آموزش نحوه بکاپ گیری از جیمیل (Gmail)

اگر قصد دارید از حساب جیمیل خود بکاپ بگیرید چندین روش پیش روی شماست که در این مطلب به معرفی چندمورد از آنها برای بکاپ گیری از جیمیل می پردازیم.

اگر می خواهید به بکاپ گیری از جیمیل (Gmail) خود بپردازید از روش های زیادی مانند گوگل، اپلیکیشن شخص ثالث یا  از شیوه های سفارش سازی کمک بگیرید. در این مطلب قصد داریم به آموزش بکاپ گیری از جیمیل (Gmail) از طریق برخی از این روش ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

نحوه بکاپ گیری Gmail با استفاده از گوگل

گوگل برای بکاپ گیری از جیمیل (Gmail) می تواند روش موثری است به شرطی که علاقه به فایل زیپ همه ایمیل هایتان در یک فرمت MBOX را داشته باشید اما اگر به دنبال یک شیوه کمی متفاوت تر هستید استفاده از گوگل ممکن است برای برخی کاربران رضایت بخش نباشد.

ابزار بومی گوگل را بعید است حتی بتوانید با جیمیل پیدا کنید اما می توانید به حساب گوگل خود از طریق این آدرس (myaccount.google.com) وارد شود. هنگامی که وارد شدید از پنل سمت چپ کنار صفحه نمایش برای رفتن به این مسیر (Personal info & privacy > Control your content) استفاده کنید. در بخش «Download or transfer your content» باکس «Download your data» را پیدا کرده و بر روی گزینه Create Archive کلیک کنید.

گوگل به شما اجازه می دهد که برنامه هایی را که قرار است در آرشیو قرار گیرند را انتخاب کنید و همچنین این امکان را به شما می دهد داده های خاص هر برنامه ها را با استفاده از منو کشویی انتخاب کنید. پس از آن، بر روی گزینه Select None که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید روی تاگل مقابل Gmail ضربه بزنید. شما می توانید تمام اطلاعات ایمیل را دانلود کنید و یا اینکه از منو کشویی برای انتخاب لیبل خاصی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، بر روی گزینه Next کلیک کنید. در اینجا نیاز است که تصمیم بگیرید بکاپ را در چه فرمتی می خواهید داشته باشید ZIP یا TGZ، همچنین باید سایزی برای آرشیو انتخاب کرده و در نهایت شیوه دریافت بکاپ از طریق ایمیل، Drive، Dropbox یا OneDrive را انتخاب می کنید.

در پایان بر روی گزینه Creat Archive کلیک کنید.

 

اپلیکیشن های شخص ثالث

شیوه دیگری که برای بکاپ گیری از جیمیل (Gmail) می توانید از آن استفاده کنید انتخاب یک برنامه شخص ثالث است.

چندین برنامه شخص ثالث وجود دارد که در ادامه به معرفی سه مورد از آنها می پردازیم که بسیار خوب عمل می کنند. قبل از اینکه به سراغ معرفی آنها برویم این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که کارتان با این برنامه ها تمام شد اطمینان حاصل کنید که دسترسی این برنامه به حساب گوگل را لغو کردید.

 

برنامه UpSafe برای ویندوز

اپلیکیشن UpSafe بسیار ساده است و استفاده از آن در ویندوز به راحتی صورت می گیرد. شما می توانید این برنامه را به طور رایگان از اینجا دانلود کنید.

هنگامی که برنامه در کامپیوتر خود دانلود کردید، می توانید بکاپ گرفتن را زمانبندی کنید در واقع این نرم افزار در زمان هایی که شما مشخص می کنید از حساب جمیل شما بکاپ می گیرد و تنها ایمیل های جدید را وارد می کند. همچنین از طریق آن می توانید تاریخچه بکاپ خود را مدیریت و ایمیل های خود را فیلتر کنید تا فقط از محتوایی که لازم است بکاپ گرفته شود.

 

برنامه Mail Archiver X برای مک

اگر جز کاربران مک هستید و قصد بکاپ گرفتن حساب جیمیل خود را دارید بهترین ابزاری که به شما می توانید پیشنهاد کنیم Mail Archiver X  است. این نرم افزار یک قابلیتی دارد که وقتی شما برای اولین بار آن را راه اندازی می کنید، می تواند در زمانی که شما تعیین می کنید بکاپ بگیرد. از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به پشتیبانی از Gmail، Exchange، Apple Mail، Eudora، Outlook، Entourage، Powermail، Postbox و Thunderbird اشاره کرد.

شما می توانید به مدت 12 روز از نسخه رایگان این نرم افزار استفاده کنید و طی این مدت از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و تمام ویژگی های آن بهره ببرید. اما پس از اتمام 12 روز مجبور خواهید بود که برای تهیه این برنامه مبلغ39.95 دلار پرداخت کنید.

ابن نرم افزار را می توانید از اینجا دانلود کنید.

 

برنامه Gmvault برای ویندوز، مک و لینوکس

این برنامه می تواند از روی زمانبندی اقدام به بکاپ گرفتن حساب جیمیل شما کند و تمام فایل هایی که توسط آن ایجاد می شود رمزگذاری می کند همچنین دوباره ایمیل های شما را به حساب جیمیل (Gmail) باز گرداند. این برنامه نیز قادر است زیرمجموعه های خاص ایمیل های شما را دانلود کند.

برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

 

فوروارد کردن ایمیل

این روش یکی از راه حل های موثر وساده است که با یک تنظیم یک قانون در حساب جیمیل شما می تواند هر ایمیلی که برایتان ارسال می شود به یک آدرس ایمیل ثانویه ارسال کند. البته این امکان نیز برای شما وجود دارد که تنها ایمیل هایی که مدنظر شماست ارسال شوند.

این شیوه دارای معایبی هم هست به عنوان مثال، باید مراقب میزان فضای ذخیره در ایمیل ثانویه خود باشید. شما همچنین نمی توانید با استفاده از این برنامه از ایمیل های موجود خود بکاپ بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید