آموزش گام به گام چگونگی اسکرین شات گرفتن از صفحه آیپد

آیپد دستگاهی با اندازه متوسط با قابلیت اشتراک گذاری است. این دستگاه می تواند عکس ها ، لینک ها و وب سایت ها را در چند ثانیه به اشتراک بگذارد. همچنین می تواند به سادگی از صفحه اسکرین شات بگیرد. قبالیت اسکرین شات گرفتن بهترین ویژگی آیپد نیست ، اما مطمئناً یکی از مفیدترین آنهاست. این ویژگی  به شما این امکان را می دهد که تصاویر PNG بزرگ شده از صفحه نمایش خود بگیرید که سپس می توانید آن ها را به اشتراک بگذارید.

همه نسخه های آیپد از جمله آیپد پرو، آیپد مینی یا هر مدل دیگری از آن می توانند در پنج مرحله ساده تصاویر اسکرین شات گرفته و آن ها را به اشتراک بگذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا دو روش مختلف برای اسکرین شات گرفتن با آیپد و نحوه اشتراک گذاری آن را آموزش دهیم.

نحوه اسکرین شات گرفتن با آیپد با کلیدهای Topو Home یا Volume up

گام اول: کلیدهای Home و Top )Power) را پیدا کنید. کلید Home دقیقا پایین صفحه نمایش آیپد قرار دارد و تنها دکمه جلوی آیپد است. دکمه Top در سمت دیگر به شکل بیضی در گوشه سمت راست آیپد قرار دارد. اگر مدل آیپد شما آیپد پرو ۲۰۱۸ است، باید دکمه Volume Up (افزایش صدا) را انتخاب کنید زیرا دکمه Home دیگر در آن وجود ندارد.

گام دوم: هنگامی که می خواهید از صفحه ای عکس بگیرید وقتی در حال مشاهده آن هستید، دکمه Top را فشار داده و نگه دارید. سپس دکمه Home را فشار دهید و پس از آن هر دو آن ها را رها کنید. برای آیپد پرو ۲۰۱۸، دکمه Top را فشار داده و نگه دارید سپس روی دکمه Volume up ضربه بزنید و نهایتا هر دو آن ها را رها کنید. پس از انجام این کار صفحه آیپد شما به صورت لحظه ای فلش می زند و در صورتی که گوشی شما در حالت ساینت یا بی صدا نباشد، یک صدای شاتر را خواهید شنید.

گام سوم: پس از اینکه عکس گرفتید، آیپد شما به صورت اتوماتیک اسکرین شات را مستقیما در  camera roll در اپلیکیشن Photos ذخیره می کند. روی اپلیکیشن Photos که به شکل گل چند رنگ است، ضربه بزنید و به پایین صفحه بروید تا تصاویر اخیر اسکرین شات خود را ببینید.

نحوه اسکرین شات گرفتن در آیپد با استفاده از  AssistiveTouch

AssistiveTouch یک منو روی صفحه را که شما را قادر به انجام کارهای مختلف می کند نمایش می دهد و این منو معمولا نیازمند ترکیب کلیدها است. از جمله کارهای آن گرفتن اسکرین شات است.

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که AssistiveTouch را فعال کنید. برای انجام این کار کافی است گام های زیر را دنبال کنید.

گام دوم: از فعال بودن AssistiveTouch در بالای منو اطمینان حاصل کنید.
حال که AssistiveTouch فعال است، می توانیم اسکرین شات گرفتن را با استفاده از منو AssistiveTouch  انجام دهیم.
گام دوم: به Device > More بروید.
گام سوم: روی Screenshot ضربه بزنید. صفحه شما به صورت لحظه ای فلش خواهد زد و در صورتی که گوشی شما در حالت بی صدا نباشد، صدای شاتر را خواهید شنید.
گام چهارم: پس از اینکه عکس گرفتید، آیپد شما به صورت اتوماتیک اسکرین شات را مستقیما در  camera roll در اپلیکیشن Photos ذخیره می کند. روی اپلیکیشن Photos که به شکل گل چند رنگ است، ضربه بزنید و به پایین صفحه بروید تا تصاویر اخیر اسکرین شات خود را ببینید.

نحوه اشتراک گذاری اسکرین شات

گام دوم: سپس شبکه اجتماعی ای که می خواهید پست را در آن جا منتشر کنید را انتخاب کنید (فیس بوک، توئیتر و …) یا اسکرین شات را از طریق آیکون های AirDrop یا ایمیل در پایین به اشتراک بگذارید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که AirDrop نیازمند  iOS 7 یا بالاتر است و باید وای فای و بلوتوث را هم فعال کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید