آموزش غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر های مختلف

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر های همچون سافاری، کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و اپرا را آموزش دهیم.

یکی از مشکلات رایجی که اکثر کاربران وب با آن مواجه هستند دیدن اعلان های آزاردهنده ای است که مدام بر روی صفحه ظاهر می شوند.

اعلان های  مرورگر به وب سایت ها اجازه می دهند به روزرسانی های مهم را اعلام کنند. وب سایت ها این اعلان ها را برای شما ارسال می کنند تا از ایمیل های جدید، پست های وبلاگ یا پیشنهادات خاص آگاه شوید.

متاسفانه، این روزها اکثر وب سایت ها از قابلیت سواستفاده می کنند تا جایی که گاهی اوقات هر بار که مرورگر خود را باز می کنید توسط این اعلان ها بمباران می شوید. همانطور که می دانید اعلان ها همیشه آزاردهنده هستند و باعث می شوند تمرکز خود را حین کار کردن از دست بدهید در واقع هیچ کاربری تمایل ندارد آنها را مدام ببیند. به عنوان مثال، اگر از فیس بوک استفاده می کنید اعلان های مختلفی مانند چک کردن پیغام ها، درخواست های دوستی و موارد دیگر به دائم برایتان ارسال می شود تا کاربر حساب خود را چک کند. در بعضی مواقع، کاربران تمایل دارند اعلان ها را فقط در موبایل خود مشاهده کنند و در مرورگر های موجود در دسکتاپ پیغامی نمایش داده نشود.

از این رو در این مطلب می خواهید به شما روش هایی را آموزش دهیم که باعث می شوند برای همیشه از شر این اعلان ها خلاص شوید.

شما با این انجام چند مرحله ساده می توانید اعلان های مزاحم را از مرورگرهای خود یعنی سافاری، فایرفاکس یا کروم به راحتی غیرفعال کنید.

 

نحوه خاموش کردن اعلان ها در گوگل کروم

برای غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر کروم باید مراحلی که در ادامه گفته می شود را با دقت انجام دهید.

ابتدا بر روی دکمه منو سه نقطه در سمت راست کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.

بعد به سمت پایین بیایید و روی گزینه Advanced کلیک کنید.

گزینه Content Settings را پیدا و روی آن کلیک کنید.

پس از آن روی Notifications کلیک کنید. بعد Ask befor sending را غیرفعال کنید.

بعد از غیرفعال کردن باید Blocked نمایش داده شود که به این معناست، اعلان ها از تمام وب سایت ها به طور پیش فرض مسدود خواهند شد.

توجه داشته باشید، وب سایت هایی که شما به آنها اجازه ارسال اعلان قبلا داده اید هنوز می توانند برایتان اعلان بفرستند. اگر می خواهید اعلان های این وب سایت ها هم مسدود شوند مراحلی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید.

در همان قسمتی که هستید به سمت پایین بیایید و به بخش Allow بروید.

روی دکمه menu ضربه بزنید و سپس گزینه Remove را انتخاب کنید.

پس از حذف کردن وب سایت ها دیگر قادر نخواهند بود برای شما اعلان ارسال کنند.

 

نحوه خاموش کردن اعلان های مرورگر کروم در اندروید و iOs

نحوه غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر کروم برای اندروید و آی او اس بسیار شبیه مراحلی که برای مرورگر کروم دسکتاپ در بالا عرض کردیم است.

ابتدا مرورگر کروم را در دستگاه اندروید یا آیفون خود باز کنید.

روی دکمه منو سه نقطه ضربه بزنید و روی گزینه Settings کلیک کنید.

سپس روی Site settings>Notifications ضربه بزنید.

پس از آن گزینه Notification را غیرفعال کنید.

 

نحوه خاموش کردن اعلان های مرورگر سافاری

برای غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر سافاری، باید ابتدا از نوار منوی مک روی گزینه Safari>Preferences و بعد روی تب Websites کلیک کنید. گزینه Notifications را از نوار کناری انتخاب کنید. تیک باکس «Allow websites to ask for permission to send push notifications» را بزنید.

زمانی که این تنظیم را فعال کنید وب سایت ها دیگر برایتان اعلان ارسال نمی کنند.

 

نحوه خاموش کردن اعلان ها در موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس به شما اجازه نمی دهد به طور کامل اعلان های وب سایت را از پنجره تنظیمات معمول غیرفعال کنید. برای تغییر این تنظیم، باید به صفحه مخفی فایرفاکس یعنی about:config بروید.

برای انجام این کار باید ابتدا about:config را در نوار آدرس تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید.

بعد روی I accept the risk کلیک و notifications را در نوار سرچ تایپ کنید.

«dom.webnotifications.enabled» را پیدا و روی آن دوبار کلیک کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در قسمت true گزینه false را می بینید که نشان می دهد اعلان وب سایت ها غیرفعال شده است.

اگر قبلا به وب سایتی مجوز ارسال اعلان را داده اید می توانید با رفتن به صفحه تنظیمات فایرفاکس آن را مدیریت کنید.

برای انجام این کار ابتدا Firefox>Preferences بروید و بعد روی Privacy & Security در نوارکناری کلیک کنید. سپس روی دکمه Settings که در کنار Notifications قرار دارد کلیک کنید. در اینجا لیست وب سایت هایی که درخواست ارسال اعلان ها را داده اند می بینید. می توانید روی گزینه Allow یا Deny کلیک کنید و هر وب سایت را تنظیم کنید.

 

نحوه خاموش کردن اعلان ها در اپرا (Opera)

برای غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگر اپرا (Opera) باید مراحل پایین را با دقت انجام دهید.

ابتدا Opera > Preferences را باز کرده. بعد از نوار کناری روی Websites کلیک کنید. به قسمت پایین بیایید و بخش Notifications را پیدا کنید. سپس «Do not allow any site to show desktop notifications» را انتخاب کنید.

برای پیکربندی اعلان های براساس هر وب سایت، باید روی Manage Exceptions کلیک کنید. پس از آن می توانید برای ارسال یا عدم ارسال اعلان های وب سایت موردنظر Allow یا Deny را انتخاب کنید.

 

نحوه خاموش کردن اعلان ها در مایکروسافت اج

متاسفانه مایکروسافت اج اجازه نمی دهد که به طور کامل اعلان های وب سایت راغیرفعال کنید. از این رو می توانید اعلان ها براساس هر وب سایت را پیکربندی کنید.

برای انجام اینکار، باید روی menu icon کلیک و Settings را انتخاب کنید.

بعد «Advanced settings > Website permissions» را پیدا کنید.

پس از آن می توانید مجوز ارسال اعلان برای هر وب سایت را تنظیم کنید.

امیدواریم در به روز رسانی های بعدی مایکروسافت یک گزینه برای غیرفعال کردن اعلان در اج قرار دهد. تا آن موقع، طبق این دستوراتی که گفته شد باید اقدام به غیرفعال کردن این مشکل کنید.

همچنین پیش از این مقاله، نوشته ای درباره بلاک کردن سایت ها در کروم را نیز نوشته ایم که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید