آموزش کامل نحوه رمزگذاری بک آپ آیفون یا آیپد

با رمزگذاری بک آپ آیفون یا آیپد خود ، تا جایی که ممکن است امنیت ایجاد کنید. اگر اطلاعات خصوصی یا محرمانه را در iPhone یا iPad خود ذخیره می کنید ، باید بک آپ آیفون و آیپد خود را رمزگذاری کنید.

این راهنما به شما می آموزد که هنگام رمزگذاری بک آپ چه اتفاقی می افتد و نحوه ایجاد بک آپ آیفون یا آیپد رمزگذاری شده در رایانه چگونه است؟

هم چنین بخوانید: چگونه می توانیم حافظه پنهان آیپد را پاک کنیم؟

رمزگذاری بک آپ iOS یا iPadOS چه کاری انجام می دهد؟

به عبارت ساده ، رمزگذاری پشتیبان iOS یا iPadOS به معنای افزودن رمز محافظت به بک آپ است. این تضمین می کند که فقط شما می توانید نسخه پشتیبان را بازیابی کنید و فقط پس از وارد کردن رمز عبور صحیح این کار امکان پذیر است.

رمزگذاری نحوه ذخیره شدن فایل ها در نسخه پشتیبان شما را تغییر می دهد. در یک بک آپ رمزگذاری شده آیفون و آیپد، فایل های شما مانند یک متن متلاشی شده به نظر می رسد و تنها راه رمزگشایی، وارد کردن رمز عبور صحیح است.

در مقابل ، هرکسی می تواند بک آپ رمزگذاری نشده را بدست آورد ، می تواند تمام داده های شما را مشاهده کند.

چرا باید بک آپ آیفون و آیپد خود را رمزگذاری کنید؟

رمزگذاری بک آپ آیفون و آیپد مزایای بسیاری دارد.

نخست، همان طور که در بالا توضیح داده شد، داده های شما در یک نسخه بک آپ رمزگذاری شده در مقایسه با پشتیبان غیر رمزگذاری شده محافظت می شود.

دوم ، اگر می خواهید داده های خاصی را در نسخه های پشتیبان iPhone یا iPad خود ذخیره کنید ، باید از یک نسخه پشتیبان رمزگذاری شده استفاده کنید. این شامل گذرواژه های ذخیره شده ، داده های سلامت ، تنظیمات Wi-Fi ، سابقه تماس و سابقه وب سایت شما است. اپل به شما اجازه نمی دهد که این اطلاعات را در یک نسخه پشتیبان غیر رمزگذاری شده ذخیره کنید.

نحوه رمزگذاری بک آپ آیفون و آیپد

اگر از iPhone یا iPad خود در iCloud پشتیبان تهیه کنید، از قبل رمزگذاری شده است. اپل با استفاده از رمزعبور Apple ID شما ، هر نسخه پشتیبان از iCloud را رمزگذاری می کند.

برای ایجاد بک آپ محلی و رمزگذاری شده ، باید از Finder یا iTunes در رایانه استفاده کنید. این کار به آسانی اتصال iPhone یا iPad و علامت زدن گزینه مناسب است.

در اینجا نحوه انجام این کار در iTunes در رایانه شخصی Windows (یا Finder در Mac) آورده شده است:

  • iTunes یا Finder را باز کنید و iPhone یا iPad خود را به رایانه متصل کنید.
  • روی دستگاه خود در iTunes یا Finder کلیک کنید.
  • Summary را از گزینه های سمت چپ یا بالا در Finder انتخاب کنید.
  • در پنجره سمت راست ، گزینه ای را می بینید که می گوید Encrypt local backup. این گزینه را علامت بزنید.
  • iTunes یا Finder از شما می خواهند برای رمزگذاری رمزعبور تعیین کنید.
  • رمز عبور را در هر دو قسمت وارد کنید و روی تنظیم گذرواژه کلیک کنید. این گذرواژه را در جایی امن ذخیره کنید زیرا بدون آن نمی توانید نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • iTunes یا Finder پشتیبان گیری از دستگاه شما را شروع می کند.

تا زمانی که گزینه Encrypt local backup علامت گذاری شده باشد ، تمام نسخه های پشتیبان آینده شما رمزگذاری می شوند.

چگونه بررسی کنیم که یک نسخه پشتیبان رمزگذاری شده است؟

با استفاده از گزینه ای در iTunes یا Finder ، می توانید بررسی کنید که نسخه پشتیبان iOS یا iPadOS شما رمزگذاری شده است.

می توانید این کار را در iTunes در رایانه شخصی ویندوز انجام دهید:

  • iTunes یا Finder را باز کنید. وقتی این مراحل را دنبال می کنید ، لازم نیست دستگاه iOS یا iPadOS شما به رایانه متصل باشد.
  • روی منوی Edit در بالا کلیک کنید و Preferences را انتخاب کنید.
  • به زبانه Devices بروید.
    پشتیبان های رمزگذاری شده یک نماد قفل در کنار خود دارند. اگر این نماد را برای تهیه پشتیبان خود مشاهده کردید ، پشتیبان شما رمزگذاری شده است.

در Mac:

  • دستگاه خود را به Mac متصل کرده و Finder را باز کنید.
  • دستگاه خود را از نوار کناری انتخاب کنید ، سپس به تب General بروید.
  • روی Manage Backups کلیک کنید.
  • پشتیبان های رمزگذاری شده یک نماد قفل در کنار خود دارند. اگر این نماد را برای تهیه پشتیبان خود مشاهده کردید ، پشتیبان شما رمزگذاری شده است.

چگونه رمزگذاری بک آپ iOS یا iPadOS را متوقف کنیم؟

اگر دیگر نیازی به استفاده از رمزگذاری برای پشتیبان گیری خود ندارید ، می توانید این ویژگی را هم در iTunes و هم Finder غیر فعال کنید.

برای انجام این کار ، iTunes یا Finder را باز کرده و گزینه Encrypt local backup را بردارید.

تا زمانی که ویژگی را دوباره فعال نکنید ، پشتیبان های آینده شما رمزگذاری نمی شوند. همچنین ، به خاطر داشته باشید که همانطور که در بالا ذکر شد ، قادر نخواهید بود اطلاعات حساس خاصی را در نسخه پشتیبان تهیه کنید.

امنیت داده ها را در دستگاه های Apple خود تقویت کنید

رمزگذاری پشتیبان گیری از iPhone یا iPad راهی عالی برای محافظت از داده های شما است. به سادگی با روشن کردن یک گزینه در برنامه پشتیبان پیش فرض ، می توانید ویژگی رمزگذاری را برای نسخه پشتیبان iOS خود فعال و غیرفعال کنید.

اطمینان حاصل کنید که رمز ورود پشتیبان رمزگذاری شده خود را یادداشت کرده اید ، در غیر این صورت نمی توانید آن را بازیابی کنید.