آموزش نحوه افزودن و تغییر دادن حاشیه سلول ها در اکسل (Excel)

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که قصد دارید کار با اکسل را شروع کنید در این مطلب می توانید با تغییر یا افزودن حاشیه سلول ها در اکسل بیشتر آشنا شوید.

برای مبتدیانی که می خواهند کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرند ممکن است صفحه های گسترده اکسل در نگاه اول برای آنها کمی دشوار به نظر برسد. اما نگران نباشید با اطلاعات و گزینه هایی که در این نرم افزار وجود دارد خیلی زود کارهای اولیه آن را یاد می گیرید. یکی از آموزش های اصلی که کاربران اکسل باید به خوبی آن را فرا بگیرند تغییر یا اضافه حاشیه سلول ها در اکسل است.

در ادامه قصد داریم نحوه افزودن یا اضافه کردن  Cell Borders یا حاشیه سلول ها در اکسل را آموزش دهیم.

 

برای انتخاب یک سلول تک در اکسل می توانید بر روی آن کلیک کنید. اگر قصد دارید چندین سلول را به یک باره انتخاب کنید بر روی یکی کلیک کنید و مکانما را به سمت راست یا چپ بکشید. همچنین می توانید بر روی یک سلول که در بالا سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و سپس با کلید Shift بر روی سلول گوشه سمت راست کلیک کنید تا همه بلوک ها انتخاب شود.

 در اکسل همچنین این امکان برای شما مهیاست که چندین سلول را در ستون ها و ردیف های مختلف با نگه داشتن کلید Ctrl بر روی خانه هایی که قصد دارید انتخاب کنید تک تک کلیک کرده و در پایان کلید Ctrl را رها کنید.

اکنون در تب Home در Ribbon بخشی به نام Font  با کنترل هایی برای قالب بندی متن مشاهده خواهید کرد. همچنین یک دکمه مانند پنجره (به چهار جعبه کوچک قالب بندی شده است) را پیدا می کنید. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید. با کلیک کردن بر روی این دکمه منوی Border برایتان باز می شود.

در این منو شما بیش از دوازده گزینه برای خطوط مرزی یا همان Borders مشاهده می کنید. گزینه هایی که در بخش Border منو قرار دارند بیشترین نوع خطور مرزی سلول که می خواهید استفاده کنید را پوشش می دهند.

به سمت پایین همین منو حرکت کنید. بخشی به نام Draw Borders را مشاهده می کنید. گزینه های این بخش به شما اجازه می دهند تا فرمت خط مرزی انتخاب شده را با کلیک و کشیدن انتخاب کنید. به عنوان مثال، با این گزینه می توانید حاشیه هایی با ضخامت های متفاوت و رنگ بندی متنوع به وجود آورید.

شما می توانید خطوط مرزی را به طور کامل با ابزار Erase پاک کنید. با این ابزار قادرید بر روی سلول های فردی یا چندین سلول کلیک کنید و به سرعت تمام خطوط مرزی را بردارید.

ابزار Line color موقعیت یا ضخامت خطوط مرزی انتخاب شده را تغییر نمی دهد اما رنگ مورد استفاده برای آنها را می تواند تغییر دهد.

گزینه Line style این امکان را برای شما فراهم می کند خطوط مختلفی را برای سلول ها مانند نقطه، خط تیره یا دو خط استفاده کنید.

در پایین منو، بر روی گزینه More borders کلیک کنید تا پنجره Format Cells برایتان باز شود از آنجا بر روی تب Border کلیک کنید. با باز شدن این تب تمام گزینه ها برای انتخاب افکت های مختلف برای سلول های انتخاب شده استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید