آموزش نحوه نصب iOS 15 بتا روی آیفون

در حال حاضر می توانید با نصب iOS 15 بتا در iPhone خود ، نسخه بعدی iOS را امتحان کنید. پس از اعلام برخی از ویژگی های جدید هیجان انگیز iOS 15 ، اپل نسخه بتا را برای توسعه دهندگان در WWDC منتشر کرد و قول یک بتا عمومی را داد که از ژوئیه 2021 به صورت رایگان در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

از آنجا که اکثر افراد نمی خواهند سالانه 99 دلار برای دسترسی زودهنگام به بتا توسعه دهنده بپردازند ، ما نحوه نصب بتا عمومی iOS را در ماه جولای با استفاده از برنامه نرم افزار Apple Beta به شما نشان خواهیم داد.

همین مراحل برای نصب iPadOS 15 بتا عمومی روی iPad نیز کار خواهند کرد.

هشدار درباره نرم افزار بتا

از نظر ماهیت ، نرم افزار بتا کامل نیست. این بدان معناست که احتمال اطمینان آن کمتر است و اشکالات نرم افزاری آن بیشتر از مواردی است که شما به آن عادت کرده اید. نرم افزار بتا حتی می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات یا تخلیه باتری در آیفون شما شود.

اگر نیاز دارید آیفون به صورت کامل کار کند چه برای کار و چه برای تعهدات خانوادگی – نباید نرم افزار بتا را روی آن نصب کنید. به جای آن یک آیفون اضافی برای استفاده با بتا عمومی iOS 15 پیدا کنید.

با این اوصاف ، ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه iOS 15 بتا را حذف نصب کنید ، در صورتی که پس از نصب آن نظر خود را تغییر دهید.

iOS و توسعه دهنده iOS Betas

دو نسخه iOS 15 بتا وجود دارد: عمومی و توسعه دهنده. اپل معمولاً دو هفته قبل از بتا عمومی ، نسخه بتا توسعه دهنده را منتشر می کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های خود را برای آماده سازی برای انتشار عمومی تغییر دهند.

توسعه دهنده اپل بتا فقط برای اعضای برنامه توسعه دهنده iOS در دسترس است. این هزینه 99 دلار در سال است و با دسترسی به ابزارهای تجزیه و تحلیل و آزمایش همراه با امکان انتشار برنامه ها در App Store همراه است.

اگر نمی خواهید هزینه برنامه توسعه دهنده iOS را بپردازید ، اپل معمولاً فقط چند هفته بعد بتا عمومی را منتشر می کند. این نسخه ها از طریق برنامه نرم افزاری Apple Beta ارائه می شود که به شما اجازه می دهد هر کسی نرم افزار بتا را بر روی دستگاه های خود نصب کند.

این احتمال وجود دارد که اگر در واقع یک برنامه نویس نیستید ، نمی خواهید سالانه 99 دلار برای عضویت در برنامه توسعه دهنده iOS بپردازید. بنابراین ما در مورد چگونگی نصب بتا عمومی iOS 15 تمرکز خواهیم کرد.

نحوه نصب iOS 15 بتا در آیفون

برای نصب iOS 15 بتا فقط سه مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. بسته به میزان داده در iPhone و سرعت اینترنت شما ، کل این فرآیند دو ساعت طول می کشد.

اطمینان حاصل کنید که آیفون شما کاملاً شارژ شده است و قبل از شروع کار وقت کافی دارید.

هم چنین بخوانید: آموزش و بررسی ۸ روش برای بهبود عملکرد وای فای در آیفون

مرحله 1. پشتیبان گیری از آیفون خود را بایگانی کنید

هر بار که از iPhone خود پشتیبان تهیه می کنید ، نسخه پشتیبان موجود شما را پاک می کند تا نسخه جدید ایجاد کند. اگر دوباره به iOS 14 برگردید ، پشتیبان گیری خود را با استفاده از iOS 15 بتا انجام دهید. برای محافظت از داده های خود ، باید پشتیبان گیری iOS 14 را بایگانی کنید ، بنابراین اگر در آینده نسخه عمومی بتا iOS 15 را حذف نصب کنید ، همچنان می توانید از آن استفاده کنید.

وقتی یک نسخه پشتیبان را بایگانی می کنید ، به این معنی است که iPhone شما آن را در پشتیبان گیری های بعدی حذف نمی کند. اگر پشتیبان بایگانی شده را با استفاده از iOS 14 ایجاد نکنید ، اگر بتا عمومی iOS 15 به درستی کار نکند ، ممکن است همه داده های iPhone خود را از دست بدهید.

برای ایجاد پشتیبان بایگانی شده از رایانه ای با MacOS Catalina یا نسخه های بعدی یا iTunes استفاده کنید:

  • Finder یا iTunes را در رایانه خود باز کنید و iPhone خود را از نوار کناری انتخاب کنید. در صورت درخواست ، قفل iPhone خود را باز کنید و با اعتماد به این رایانه موافقت کنید.
  • به برگه General در Finder یا تب Summary در iTunes بروید و Back up all the data on your iPhone to this Mac را انتخاب کنید. اگر می خواهید گذرواژه ها و داده های حساس را نیز ذخیره کنید ، گزینه Encrypt local backup را فعال کنید و یک رمز عبور ایجاد کنید.
  • روی Back Up Now کلیک کنید و منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان کامل شود.
  • پس از اتمام نسخه پشتیبان ، روی  Manage Backups کلیک کنید ، سپس روی نسخه پشتیبان تهیه شده Control-click یا right-click کرده و Archive را انتخاب کنید. یک قفل باید در کنار نسخه پشتیبان تهیه شود تا نشان دهد که بایگانی شده است.

مرحله 2. آیفون خود را در برنامه نرم افزار Apple Beta ثبت کنید

برای نصب iOS 15 بتا عمومی ، باید iPhone خود را در برنامه نرم افزار Apple Beta ثبت کنید. این کار را با نصب پروفایل نرم افزار iOS 15 Beta در iPhone خود انجام می دهید که به شما امکان می دهد iOS 15 beta را به عنوان یک به روزرسانی نرم افزار دانلود کنید.

ابتدا باید با استفاده از Apple ID خود در برنامه نرم افزار Apple Beta ثبت نام کنید. این کاملاً رایگان است ، برخلاف برنامه توسعه دهنده iOS که حتی زودتر به نرم افزار بتا دسترسی می دهد.

برای ثبت نام و ثبت نام iPhone خود در برنامه نرم افزار Apple Beta:

  • به beta.apple.com مراجعه کرده و با استفاده از Apple ID خود در برنامه نرم افزار Apple Beta ثبت نام کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام ، شرایط و ضوابط را بپذیرید.
  • اکنون Safari را در iPhone باز کرده و به beta.apple.com/profile بروید. روی Download profile ضربه بزنید و برای بارگیری نمایه پیکربندی به Safari اجازه دهید.
  • پس از اتمام بارگیری ، Settings را باز کنید و برای نصب نمایه ، روی Profile Downloaded ضربه بزنید. در غیر این صورت ، به Settings > General > Profile بروید تا تمام نمایه های پروفایل شده خود را مشاهده کرده و از آن جا نصب کنید.
  • برای وارد کردن رمز عبور خود ، دستورالعمل ها را دنبال کرده و iPhone خود را مجدداً راه اندازی کنید تا نصب نمایه بتا iOS 15 به پایان برسد.

مرحله 3. برای نصب iOS 15 بتا ، به روزرسانی های نرم افزار را بررسی کنید

تنها کاری که شما اکنون باید انجام دهید این است که به روزرسانی های جدید نرم افزار در iPhone خود را مانند حالت عادی بررسی کنید. با نصب نمایه iOS 15 Beta Software ، iPhone شما باید iOS 15 را به عنوان یک به روزرسانی نرم افزار دانلود کند.

بسته به اتصال به اینترنت ، دانلود و نصب به روزرسانی آیفون شما ممکن است چند ساعت طول بکشد.

مطمئن شوید که iPhone شما با عمر باتری زیادی به Wi-Fi متصل است (یا آن را به برق وصل کنید) ، سپس:

  • به Settings > General > Software Update بروید.
  • منتظر آی فون خود باشید تا به روزرسانی های جدید را بررسی کند.
  • برای نصب iOS 15 بتا در iPhone خود ، روی Download and Install ضربه بزنید.

چگونه iOS 15 بتا را از iPhone حذف نصب کنیم

اگر مشاهده کردید این نسخه بیش از حد غیرقابل اعتماد است ، نمی خواهید نرم افزار iOS 15 بتا را روی iPhone نصب کنید. به هر حال ، بسیاری از برنامه های شخص ثالث هنوز هم برای اجرای کامل نرم افزار جدید نیاز به به روزرسانی دارند ، به علاوه اپل هنوز در تلاش است اشکالات نرم افزاری خود را برطرف کند.

اگر می خواهید iOS 15 بتا را از iPhone خود حذف نصب کنید ، دو گزینه احتمالی دارید.

گزینه 1. تیک iOS 15 بتا را بردارید و منتظر به روزرسانی باشید
ساده ترین راه برای حذف iOS 15 بتا از آیفون ، حذف پروفایل بتا از تنظیمات است. بعد از انجام این کار ، آیفون شما دیگر به دنبال نصب نرم افزار iOS 15 beta نیست و به جای آن نسخه بعدی iOS 14 را که اپل منتشر می کند نصب می کند.

برای حذف پروفایل نرم افزار iOS 15 بتا:

  • به  Settings > General > Profile بروید و روی iOS 14 Beta Software ضربه بزنید.
  • روی Remove Profile ضربه بزنید ، سپس رمز عبور خود را وارد کنید و تأیید کنید که می خواهید آن را حذف کنید.
  • به Settings > General > Software Update بروید و به روزرسانی های جدید را بررسی کنید.

ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا اپل به روزرسانی جدید iOS 14 را برای شما منتشر کند تا اگر اکنون نسخه جدیدی در دسترس نیست ، آن را نصب کنید. اپل به طور معمول هر دو هفته یک بار به روزرسانی های جدیدی را منتشر می کند ، بنابراین نیازی به انتظار طولانی نیست.

گزینه 2. آیفون خود را با استفاده از Recovery Mode پاک کنید
اگر می خواهید بلافاصله iOS 15 بتا را بدون انتظار برای انتشار به روزرسانی نرم افزار جدید اپل ، حذف کنید ، تنها گزینه شما پاک کردن آیفون با استفاده از Recovery Mode است.

با پاک کردن iPhone ، تمام محتوای موجود در آن پاک می شود: عکس ها ، پیام ها ، برنامه ها و موارد دیگر. اگر مراحل بالا را دنبال کردید ، باید بتوانید پشتیبان گیری بایگانی شده را پس از پاک کردن iPhone خود بازیابی کنید تا داده های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

متأسفانه ، این نسخه پشتیبان شامل هیچ داده ای نیست که شما پس از ایجاد نسخه پشتیبان به iPhone خود اضافه کرده باشید. تنها راه برای نگهداری این داده ها پیروی از اولین گزینه حذف نصب در بالا است.

مراحل ورود به حالت بازیابی بسته به آیفون خاص شما متفاوت است ، اما همه آن ها شامل اتصال آیفون به رایانه با macOS Catalina یا نسخه های بعدی یا iTunes است. برای ورود به حالت بازیابی در iPhone خود ، دستورالعمل های ما را دنبال کنید. سپس وقتی در Finder یا iTunes از شما خواسته شد ، iPhone خود را بازیابی کنید.

پس از بازیابی آیفون ، بازیابی نسخه پشتیبان تهیه شده در Finder یا iTunes را انتخاب کنید.

با iOS 15 ویژگی های هیجان انگیز زیادی به آیفون آمده است ، اما در iOS 14 در حال حاضر بسیاری از ویژگی های عالی آیفون وجود دارد که اکثر افراد از آن ها آگاهی ندارند. اگر تنها چیزی که می خواهید چند ویژگی جدید برای بازی باشد ، ممکن است نیازی به نصب بتا عمومی iOS 15 نداشته باشید.