آموزش چگونگی تبدیل فایل PDF به فرمت JPG

اگرچه فایل های PDF یک مجموعه کامل و مناسب از ترکیب سندهای شامل عکس و متن با هم هستند اما اغلب به یک اپلیکیشن خارجی یا پلاگین نیاز دارند . اگر فقط یک صفحه یا یک عکس بخواهید این موارد ضروری نیستند. اگر یک فایل  PDFدارید، می توانید خودتان آن را به یک عکس تبدیل کنید. به عنوان مثال تبدیل آن به فرمت  JPG یک انتخاب مناسب است. البته  JPG به اندازه PDF امن یا قابل ویرایش نیست اما حجم کمتری دارد و برای اشتراک گذاری مناسب تر است. برای این انتقال شما باید روش تبدیل PDF به JPG را بلد باشید. با دنبال کردن گام های زیر به سادگی می توانید این کار را یاد بگیرید. راه های زیادی برای انجام این تبدیل وجود دارند.  دراین راهنما ما نحوه انجام این کار را بدون وابستگی به پلتفرم خاصی به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از یک وبسایت برای انجام این تبدیل

گام اول: رفتن به سایت Zamzar

انواع مختلفی از وبسایت های تبدیل نوع در اینترنت موجود هستند اما وبسایت مورد نظر ما ابزار تبدیل Zamzar است که یک رابط واضح و شفاف دارد و از تبلیغات مزاحم هم جلوگیری می کند. بهترین بخش استفاده از ابزار تبدیل آنلاین این است که از هر کامپیوتر یا موبایلی در هر جای دنیا می توانند استفاده شوند و هیچ فضایی را برای ذخیره سازی روی کامپیوتر اشغال نمی کنند. تنها نقطه ضعف آن ها این است که در میزان داده ای که می توان در یک زمان تبدیل کرد، محدودیت دارند که از این نظر برای فایل های حجیم  PDF با مشکل رویرو می شوند.

برای استفاده از این روش به وبسایت Zamzar مراجعه کنید و دستورالعمل های موجود را دنبال کنید.

 گام دوم: فایل PDF مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روی دکمه Choose Files کلیک کنید و از پنجره pop-up برای انتخاب فایل PDF  مورد نظر خود برای تبدیل از سیستم محلی خود استفاده کنید. آن فایل را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Open کلیک کنید. هم چنین شما می توانید با استفاده از عمل کشیدن  فایل در پنجره مرورگر خود و رها کردن آن در ابزار تبدیل هم این کار را انجام دهید.

گام سوم: فرمت فایل خروجی خود را انتخاب کنید.

روی دکمه Convert files to برای انتخاب فرمت دلخواه فایل خروجی خود کلیک کنید. در این مورد شما باید فرمت JPG را انتخاب کنید برای این کار می توانید آن را از قسمت پایین سربرگ Image formats انتخاب کنید.

گام چهارم: جایی که می خواهید فایل JPG را ارسال کنید، انتخاب کنید

ابزارهای دیگری هم مانند Pixlr می توانند فایل تغییر فرمت داده شده را به سادگی ایجاد کنند و به شما تحویل دهند اما Zamzar ترجیح می دهد که آن فایل را برای شما ایمیل کند. برای انجام این کار، باید بداند به چه آدرسی آن را ارسال کند. در گام سوم، آدرس ایمیل خود را در جعبه مخصوص بنویسید. از آنجایی که هیچ ورودی ای برای ایمیل تائید وجود ندارد آدرس ایمیل خود را چک کنید و مطمئن باشید که صحیح است.

گام پنجم: تبدیل را آغاز کنید

هنگامی که برای آغاز کار آماده بودید، روی دکمه Convert برای آغاز فرایند تبدیل کلیک کنید. این فرایند چندین ثانیه برای آپلود فایل زمان نیاز دارد و هم چنین چند دقیقه بیشتر برای تکمیل فرایند تبدیل زمان می برد اما هنگامی که فرایند به پایان رسید، از طریق لینکی که به ایمیل شما ارسال می شود، می توانید فایل های خود را دانلود کنید. اگر لینک مربوطه را چند دقیقه پس از آغاز فرایند تبدیل فرمت، دریافت نکردید، صفحه Zamzar’s FAQ را برای اطمینان از اینکه ایمیل شما به صورت تصادفی مسدود نشده باشد، بررسی کنید.

Zamzar می تواند کارهای زیادی را با فایل های PDF انجام دهد. بنابراین برای تبدیل فایل های PDF به فایل های HTML5، BMP و DOCX یا هر چیز دیگری که پروژه شما ممکن است نیاز داشته باشد می توانید از آن استفاده کنید فقط کافی است گزینه Convert files to را تغییر دهید.

تبدیل PDF به JPEG در ویندوز

PDF to JPEG  یکی از نرم افزارهای رایگان ویندوز است که دقیقا از نامش پیداست چه کاری انجام می دهد. اگر به ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشید و حتی به اینترنت هم دسترسی نداشته باشید، بهترین راه حل برای تبدیل نوع های مکرر است.

توجه داشته باشید که این نرم افزار همه صفحات فایل PDF را به JPG  تبدیل می کند بنابراین اگر می خواهید تنها یک صفحه را تبدیل کنید باید به فکر راه دیگری باشید.

راه حل سیستم عامل مک: PDF PREVIEW

جدا از همه سیتم عامل ها، سیستم عامل مک ساده ترین راه را برای تبدیل فایل های PDF ارائه می دهد. به عبارت دیگر نیازی به دانلود هیچ ابزار اضافه ای برای انجام کار نیست. در ادامه مراحل کار را توضیح می دهیم.

مرجله اول: در Preview یک فایل PDF را باز کنید. در بیشتر موارد، PDFها باید به صورت اتوماتیک Preview باز شوند مگر اینگه شما نرم افزار دیگری را برای این کار انتخاب کرده باشید. ممکن است شما مجبور شوید فایل PDF را پیدا کنید و با کلیک راست روی آن ، فایل مورد نظر را در Preview باز کنید.

مرحله دوم: در سربرگ File، گزینه Open را انتخاب کنید.

مرحله سوم: نام آن را عوض کنید، تگ هایی را اضافه کنید، مکان خارجی را اضافه کنید و از همه مهم تر این که فرمت را JPEG قرار دهید. در نهایت برای پایان کار Save را انتخاب کنید.

اگر بخواهید فقط قسمتی از فایل PDF را ذخیره کنید، به قسمت View بروید و مطمئن شوید که Thumbnails فعال است. این مورد به شما اجازه می دهد که صفحات خاصی را با سایدبار Thumbnail  انتخاب کنید.

این فرایند برای تبدیل های ساده عالی است. اگرچه واقعا شما نمی توانید فایل PDF را به شیوه های معقول تغییر دهید و می تواند برای پروژه های پیچیده آزار دهنده باشد. اگر نیاز به تبدیل فایل های پیچیده شدید، پیشنهاد می کنیم که ابزارهای آنلاینی که در قسمت های پیشین توضیح دادیم را امتحان و استفاده کنید.

آیا راه دیگری برای تبدیل فایل های PDF به JPG می شناسید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید