آموزش چگونگی نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش

نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش ساده است. در عرض چند دقیقه می توانید نسخه جدید ویندوز جدید را روی رایانه شخصی ، لپ تاپ یا مرکز رسانه خود نصب کنید.

در اینجا همه آنچه را که باید در مورد نصب یک نسخه جدید از ویندوز 10 از طریق یک حافظه USB قابل بوت بدانید آورده شده است.

دلیل نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش

اگر رایانه شخصی شما درایو نوری ندارد یا DVD ندارید ، یک USB قابل بوت ایده آل است.

از این گذشته ، یک درایو USB قابل حمل است و شما می توانید با هر رایانه رومیزی و لپ تاپ سازگار باشید. در حالی که ممکن است برخی از رایانه ها درایو DVD نداشته باشند ، اما همه آن ها دارای پورت USB هستند.

همچنین نصب ویندوز 10 از طریق درگاه USB سریع تر است. درایو USB می تواند سریعتر از درایو نوری بوت شود. هم چنین سیستم عامل را سریع تر نصب می کند.

برای نصب ویندوز 7 یا ویندوز 10 از طریق USB ، فلش شما باید حداقل 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد. قبل از ادامه ، اطمینان حاصل کنید که درایو فلش USB شما قالب بندی شده است.

اطمینان از اینکه USB Stick از پشتیبانی بوت UEFI برخوردار است

قبل از دانلود image نصب ویندوز قابل بوت ، مهم است که تفاوت بین UEFI و BIOS را بدانید.

رایانه های شخصی قدیمی برای راه اندازی سیستم عامل و مدیریت داده ها بین سیستم عامل و دستگاه ها به سیستم پایه ورودی / خروجی (BIOS) متکی هستند. برای دهه گذشته ، UEFI (رابط نرم افزار توسعه یافته متحد) جایگزین BIOS شده و پشتیبانی قدیمی را اضافه کرده است. UEFI بدون نرم افزار یا رسانه اضافی می تواند در تشخیص و تعمیر رایانه کمک کند.

خوشبختانه متداول ترین روش های نصب Windows 10 USB از UEFI و سخت افزار BIOS قدیمی پشتیبانی می کند. بنابراین ، هر گزینه ای که انتخاب می کنید باید برای سخت افزار شما مناسب باشد.

آماده سازی USB قابل بوت ویندوز 10

قبل از ادامه ، فلش USB قالب بندی شده خود را در رایانه یا لپ تاپ خود وارد کنید.

آماده نصب ویندوز 10 هستید؟ در حالی که چندین روش وجود دارد ، ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از Windows 10 Media Creation Tool است.

برای گرفتن این موضوع ، به صفحه Microsoft Download Windows 10 بروید و اکنون روی Download tool کلیک کنید.

ابزار را در رایانه خود ذخیره کنید. این ابزار حدود 20 مگابایت است ، بنابراین اتصال سریع نباید طولانی شود. توجه داشته باشید که ایجاد نصب کننده USB قابل بوت ویندوز 10 نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

یک نصب کننده USB قابل بوت برای ویندوز 10 ایجاد کنید

پس از دانلود، ابزار ایجاد رسانه را راه اندازی کرده و در صورت درخواست ، روی Accept کلیک کنید. سپس:

  1. Create installation media (USB flash drive, DVD, or ISO file) for another PC  را انتخاب کنید
  2. روی Next کلیک کنید و زبان مورد نظر را تنظیم کنید
  3. با دقت نسخه مناسب Windows 10 و Architecture سیستم را انتخاب کنید
  4. برای ایجاد تغییرات ، علامت کادر Use the recommended options for this PC را بردارید
  5. روی Next کلیک کنید
  6. USB flash drive و سپس Next را انتخاب کرده و درایو USB را از لیست انتخاب کنید
  7. دوباره روی Next کلیک کنید

این مرحله نهایی دانلود فایل های نصب ویندوز 10 را بر عهده دارد.

منتظر بمانید تا نصب کننده Windows bootable USB 10 ایجاد شود. مدت زمان این کار به سرعت اینترنت شما بستگی دارد. چندین گیگابایت داده نصب خواهد شد.

نصب ویندوز 10 از روی فلش

با ایجاد رسانه نصب ، آماده نصب ویندوز 10 از طریق USB هستید. از آنجا که درایو USB اکنون قابل بوت است ، به سادگی آن را از رایانه خود خارج کرده ، سپس آن را در دستگاه مورد نظر وارد کنید.

رایانه ای را که در حال نصب ویندوز 10 هستید روشن کنید و منتظر بمانید تا درایو USB را تشخیص دهد. اگر این اتفاق نیفتاد ، دوباره راه اندازی کنید ، این بار کلید را فشار دهید تا به UEFI / BIOS یا منوی بوت دسترسی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه USB شناسایی شده است ، سپس آن را به عنوان دستگاه راه اندازی اصلی انتخاب کنید.

ری استارت بعدی باید رسانه نصب ویندوز 10 را تشخیص دهد. شما اکنون آماده نصب ویندوز 10 هستید ، بنابراین wizard نصب را شروع کنید.

هنگامی که از طریق wizard کار کردید ، ویندوز 10 نصب می شود. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از نصب ها پس از ورود به سیستم ادامه یابد ، بنابراین صبور باشید. همچنین لازم است پس از نصب ، Settings > Updates & Security > Windows Update) را بررسی کنید. این اطمینان می دهد که جدیدترین نسخه ویندوز 10 را اجرا می کنید.

نحوه نصب ویندوز 7 از درایو USB قابل بوت

اگر مجوز معتبری برای ویندوز 7 دارید ، می توانید این مورد را از درایو USB قابل بوت نیز نصب کنید.

روند کار تا حدود زیادی مشابه است، اگرچه برای رایانه های شخصی قدیمی دیگر نگران پشتیبانی UEFI نخواهید بود. ویندوز 7 از نظر سبک بودن نسبتاً سبک ، گزینه بسیار خوبی برای رایانه های جدید است. با این حال ، پشتیبانی از سیستم عامل در ژانویه 2020 پایان می یابد. به همین ترتیب ، باید اطمینان حاصل کنید که زمان مناسب به سیستم عامل امن تری ارتقا می یابید.

نحوه نصب مجدد و تعمیر ویندوز 10 از طریق USB

هنگامی که ویندوز 10 را از درایو USB قابل بوت نصب کردید ، ممکن است فکر کنید که می توانید فقط از درایو استفاده مجدد کنید. گرچه این خوب است ، اما ارزش آن را دارد که به عنوان یک درایو اختصاصی نصب و تعمیر ویندوز 10 بگذارید.

دلیل آن ساده است. نه تنها می توانید ویندوز 10 را از درایو نصب کنید ، بلکه می توانید ویندوز 10 را با یک درایو USB دوباره نصب کنید. بنابراین ، اگر ویندوز 10 رفتار مطلوبی را نداشته باشد ، می توانید برای نصب مجدد آن ، به کارت حافظه USB تکیه کنید.

در اینجا نحوه نصب مجدد ویندوز 10 با USB bootable وجود دارد:

  • رایانه ای را که نیاز به نصب مجدد دارد خاموش کنید
  • درایو USB را وارد کنید
  • رایانه را روشن کنید
  • منتظر بمانید تا دیسک قابل بوت ویندوز 10 شناسایی شود (ممکن است لازم باشد ترتیب بوت را همانطور که در بالا توضیح داده شد تنظیم کنید)
  • LanguageTime and currency format, و Keyboard را برای تأمین نیازهای خود تنظیم کنید ،
  • سپس گزینه Next را انتخاب کنید
  • دکمه Install را نادیده بگیرید و در عوض بر روی Repair your computer کلیک کنید
  • Troubleshoot > Reset this PC را انتخاب کنید
  • شما دو گزینه دارید: Keep my files و Remove everything – هر دو گزینه منجر به نصب مجدد ویندوز 10 از USB می شود ، یکی با حفظ فایل ها و دیگری بدون حفظ فایل ها.

پس از نصب مجدد ویندوز 10 ، همه چیز باید همانطور که در نظر گرفته شده است ، یک بار دیگر کار کند.

درایو USB نصب Windows 10 خود را ایمن نگه دارید

ساخت یک درایو USB قابل بوت ویندوز ساده است:

  • یک دستگاه فلش USB 16 گیگابایتی (یا بالاتر) را فرمت کنید
  • ابزار ایجاد رسانه ویندوز 10 را از مایکروسافت دانلودکنید
  • برای دانلود فایل های نصب ویندوز 10 ، wizard ایجاد رسانه را اجرا کنید
  • رسانه نصب را ایجاد کنید
  • دستگاه فلش USB را خارج کنید
    اگرچه انتظار محاسبه عمدتا بدون دردسر از ویندوز 10 را دارید ، اما بهتر است درایو بوت USB را ایمن نگه دارید. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی یک درایو دیسک سخت، یا یک جدول پارتیشن خراب می شود.

در این مطلب با چگونگی نصب ویندوز ۱۰ از روی فلش آشنا شدیم. درایو بوت ویندوز دارای ابزارهای مختلف تعمیر است که می تواند در صورت بوت نشدن ویندوز 10 مورد استفاده قرار گیرد. درایو بوت را در مکانی ذخیره کنید که به راحتی بتوان آن را برای عیب یابی یا نصب مجدد ویندوز بعداً بازیابی کرد.