آموزش مشاهده تاریخچه clipboard در PC‌ و مک

چگونگی مشاهده تاریخچه clipboard سوال بسیاری از کاربران است. در این مطلب می خواهیم چگونگی انجام این کار را در PC و مک را شرح دهیم.

مشاهده تاریخچه clipboard روی ویندوز

برای مشاهده تاریخچه clipboard  در ویندوز، برنامه settings را باز کنید ، روی System کلیک کنید ، نوار کناری سمت چپ را کمی به پایین حرکت دهید و بر روی Clipboard کلیک کنید. اگر قبلاً سابقه Clipboard را فعال کرده باشید ، بنابراین صفحه شما باید شبیه به تصویر زیر باشد – اما در غیر این صورت ، می توانید تاریخچه کلیپ بورد خود را فعال کنید.

clipboard

اکنون ، هر زمان که Windows Key + V (نه CTRL + V) را فشار دهید ، تاریخچه کلیپ بورد شما روی صفحه شما ظاهر می شود. روی هر چیزی که در لیست قرار دارد کلیک کنید تا آن را در هر جایی که مکان نما شما قرار دارد قرار دهید. روند انجام کار به همین سادگی است.

فعال کردن تاریخچه clipboard در macOS

برای فعال کردن تاریخچه کلیپ بورد واقعی در مک شما به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید. کلیپ بورد داخلی فقط یک مورد را ذخیره می کند. برخی گزینه هایی که می توانید کشف کنید شامل CopyClip ، Paste ، PasteBot و Clipy منبع باز است.

clipboard

هم چنین بخوانید: بهترین برنامه های مدیریت clipboard آیفون

استفاده  از آن ها بسیار ساده است و باید آنها را برای حفظ آنچه کپی کرده اید یک روش ارائه دهند (برای مدت کوتاهی ). کاربران معمولا به دنبال برنامه های رایگان یا ارزان قیمت هستند به خصوص برنامه هایی که دارای نسخه های آزمایشی هستند تا حتی اگر تصمیم گرفتید که حق استفاده از آن برنامه را بپردازید ، متوجه شوید که آیا نیازهای شما را برآورده می کند یا نه. در واقع ، این قسمت باید یک مورد تعبیه شده اصلی در سیستم عامل باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید