آموزش پاک کردن یک صفحه در word

نرم افزار word از مجموعه آفیس امروزه به محبوب ترین نرم افزار واژه پرداز تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم درباره چگونگی حذف یک صفحه در word صحبت کنیم. با حذف یک صفحه در word هرچه که در آن صفحه وجود دارد یعنی محتویات آن صفحه حذف خواهند شد.

برای حذف صفحه ای که شامل متن، اشکال گرافیکی یا تصاویر است، محتوای مورد نظرتان برای حذف کردن را انتخاب کنید و دکمه Delete روی کیبورد را فشار دهید. ساده ترین روشی که وجود دارد همین است.

ترفند: در هر جای سند  word که  باشید می توانید با فشردن کلیدهای  CTRL+G در پنجره ای که باز می‌شود، با نوشتن عبارت page\ در قسمت go to صفحه ای که  در آن هستید با محتویاتش انتخاب می‌شود و شما می توانید با فشردن کلید delete روی صفحه کلید صفحه را به طور کامل حذف کنید.
word

پاک کردن صفحه خالی در انتهای سند word

word شامل یک پاراگراف پایانی غیر قابل حذف است که گاهی اوقات باعث ایجاد یک صحه خالی جدید در انتهای سند می‌شود. برای پاک کردن آن، باید پاراگراف را به صحفحه قبلی متصل کنید برای این کار مطابق روند زیر عمل کنید:

  1. کلیدهای Ctrl+Shift+8 را با هم فشار دهید (⌘+۸ روی سیستم عامل مک) تا علامت پاراگراف در انتهای همه پاراگراف ها ظاهر شود.
  2. علامت پاراگراف را انتخاب کنید.
  3. درون پنجره Font size عدد ۰۱ را بنویسید و enter را فشار دهید.

word

حال با این کار پاراگراف به صفحه قبلی متصل شده است و شما می توانید صفحه ای که نمی خواهید را حذف کنید

       ۴٫ حال مجددا کلیدهای  Ctrl+Shift+8 در ویندوز (⌘+۸ روی سیستم عامل مک)را برای برداشتن علامت های پاراگراف از روی پاراگراف ها فشاردهید. 
اگر مشاهده کردید که پاراگراف هنوز هم به صفحه قبلی متصل نشده است، می توانید از روش زیر حاشیه پایین صفحه را کوچکتر کنید:
Layout tab > Margins Custom Margins
با این کار حاشیه پایین صفحه شما کوچتر می‌شود.(به عنوان مثال ۰٫۳ اینچ)
word
ترفند: گاهی اوقات یک پاراگراف یک صفحه جدید ایجاد می‌کند زیرا تنظیمات آن به همین صورت است. با کلیک راست روی یک پاراگراف خالی و سپس انتخاب Paragraph، روی سربرگ Lines and Page Breaks قسمت Paragraph، گزینه Page break before را انتخاب کنید و در نهایت با انتخاب گزینه OK تنظیمات را اعمال کنید.
word

آیا در پاک کردن صفحات word تاکنون با مشکل مواجه شده اید؟ چه روش های دیگری را برای پاک کردن صفحات در word می شناسید؟

 

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش پاک کردن یک صفحه در word;

  1. با سلام
    دوستان طی حذف صفحه اضافی ورد بعد از امتحان همه ی روشهایی که دوستان تو پیج های مختلف بیان کرده بودن من به روشی برخوردم که خیلی ساده صفحه اضافی رو حذف کرد!
    با انتخاب گزینه home/paragraph/line and paragragh spacing/remove space after paragragh مشکل صفحه اضافی کاملا حل میشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید