آموزش چگونگی رفع خطای صفحه آبی Ntoskrnl.exe BSOD

خطای صفحه آبی می تواند برای رایانه ویندوز مشكلی آزار دهنده و نگران كننده باشد و ntoskrnl.exe BSOD هم به همین صورت است. اما منظور از “ntoskrnl.exe” چیست و چگونه این مشکل را برطرف کنید؟

بیایید بررسی کنیم ntoskrnl.exe چیست و چگونه این BSOD را برطرف کنیم.

نحوه رفع خطای BSOD NTOSKRNL.exe

ntoskrnl.exe مخفف “هسته سیستم عامل Windows NT قابل اجرا” است و مسئول بسیاری از فرایندهای مهم رایانه شما است. مدیریت حافظه یکی از بسیاری از مشاغل آن است ، بنابراین وقتی چیزی در حافظه رایانه شما خراب می شود ، احتمالاً ntoskrnl.exe افزایش یافته و باعث ایجاد BSOD می شود.

به همین ترتیب ، وقتی ntoskrnl.exe خطایی ایجاد می کند ، احتمالاً به دلیل مشکل حافظه است. بهترین راه برای رفع این خطا ، حل و فصل مشکلات موجود در حافظه RAM رایانه شما است.

هم چنین بخوانید: ۷ روش رفع خطای 1722 (Windows Installer Package Error) د

1. RAM کامپیوتر خود را بررسی کنید

اول از همه ، لازم است قبل از انجام هرگونه تدبیر ، یکپارچگی RAM خود را بررسی کنید. با گذشت زمان ، RAM شما ممکن است دچار مشکلاتی شود که از انجام صحیح کار خود جلوگیری می کند. در موارد شدید ، این باعث خراب شدن رایانه شما می شود.

خوشبختانه ویندوز ابزار بررسی RAM مخصوص به خود را دارد که Windows Memory Diagnostic نامیده می شود. این کار به خوبی انجام می شود ، اما ابزارهای شخص ثالث قدرتمند و در عین حال رایگان مانند MemTest86 در دسترس است.

2. درایورهای مهم خود را مجددا نصب کنید

اگر RAM تمام آزمایشات را پشت سر بگذارد ، ممکن است چیزی در سطح نرم افزار وجود داشته باشد که باعث بروز خطا RAM شود. درایورها بزرگترین مقصر برای خرابی سیستم مبتنی بر نرم افزار هستند ، بنابراین ارزش دارد که آن ها را دوباره نصب کنید.

با این حال ، با توجه به اینکه چند دستگاه درایور دستگاه ویندوز می تواند در طول زمان جمع شود ، گفتن این کار آسان تر از انجام است. برای محدود کردن مقصر ، به هر درایوری که اخیراً نصب کرده اید فکر کنید ، سپس آنها را به نسخه قدیمی برگردانید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود.

همچنین ، به این فکر کنید که هنگام وقوع BSOD از چه برنامه ها یا دستگاه هایی استفاده می کنید. اگر می توانید خرابی را به یک فعالیت یا دستگاه خاص گره بزنید ، درایورها و برنامه های مرتبط با آن فعالیت را تغییر دهید.

اگر هنوز از BSOD رنج می برید ، سعی کنید رایانه خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. ویندوز در صورت کمترین بوت کردن ، در کمترین حالت ممکن درایورها را دانلود می کند تا رایانه فعال شود. اگر با انجام این کار از بروز تصادف جلوگیری می کنید ، می توانید آن را به عنوان درایوی که حالت Safe Mode خاموش است ، مشخص کنید.

همچنین می توانید به دنبال درایورهای قدیمی و منسوخ بروید. خوشبختانه ویندوز ابزاری دارد که لیست تمام درایورهای رایانه شخصی شما و تاریخ انتشار آنها را ذکر می کند. این ابزار دستیابی به مشکلات احتمالی در رایانه را برای شما فراهم می کند.

3. اورکلاکینگ خود را خاموش کنید

اگر نمی دانید “اورکلاک کردن” به چه معناست ، می توانید با خیال راحت از این مرحله صرف نظر کنید. با این حال ، اگر اخیراً با ولتاژهای خود دست و پنجه نرم می کنید ، سعی کنید همه چیز را به حالت قبلی برگردانید و ببینید آیا این امر تفاوتی ایجاد می کند.

4.برنامه های آنتی ویروس شخص ثالث را حذف نصب کنید

اگر اخیراً برنامه آنتی ویروس شخص ثالث را نصب یا به روز کرده اید ، سعی کنید آن را حذف نصب کرده و سپس رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید. یک آنتی ویروس مجبور است نزدیک به سیستم های اصلی ویندوز کار کند تا جلوی تأثیر ویروس ها را بگیرد. با این حال ، اگر آنتی ویروس شروع به خرابکاری کند ، احتمال زیادی وجود دارد که سیستم عامل را با آن از بین ببرد.

اگر از Windows Defender استفاده می کنید ، نباید دلیل BSOD شما باشد. هنوز هم ، اگر می خواهید ، می توانید یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث تهیه کنید و Defender را غیرفعال کنید تا ببینید آیا این برنامه مشکلات شما را برطرف می کند یا خیر.

5. مشکلات ویندوز 10 را پیدا و برطرف کنید

اگر هیچ یک از این ها جواب نداد ، ارزش دارد که فایل های سیستم خود را مجدداً بررسی کنید تا نشانه های مشکل را پیدا کنید. خوشبختانه ، شما نیازی به شکار دستی هر پرونده ندارید. ویندوز 10 دارای چند ابزار مفید برای انجام کار مناسب شما است.

ارزش این است که به کامپیوتر خود یک اسکن CHKDSK و SFC بدهید تا مطمئن شوید همه چیز آنطور که باید است. اگر اینگونه نباشد ، ابزارها باید به طور خودکار آنها را وصله کنند و دوباره کامپیوتر شما را به خوبی اجرا کنند.

BSOD ها ممکن است رمزآلود باشند و رفع آن ها دشوار باشد ، اما یافتن علت آن غیرممکن نیست. اکنون با برخی از دلایل بزرگتر BSOD ntoskrnl.exe و نحوه یافتن آن ها آشنا هستید.

ابزارها و تاکتیک های زیادی در اختیار شماست که به شما کمک می کند تا آنچه را که باعث مشکلات BSOD شما شده است ، پیدا کنید.

منبع: makeuseof