آموزش چگونگی استفاده از Split View در مک

ویژگی Split View در مک استفاده از برنامه ها را در کنار هم بسیار آسان می کند. در این پست ما به شما نحوه شروع کار را نشان خواهیم داد.

از اینکه بین دو پنجره رفت و برگشت می کنید خسته شده اید؟ در چنین شرایطی ، شما سه گزینه دارید: یک مانیتور اضافی تنظیم کنید ، اندازه پنجره ها را به صورت دستی تنظیم کنید تا متناسب با صفحه Mac شما باشد یا از حالت Split View استفاده کنید.

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید حالت Split View چیست و چگونه می توان صفحه را در Mac خود تقسیم کرد تا همزمان از دو برنامه استفاده کنید.

Split View در مک چیست؟

ویژگی Split View در مک به شما امکان می دهد همزمان دو پنجره در Mac خود را مشاهده کنید بدون اینکه با پنجره های باز شده دیگر تداخل داشته باشند یا با هم مخلوط شوند.

اگر مانیتور اضافی ندارید ، وقتی نیاز به استفاده همزمان از دو برنامه دارید ، این حالت گزینه مناسبی است. به عنوان مثال ، می توانید یک سند را در یک طرف صفحه Mac خود جستجو کرده و اطلاعات را در شماره های سمت دیگر تایپ کنید. این حالت یک نجات دهنده برای افرادی است که اغلب در macOS چند وظیفه ای انجام می دهند.

فقط یک نقطه ضعف جزئی در این حالت وجود دارد – شما فقط می توانید دو برنامه را برای مشاهده در Split View انتخاب کنید.

چگونه از حالت Split Screen در مک خود استفاده می کنید؟

برای شروع استفاده از این حالت فقط چند مرحله طول می کشد. آنچه برای ورود به حالت Split View باید انجام دهید:

  • هر برنامه ای ، به عنوان مثال Safari را باز کنید و نشانگر ماوس را به بالای صفحه منتقل کنید تا منو ظاهر شود. اطمینان حاصل کنید که برنامه دیگری را که می خواهید نمایش تقسیم شود ، باز نگه داشته و به حداقل نمی رسانید.
  • در گوشه سمت چپ و بالای صفحه ، سه دکمه با رنگ های مختلف مشاهده خواهید کرد. نشانگر را حرکت دهید و آن را روی دکمه سبز قرار دهید.
  • یک پنجره کوچک ظاهر می شود. سپس انتخاب کنید برنامه ای که در حال حاضر از آن استفاده می شود در کدام قسمت از صفحه Mac قرار دارد. اگر در سمت راست است ، سپس Tile Window to Right of Screen را انتخاب کنید. اگر در سمت چپ هستید ، روی Tile Window to Left of Screen کلیک کنید.
  • پنجره ای که برای ورود به این حالت استفاده کرده اید به سمت صفحه انتخاب شده می رود ، در حالی که در سمت دیگر صفحه ، تمام برنامه هایی را که باز گذاشته اید مشاهده خواهید کرد. به سادگی بر روی برنامه ای که می خواهید در سمت دیگر صفحه مشاهده کنید کلیک کنید.

بنابراین ، اکنون شما می دانید که چگونه از دو برنامه در کنار هم در Mac خود استفاده کنید.

چگونه می توانید ویندوز را در حالت Split Screen تنظیم کنید؟

برای انجام چند وظیفه حتی به طور مثرتر ، ممکن است بخواهید بدانید که چطور فضای پنجره ها را اشغال می کنند.

اگر می خواهید پنجره ای که در سمت چپ قرار دارد بزرگتر باشد ، روی جداکننده بین دو پنجره کلیک کنید ، آن را نگه دارید و تا حد لازم به سمت راست حرکت کنید. همان کاری که می توانید برای پنجره سمت راست صفحه انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که در تعیین مقدار پنجره ها محدودیت خاصی وجود دارد.

اگر مشاهده کردید که مشاهده یکی از برنامه ها در سمت چپ و نه در سمت راست برای شما راحت تر است ، می توانید به راحتی و بدون خروج از حالت Split View موقعیت پنجره را تغییر دهید.

برای این کار ، مکان نما را به بالای صفحه ببرید. این نوار عنوان پنجره را نشان می دهد. روی آن کلیک کنید ، آن را نگه دارید و به سمت دیگر صفحه Mac خود بروید. به این ترتیب ، دو صفحه نمایش روی هم قرار می گیرند.

همچنین ، هنگام مشاهده ناپدید شدن Dock، نترسید. در واقع ، آن از بین نرفته است. به طور موقت پنهان است اگر می خواهید Dock نشان داده شود ، نشانگر خود را به پایین صفحه منتقل کنید. به طور خودکار ظاهر می شود.

بازگشت به حالت نمایش عادی

چهار روش وجود دارد که می توانید از حالت Split View خارج شوید. سریع ترین مورد فشار دادن دکمه Escape است. پنجره ها بلافاصله به حالت عادی برمی گردند. اما این روش همیشه کار نمی کند زیرا ممکن است برخی از برنامه ها از این کلید برای چیز دیگری استفاده کنند.

اگر کار با یکی از برنامه ها از صفحه Split View تمام شده است ، فقط کافیست بر روی دکمه x در بالا سمت چپ پنجره کلیک کنید که دیگر نیازی به باز کردن ندارید. به این ترتیب آن پنجره بسته می شود و دیگری در حالت تمام صفحه باز می شود.

متناوباً ، می توانید با حرکت دادن نشانگر ماوس به دکمه سبز رنگ واقع در بالای هر یک از برنامه های باز شده ، این حالت را ببندید و هنگامی که پنجره بازشو ظاهر می شود ، بر روی Exit Full Screen کلیک کنید.

و آخرین روش برای خروج از Split View با باز کردن Mission Control است. برای این کار ، با سه انگشت روی صفحه لمپ صفحه را به سمت بالا بکشید یا Control + Up Arrow را روی صفحه کلید فشار دهید. مکان نما را به صفحه کوچکی منتقل کنید که پنجره هایی را که در حالت Split View استفاده می کنید نشان دهید و بر روی دکمه های رو به رو به داخل کلیک کنید تا آنها جدا شود.

برنامه های جایگزین Split View

حتی اگر حالت Split View یک روش عالی و موثر برای انجام چند وظیفه در Mac شما باشد ، اما برخی می دانند که این برای آنها کافی نیست. اگر به دنبال گزینه های بیشتر هستید و می خواهید بیش از دو پنجره را به طور همزمان مشاهده کنید ، می توانید برنامه ای را برای این مورد از App Store دانلود کنید.

یکی از این برنامه ها Magnet است. با استفاده از آن ، می توانید همزمان چهار پنجره را روی یک صفحه استاندارد و حتی در هنگام استفاده از یک مانیتور فوق العاده گسترده ، حداکثر تا پنج پنجره را مشاهده کنید. و فعال سازی این حالت بسیار آسان است. به سادگی با کشیدن پنجره های باز شده ، یا با استفاده از میانبرهای صفحه کلید ، می توانید نحوه مشاهده همه موارد را انتخاب کنید. با این حال ، این برنامه رایگان نیست. مگنت 3.99 دلار قیمت دارد اما ارزش آن را دارد.

دانلود : Magnet  (3.99 دلار)

بهره وری خود را با حالت Split View بهبود بخشید

سریعترین و آسانترین راه برای مشاهده و استفاده همزمان از دو پنجره برنامه ، ورود به حالت Split View در مک است. به این ترتیب نیازی نیست که همیشه بین برنامه ها جابجا شوید. و اگر می خواهید بیش از دو برنامه را همزمان ببینید ، برخی از گزینه های شخص ثالث را برای این منظور امتحان کنید.