آموزش چگونگی تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال

به دلیل در دسترس بودن و کمبود اطلاعات مشتری ها، هارد های اینترنال کمی ارزان تر از هارد های اکسترنال هستند. شما می توانید از مزایای آن با اتصال درایو داخلی جدید یا اضافی خود به هارد درایو خارجی و سپس اتصال آن به کامپیوتر خود با استفاده از یک کابل USB استاندارد یا اتصال Firewire بهره ببرید.

۱. یک هارد درایو اینترنال انتخاب کنید

برای توضیح این مورد ما از هارد درایو داخلی ۱۲۰ گیگا بایتی محصول شرکت وسترن دیجیتال و یک  ۲.۵USB enclosure اینچی  Cosmos Super Link استفاده کرده ایم. شما می توانید هر مدلی از هارد درایو و enclosure را که بخواهید انتخاب کنید اما پیش از انتخاب آن ها در وبسایت چک کنید که قابلیت سازگاری در آن موارد را داشته باشند.

۲. درایو را به Enclosure متصل کنید

درون enclosure، جایی برای اتصال هارد درایو اینترنال به enclosure با استفاده از پیچ ها یا بندها وجود دارد. باید توجه داشته باشید که مانند فضای داخلی PC خود، سیم های زیادی را استفاده می کنید. در این رابطه در ادامه صحبت می کنیم.

۳. موارد مربوطه را متصل کنید

اتصالات بسیاری وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید. مورد اصلی آن برای درایورهای قدیمی IDE، هشتاد یا چهل سیمی با عناوین IDE/ATA یا کابل پاتا بودند. این کابل به پشت هارد درایو متصل می شد. برخی از درایورها اتصالات ۸۰ سیمی داشتند و برخی دیگر ۴۰ سیمی بودند و بعضی هم هر دوی اینها را داشتند. باید از سازگاری اتصالات enclosure و هارد اینترنال اطمینان حاصل کنید. سناریوهای دیگری هم وجود دارند ازجمله اتصال ساتا که می تواند در اتصال بیشتر هارد درایوها به enclosure یا به درون PC استفاده شود. اینکه چه اتصالی را استفاده می کند بی ربط است و مهم نیست. اگرچه چیزی که مهم است این است که چه چیزی را به هارد درایو خود متصل کنید و یک enclosure  متناسب با آن بخرید. اتصالات دیگر حتی ساده تر هستند. آن ها هم همین اهداف را برآورده می سازند اما اصلی ترین چیزی که نیاز دارید این است که فقط یک جا برای اتصال آن ها وجود دارد. آن ها را مطابقت دهید و متصل کنید.

۴. مکان اسلات ها را در هارد درایو خود پیدا کنید.

در این قسمت شما می توانید اتصالات اسلات ها را در پشت هارد درایو اینترنال مشاهده کنید. مطابقت دادن اسلات ها ی صحیح با پلاگ ها کار سختی نیست.

۵. اتصال Enclosure هارد درایو

پس از این که همه این اتصالات را انجام دادید، enclosure را یکبار دیگر محکمتر با هارد درایو اینترنال خود متصل کنید. به نظر می رسد بیشتر  enclosureها، پیچ و بست هایی برای اتصال ساده درایو داشته باشند. کابل ta-da همین کار را انجام می دهد. حال شما یک  هارد داخلی دارید که به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی اکسترنال عمل می کند. اکنون فقط اتصال enclosure به PC باقی می ماند.

۶. اتصال Enclosure

در این قسمت بدون شک شما فکر می کنید که این فرایند ساده تر از چیزی بود که فکرش را می کردید. از این قسمت به بعد هم تنها کاری که باید انجام دهید پلاگ اند پلی است.  enclosure شما سیم هایی دارد که برای اتصال به PC ضروری هستند. معمولا این فقط یک کابل USB است که اتصال و قدرت را برای درایو فراهم می کند. در مورد این  Super Link هم یک سیم نیرو دارد که از آداپتور AC موجود اجرا می شود.

۷. اتصال Enclosure به PC

USB یا کابل FireWire را به PC متصل کنید و اجازه دهید که درایو بالا بیاید. اگر سوییچ پاور دارد، زمان آن فرا رسیده است که آن را روشن کنید. هارد درایو خود را اکنون پلاگ اند پلی کنید. زمانی که آن را پلاگ و روشن کردید، ویندوز شما تشخیص می دهد که یک سخت افزار جدید به آن متصل شده است و به شما اجازه می دهد آن را پلاگ اند پلی کنید. شما قادر خواهید بود به درایو مورد نظر رفته، آن را باز کنید، فایل ها و پوشه ها را به درون آن بکشید یا آن را برای دریافت پشتیبان های امنیتی و فایل های ریکاوری تنظیم کنید. اگر PC شما درایو را نشناخت، ممکن است مشکلی در فرمت از سمت شما وجود داشته باشد. شما باید درایو را به شکل مناسب که مناسب کامپیوتر شماست فرمت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید