آموزش و بررسی ۸ ترفند کاربردی برای تایپ کردن در ورد

تایپ کردن در ورد به چه ترفندهایی نیاز دارد؟ چگونه می توانیم این مهارت ها و تکنیک ها را یاد بگیریم؟ Microsoft Word یک برنامه ساده است که برای ایجاد انواع اسناد استفاده می شود. اگر برای کار به یک سند حرفه ای نیاز دارید ، Microsoft Word یک انتخاب عالی است.

اگرچه اکثر آموزش ها و راهنماهای Microsoft Word در جهت بهره وری و بهبود کارایی هستند ، اما بسیاری از آنها جنبه نوشتن خلاق را پوشش نمی دهند.

Microsoft Word دارای انبوهی از ویژگی های شگفت انگیز است و گرچه بیشتر Word را به عنوان یک برنامه مناسب برای تنظیمات تجاریمی شناسند ، برای نویسندگان خلاق نیز به همان اندازه عالی است.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی حذف خطوط افقی در ورد

1. درباره ساختار مقاله اطلاعات کسب کنید

اگر نمی دانید چگونه مقاله خود را به درستی ساختار دهید ، همه چیز به نظر آشفته خواهد رسید. این می تواند برای نویسندگان خلاق ، به ویژه با موضوعات گسترده ، یک چالش باشد.

با این وجود ساختاری وجود دارد که می توانید به راحتی از آن پیروی کنید. همیشه با اعلام موضوع یا موضوع کلی شروع کنید.

سپس به معرفی موضوع ، ارائه و نتیجه گیری بپردازید. اگر به ایجاد گزارش ها و اسناد ساخت یافته در Word نیاز دارید ، می توانید این مقاله را بررسی کنید.

2. میانبرهای صفحه کلید مفید هستند

یکی از اولین چیزهایی که باید یاد بگیرید میانبرهای صفحه کلید برای Microsoft Word است. با استفاده از میانبرها می توانید بهره وری خود را بسیار بالا ببرید ، زیرا به شما امکان می دهد بیشتر از قالب بندی و موارد دیگر روی نوشتن خلاق تمرکز کنید.

3. دامنه لغات خود را توسعه دهید

چند بار از Google برای یافتن مترادف کلماتی استفاده می کنید که می خواهید در سند خود استفاده کنید؟ خوب ، آیا می دانید Word از قبل دارای این ویژگی است؟ تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که کلمه را انتخاب کنید ، روی آن کلیک راست کرده و از منوی قطره Synonyms را انتخاب کنید ، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

علاوه بر این ، شما همچنین باید در مورد مجموعه ابزار Researcher بیشتر بدانید. بیشتر ما دوست داریم هنگام نوشتن مقاله از گوگل استفاده کنیم ، خواه سعی کنید برخی از اطلاعات را جمع آوری کنید یا سند خود را غنی تر جلوه دهید.

با مجموعه ابزار Researcher ، به راحتی می توانید انواع اطلاعات را جستجو کرده و برای یافتن محتوای با کیفیت بالاتر از فیلترها استفاده کنید.

4. تبدیل متن به گفتار بسیار کاربردی است

اگر تمام روز خود را صرف پاسخ دادن به ایمیل ها ، ایجاد سخنرانی ها و نوشتن اسناد کرده اید ، احتمالاً خسته شده اید. اما اگر تمایلی به تایپ ندارید و نیاز به تهیه برخی اسناد دارید ، باید ویژگی Dictation را در Word بررسی کنید.

این ویژگی بدون زحمت کار می کند. می توانید با رایانه خود صحبت کرده و آنچه را که می گویید تایپ کنید. این یک افزونه Office برای نه تنها Microsoft Word بلکه PowerPoint و Outlook است. درباره این ابزار می توانید در وب سایت رسمی مایکروسافت اطلاعات کسب کنید.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر از Dictation برای نوشتن اسناد خود استفاده می کنید ، همیشه بهتر است قبل از ارائه سند ، آنچه را که نوشته اید بررسی کنید.

همانطور که ممکن است بعضی از ما امیدوار باشیم ، دیکته همیشه کارساز نیست ، که این نیز می تواند به میکروفون شما بستگی داشته باشد. بررسی سند شما اطمینان از تصحیح همه اشتباهات قابل اجتناب را فراهم می کند.

علاوه بر اینکه می توانید از Dictation استفاده کنید ، شما می توانید مقاله خود را با گزینه Read Aloud بازبینی کنید.

مهم نیست که چند بار مقاله های خود را دوباره می خوانیم ، معمول است که از برخی اشتباهات اساسی چشم پوشی کنیم. با گزینه Read Aloud می توانید آنچه را با صدای بلند تایپ کرده اید بشنوید ، بنابراین اشتباهات را خیلی راحت تر پیدا می کنید.

5. دستور زبان خود را بررسی کنید

در حالی که ما در مورد اشتباهات قابل اجتناب هستیم ، Microsoft Word در بررسی دستور زبان شما بسیار عالی عمل می کند. تایپ کردن در ورد همیشه این قابلیت را دارد اما با جدیدترین به روزرسانی ، گزینه های بیشتری برای بررسی دارید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی File> Options کلیک کرده و Proofreading را انتخاب کنید. تصاویر زیر را مشاهده می کنید.

از این تعداد ، می توانید هر آنچه را که می خواهید انتخاب کنید. می توانید هنگام تایپ ، سند خود را اصلاح کنید ، دستور زبان و سبک خود را بررسی کنید یا در صورت عدم نوشتن انگلیسی ، اشتباهات املایی خود را پنهان کنید.

گزینه های پیشرفته ای نیز وجود دارد که می توانید فرهنگ لغت خود را به آن اضافه کنید ، اشتباهاتی را که مرتکب می شوید اصلاح کنید و … .

6. به تعداد کلمات خود توجه کنید

طول یک مقاله به آنچه در مورد آن می نویسید و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. بنابراین طول ایده آل یک مقاله چقدر است؟ هرچه محتوا طولانی تر باشد ، اشتراک بیشتری نیز به دست می آورد. مطالعات نشان داده است که پست هایی که بیش از 3000 کلمه هستند به خوبی کار می کنند.

با این حال ، وقتی موضوع شما به اندازه کافی گسترده نیست که 3000 کلمه را پوشش دهد ، همیشه بهتر است به جای آن مقالات کوتاه تر و مستقیم تر بنویسید. خوشبختانه برای شما ، Word هنگام نوشتن تعداد کلمات را پیگیری می کند. همچنین می توانید یک جمله / پاراگراف را انتخاب کنید تا ببینید چند کلمه دارد.

7. به صورت خودکار سند خود را ذخیره کنید

به عنوان نویسنده ، همه ما می خواهیم مطمئن شویم در تایپ کردن در ورد که نسخه پشتیبان تهیه کرده باشیم. یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند بیفتد این است که فقط در یک ثانیه چندین ساعت کار خود را از دست می دهید ، که می توانید از آن اجتناب کنید.

Microsoft Word به شما امکان می دهد گزینه AutoRecover را تنظیم کنید ، که همچنین سند شما را به صورت خودکار ذخیره می کند. این به این معنی است که اگر سند شما به طور ناگهانی بسته شود ، Microsoft Word  سند شما را بازیابی می کند.

8. یادداشت هایی برای خود ایجاد کنید

فرقی نمی کند با یک ویرایشگر کار می کنید یا خودتان سند را ویرایش می کنید ، ایجاد نظرات روش خوبی برای به روز نگه داشتن خود است. گاهی اوقات ، ما فقط چیزهای زیادی برای مقابله داریم و فراموش کردن چیزهای مهم آسان است.

به عنوان مثال ، اگر درباره چیزی که نوشتید مطمئن نیستید و دوست دارید کمی بعد به آن بازگردید ، نوشتن یادداشت در آن قسمت از سند به شما کمک می کند بعداً به خاطر بیاورید.

نوشتن خلاق ساده است اگر بدانید که چه کاری باید انجام دهید

بسیاری از دستورالعمل های ساده برای تایپ کردن در ورد وجود دارد که می توانید آن ها را دنبال کنید تا کارهای نوشتن خلاقانه خود را آسان تر کنید. مسلماً بسیاری از این ها به موضوع یا موضوعی بستگی دارد که پوشش می دهید.

با این اوصاف ، مواردی مانند گزینه Dictation که می توانید با رایانه خود صحبت کرده و همه چیز را به صورت خودکار تایپ کنید ، همیشه به درد شما می خورند!