آموزش چگونگی اتصال ایرپاد به مک بوک، آیفون، PC و اندروید

ایرپاد اپل یکی از بهترین هدفون های بی سیم موجود در بازار است. قیمت مناسب، طول عمر بالای باتری و کیفیت صدای عالی همگی از خصوصیات این ایرپاد هستند. حتی اگر سایر دستگاه های شما از برند اپل نیستند، اما باز هم ایرپاد اپل را در صدر لیست خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی اتصال ایرپاد به دستگاه های مختلف را شرح دهیم.

چگونگی اتصال ایرپاد به آیفون و آیپد

به دلیل وجود قطعه مخصوص، می توانید ایرپاد را در عرض چند ثانیه به آیفون یا آیپد خود متصل کنید. قاب ایرپاد خود را باز کنید و مطمئن شوید هردو هدفون درون آن هستند. آن ها را نزدیک آیفون یا آیپد خود بیاورید و هم چنین اطمینان حاصل کنید که دستگاه iOS در صفحه home قرار دارد.

سپس شما یک جعبه دیالوگ را روی صفحه مشاهده می کنید. کافی است فقط روی Connect ضربه بزنید. دیگر به هیچ تنظیم خاصی نیاز ندارید.

یکی از بهترین خصوصیات ایرپادهای نسل دوم قابلیت تعامل با سیری بدون نیاز به ضربه زدن روی یکی از هدفون ها است. اگر تاکنون قابلیت سیری را روی آیفون خود فعال نکرده اید، می توانید از طریق تنظیمات تنها در چند گام آن را فعال نمایید. کافی است فقط چند عبارت را بیان کنید تا دستگاه ها بهتر بتوانند منظور شما را متوجه شوند.

نکته مثبت دیگر این است که در صورتی که از iCloud استفاده می کنید، ایرپادهای شما هم اکنون برای استفاده با سایر دستگاه هایتان آماده هستند. آن ها با هر نوع آیفون، آیپد یا اپل واچ دیگری که با همان  Apple ID به آن ها وارد شده باشید، کار می کنند.

در صورت متصل نشدن ایرپادها چه کار کنیم؟

اگر به دلایلی ایرپاد شما متصل نمی شد، نگران نشوید. ابتدا Control Center را روی آیفون یا آیپد خود با کشیدن صفحه با سمت بالا(آیفون ۸ یا مدل های قدیمی تر) یا کشیدن صفحه از گوشه بالای سمت راست به پایین(آیفون x و مدل های جدیدتر) باز کنید. از روشن بودن بلوتوث اطمینان حاصل کنید. سپس هر دو ایرپاد را در قاب بگذارید و درب آن را ببندید. ۱۵ ثانیه صبر کنید و سپس مجددا درب جعبه را باز کنید.

چراغ ایرپاد باید چشمک زن سفید باشد.اگر به این صورت بود یعنی ایرپاد آماده اتصال است. در قاب شارژ وایرلس معمولی، به دنبال چراغ حالت در فضای بین ایرپادها بگردید.
اگر هم چنان اتصال ایرپادها با مشکل مواجه است، قاب را برگردانید و دکمه کوچک Setup  را فشار دهید که در پشت قاب قرار دارد. دکمه را تا زمانی که چراغ چشمک زن سفید شد نگه دارید.
مجددا قاب را باز کنید سپس آن را نزدیک آیفون یا آیپد خود بگذارید. حال باید ایرپادها کاملا درست متصل شده باشند.

آیا ایرپادها می توانند به دستگاه اندرویدی متصل شوند؟

اپل این اطمینان را داده است که کاربران اندروید هم می توانند به ایرپاد متصل شوند. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم.

چگونگی اتصال ایرپاد به مک بوک

اتصال ایرپاد به مک، مک بوک پرو یا مک دستکتاپ در چند مرحله امکان پذیر است. اگر ایرپاد خود را با دستگاه اپل تنظیم کرده اید و مک شما هم از همان حساب iCloud استفاده می کند، هر دو ایرپاد را در گوشتان بگذارید، منو Bluetooth را انتخاب کرده یا اسلایدر  Volume Control را از نوار منو انتخاب کنید. سپس از لیست، ایرپاد را انتخاب کنید.

شما نیاز دارید که بدانید در صورتی که ایرپادها در این قسمت ها ظاهر نشدند، چگونه آن ها را به صورت دستی جفت کنید. برای انجام این کار، از Apple menu، گزینه System Preferences و گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. مطمئن شوید که بلوتوث روشن است.

ایرپادها را در قاب بگذارید و درپوش آن را باز کنید. سپس دکمه Setup را در پشت قاب فشار داده و تا زمانی که چراغ های چشمک زن روشن شدند، آن را تگه دارید. سپس باید شما نام ایرپادها را در لیست Devices مشاهده کنید. روی Connect کلیک کنید. این فرایند باید ایرپادهای شما را متصل کند.

ممکن است گاهی اوقات ایرپادهای شما در لیست Devices ظاهر شوند اما کار نکنند. شما می توانید آن ها را پاک کنید سپس مجددا با مک خود جفت سازید. برای انجام این کار، از لیست آن ها را انتخاب کرده و روی  در سمت راست ایرپادها ضربه بزنید تا حذف شوند.

چگونگی اتصال ایرپادها به PC

با یک PC  ویندوز، ایرپادها دقیقا مانندهدفون های بلوتوث دیگر کار می کنند. در ادامه چگونگی تنظیم ایرپادها در این وضعیت را شرح می دهیم.

روی pc‌ خود،‌در ابتدا اطمینان حاصل کنید که بلوتوث فعال است و شما می توانید ایرپادها را جفت کنید. برای باز کردن Action Center، کلیدهای ترکیبی Win + A را فشاردهید و در صورتی که مطمئن نیستسد، پنل های پایین را بررسی کنید. سپس قاب ایرپادها را باز کنید و دکمه Setup  را تا زمانی که فلش ها روشن شوند نگه دارید.

به منو تنظیمات بلوتوث در Settings > Devices > Bluetooth & other devices بازگردید و گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید. همین گام ها را طی کنید و اتصال را تکمیل کنید.

چگونگی اتصال ایرپادها به اپل واچ

اگر ایرپاد خود را به آیفونی متصل کرده اید که با اپل واچ شما جفت شده است، بسیار عالی است. هدفون های وایرلس روی همین منبع صدا هنگام پخش از اپل واچ در دسترس هستند.

برای آغاز کار، از watch face خود برای رفتن به Control Center عبور کنید. آیکون AirPlay  را انتخاب کرده  و سپس ایرپاد خود را نام گذاری کنید. حال آهنگ شما شروع به پخش شدن می کند.

اگر چنین گزینه ای را مشاهده نمی کنید، به پایین صفحه AirPlay بروید و گزینه Connect a Device ‌را انتخاب کنید. ایرپادها را با انتخاب دکمه Setup  در حالت جفت قرار دهید و تا زمانی که چراغ چشمک زن سفید ظاهر شود آن را نگه دارید. سپس آن ها را از لیست برای اتصال انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید