] > iCloud > Photos بروید و iCloud Photos را فعال کنید.

اگر می خواهید بدون استفاده از iCloud عکس های خود را از iPhone خود انتقال دهید، می توانید از این روش مشابه با سایر خدمات همگام سازی عکس نیز استفاده کنید.

نحوه انتقال عکس از آیفون به آیفون شخص دیگری

اگر می خواهید بخشی از عکس ها را از iPhone خود به iPhone یک دوست منتقل کنید، روش های فوق به شما کمک نمی کنند. در این حالت، شما فقط می خواهید تعداد معدودی عکس را بطور همزمان ارسال کنید. نه کل کتابخانه عکس شما.

شما می توانید با استفاده از هر یک از روش های زیر، ارسال سریع و آسان عکس ها به آیفون یک دوست، بدون ضبط کردن عکس های موجود در دستگاه آنها را انجام دهید.

4. انتقال عکس از آیفون با استفاده از AirDrop

AirDrop از اتصالات Wi-Fi و Bluetooth استفاده می کند تا به شما امکان انتقال فایل ها به صورت بی سیم بین هر دو دستگاه اپل را بدهد. هنگامی که شما با استفاده از AirDrop عکسی ارسال می کنید، با سرعت کامل به کیفیت کامل منتقل می شود.

برنامه Photos را در iPhone خود باز کنید و عکس یا گروه عکس هایی را که می خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Share ضربه بزنید و AirDrop را انتخاب کنید. آیفون شما نشان می دهد همه دستگاه های اطراف با روشن بودن AirDrop روشن است. برای شروع انتقال، آیفون دوست خود را انتخاب کنید.

اگر نمی توانید آیفون دوست خود را ببینید، از آنها بخواهید مرکز کنترل را باز کنند، روی بخش بالا سمت چپ با گزینه های بی سیم ضربه بزنید و نگه دارید، سپس AirDrop را روشن کنید. آنها هم چنین باید بعد از شروع ارسال عکس به آیفون خود، انتقال را بپذیرند. در صورتی که به درستی کار نکند، بدانید که چگونه AirDrop را عیب یابی کنید.

5. لینک iCloud را با عکس های خود به اشتراک بگذارید

اگر از عکس های iCloud استفاده می کنید، یکی از ساده ترین راه های انتقال عکس به آیفون دیگر استفاده از لینک iCloud است. پس از ایجاد لینک iCloud برای عکس های خود، می توانید آن را با همه در متن، ایمیل و برنامه های پیام رسانی فوری به اشتراک بگذارید.

برای ایجاد لینک iCloud، برنامه Photos را باز کنید و عکس یا عکس هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. بر روی دکمه Share ضربه بزنید، سپس به پایین بروید و به Copy iCloud Link ضربه بزنید. آیفون شما یک لحظه طول می کشد تا آن عکس ها را در iCloud آماده کند، سپس لینکی را به کلیپ بورد شما ذخیره می کند.

انتقال عکس از آیفون

لینک را در یک پیام به یک دوست چسباند تا به آن ها اجازه دهید عکس ها را در آیفون خود دانلود کنند.

6. عکس های خود را در یک سرویس ذخیره سازی ابری بارگذاری کنید

بهترین راه برای انتقال عکس از آیفون به دیگری بدون استفاده از iCloud، ذخیره آنها در یک سرویس ذخیره سازی ابری متفاوت مانند Google Drive،  Dropbox یا OneDrive است.

در iPhone مربوط به برنامه ذخیره سازی ابری مربوطه دانلود و وارد سیستم شوید. سپس عکس یا عکس هایی را که می خواهید در برنامه Photos به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. برای یافتن برنامه ذخیره سازی ابری، روی اشتراک گذاری حرکت کرده و در ردیف دوم برنامه ها در صفحه اشتراک قرار دهید. برای مشاهده برنامه های بیشتر، ممکن است لازم باشد در انتهای ردیف روی موارد دیگر ضربه بزنید.

انتقال عکس از آیفون

پس از ضربه زدن به برنامه فضای ذخیره سازی ابری، یک پنجره بازشو ظاهر می شود که به شما امکان می دهد مکان را برای ذخیره آن عکس ها انتخاب کنید. پس از اتمام بارگذاری، لینکی را با آن فایل ها از درون برنامه ذخیره سازی ابری مربوط به اشتراک بگذارید.

7. یک آلبوم مشترک iCloud ایجاد کنید

خواه از iCloud Photos استفاده کنید یا نه، می توانید از iCloud برای ایجاد یک آلبوم عکس مشترک برای به اشتراک گذاشتن با افراد دیگر استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تا یک آلبوم حداکثر 5000 عکس با حداکثر 100 نفر مختلف به اشتراک بگذارید.

برنامه Photos را باز کنید و عکس یا عکس هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Share ضربه بزنید و گزینه Add to Shared Album را انتخاب کنید. یک آلبوم جدید به اشتراک گذاشته شده ایجاد کنید یا به یک آلبوم موجود عکس اضافه کنید ، سپس از بین مخاطبین خود با چه کسی آن را به اشتراک بگذارید.

انتقال عکس از آیفون

هرکسی که عکس های آیفون خود را با آنها به اشتراک بگذارید، می تواند عکس های مخصوص به خود را نیز اضافه کند، یا عکس هایی را که به آلبوم اضافه می کنید اظهار نظر کرده و دانلود کند.

8. عکس های خود را با استفاده از Messages ارسال کنید

شاید ساده ترین راه برای انتقال عکس از آیفون به آیفون شخص دیگری ارسال آنها با استفاده از iMessage باشد. اگر iMessage در دسترس نباشد، هنوز می توانید عکس ها را از طریق MMS در برنامه پیام ارسال کنید.

برنامه Messages را باز کنید و با شخصی که می خواهید عکس ها را به آنها انتقال دهید گفتگو کنید. روی نماد Apps c در کنار کادر نوشتاری در بالای صفحه کلید ضربه بزنید و از میان نمادهای برنامه در آنجا Photos انتخاب کنید. عکس یا عکس مورد نظر برای انتقال را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Send ضربه بزنید.

انتقال عکس از آیفون

بسته به نوع سرعت و برنامه خدمات اینترنت تلفن همراه، پیام ها ممکن است عکس هایی را که می فرستید فشرده سازی کند تا زمان انتقال و استفاده از داده ها کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر

 

دیدگاهتان را بنویسید