آموزش نحوه انتقال فایل ها با AirDrop روی مک و آیفون

آیا به دنبال انتقال پرونده ها بین دو دستگاه مختلف اپل هستید؟ در این مطلب متوجه می شوید که می توانید AirDrop را برای آیفون یا مک خود فعال کنید تا عکس ها ، اسناد ، مکان ها ، وب سایت ها و موارد دیگر را برای هر شخصی که می خواهید ارسال کنید.اگر قبلاً از AirDrop استفاده نکرده اید ، باید این نکته را ذکر کنیم که AirDrop‌ سریع ترین و آسان ترین روش برای انتقال فایل ها از یک دستگاه اپل به دستگاه دیگر است. در این مطلب موارد لازم درباره انتقال فایل ها با AirDrop  را شرح می دهیم.

AirDrop چگونه کار می کند؟

AirDrop از ترکیبی از Wi-Fi و Bluetooth برای ایجاد ارتباط بی سیم بین دو دستگاه استفاده می کند. شما می توانید از این اتصال برای انتقال فایل های تقریباً در هر اندازه با سرعت سریع  استفاده کنید.

علاوه بر این ، هر فایلی که منتقل می کنید کاملاً رمزگذاری شده است. بنابراین نیازی نیست نگران حریم خصوصی خود باشید ، حتی هنگام استفاده از AirDrop در یک شبکه عمومی هم این نگرانی وجود ندارد. شما می توانید فایل ها را به هر دستگاه در محدوده Wi-Fi و Bluetooth ارسال کنید (معمولاً در فاصله حدود ۳۰ فوت) و حتی مهم نیست که آن ها به عنوان مخاطب در دستگاه خود ذخیره داشته باشید یا خیر.

در دو بخش بعدی نحوه استفاده از AirDrop را در مک و آیفون توضیح خواهیم داد.

AirDrop با مک های عرضه شده پس از سال ۲۰۱۲ (به استثنای Mac Pro 2012) کار می کند ، به شرطی که OS X Yosemite یا بعد از آن اجرا شود. برای بررسی این جزئیات برای مک خود ، منوی اپل را در سمت چپ بالا باز کرده و About This Mac را انتخاب کنید.

اگر مک شما سازگار است،  مراحل زیر را برای فعال کردن AirDrop دنبال کنید و شروع به انتقال فایل ها به مک یا آیفون های دیگر کنید.

چگونه AirDrop را در مک فعال کنیم؟

ابتدا مطمئن شوید که Wi-Fi و بلوتوث روشن هستند. این مورد باید برای مک شما و هم چنین دستگاهی که می خواهید فایل های AirDrop به آن انتقال داده شوند ، فعال باشد.

برای روشن کردن Wi-Fi ، روی نماد Wi-Fi در نوار منو کلیک کرده و به یک شبکه وصل شوید. برای بلوتوث ، به System Preferences > Bluetooth بروید و روی Turn Bluetooth On کلیک کنید.

هم چنین باید اطمینان حاصل کنید که مک شما برای هر کسی که می خواهد فایل های AirDrop را  می خواهد،  قابل رویت است. برای انجام این کار ، یک پنجره جدید Finder باز کرده و از ستون کناری AirDrop را انتخاب کنید. اگر نمی توانید آن را ببینید ، به جای آن ، از نوار منو Go > AirDrop را انتخاب کنید.

در پایین پنجره AirDrop ، منوی کشویی را باز کنید که می گوید Allow me to be discovered by: و Contacts Only یا Everyone را انتخاب کنید.

حتی اگر همه را انتخاب کنید ، هیچ کس نمی تواند در ابتدا بدون اجازه شما فایل های AirDrop را به مک انتقال دهد.

نحوه انتقال فایل ها از مک با استفاده از دکمه share

سریع ترین راه برای دستیابی به فایل های AirDrop از مک ، جستجوی دکمه share در برنامه فعلی شما است. اکثر برنامه ها به شما امکان می دهند AirDrop را به عنوان روشی برای به اشتراک گذاری فایل ها انتخاب کنید. بنابراین ، باید بتوانید بدون تغییر برنامه ها ، آنچه را که در آن کار می کنید ، انتقال دهید.

گزینه AirDrop در منوی share از برنامه Photos

پس از انتخاب AirDrop از منوی share ، یک پنجره در مک یا آیفون دیگر ظاهر می شود که می توانید فایل ها را به آن ها منتقل کنید. گاهی اوقات چند لحظه طول می کشد تا دستگاه های دیگر ظاهر شوند ، بنابراین صبور باشید.

اگر دستگاهی که می خواهید فایل های AirDrop نمایش داده نشود ، اطمینان حاصل کنید که AirDrop برای آن دستگاه و هم چنین خودتان روشن شده است.

نحوه انتقال فایل ها با AirDrop از مک با استفاده از Finder

اگر دکمه share در برنامه فعلی شما وجود ندارد یا اگر AirDrop را به عنوان گزینه اشتراک گذاری نمی دهد، می توانید به جای آن از Finder برای انتقال فایل ها از طریق AirDrop استفاده کنید.

یک پنجره Finder را باز کنید و در نوار کناری روی AirDrop کلیک کنید ، یا از نوار فهرست گزینه Go> AirDrop را انتخاب کنید. پس از لحظه ای ، باید افراد یا دستگاه های موجود در فایل های AirDrop را برای آن ها مشاهده کنید.

Drag and Drop برای AirDrop در Finder

یک پنجره Finder دوم باز کنید و به فایلی که می خواهید انتقال دهید بروید. اکنون آن را بر روی دستگاه مورد نظر برای ارسال آن در پنجره AirDrop بکشید و رها کنید.

نحوه دریافت فایل های AirDrop در مک

هنگامی که شما فایل ها را برای کسی AirDrop می کنید  ، آن ها این فرصت را می یابند که آن ها را قبل از شروع انتقال بپذیرند یا رد کنند. به طور مشابه ، اگر شخص دیگری با  AirDrops یک فایل را به مک شما بفرستد، شما باید در اعلانی که ظاهر می شود ، روی Accept کلیک کنید.

باید مشاهده کنید که این اعلان در گوشه بالا سمت راست مک شما ظاهر شده است. پس از کلیک روی Accept ، می توانید محل ذخیره فایل را انتخاب کنید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید و تعجب نمی کنید که فایل های AirDrop در مک شما کجا قرار می گیرند ، به پوشه Downloads نگاه کنید.

اگر شخصی در تلاش است یک فایل را به مک شما با AirDrop انتقال دهد اما نمی تواند شما را پیدا کند ، اطمینان حاصل کنید که ابتدا AirDrop را روشن کرده اید.

نحوه استفاده از AirDrop در آیفون

می توانید Airdrop را در هر iPhone ، iPad یا iPod touch با iOS 7 یا بالاتر استفاده کنید. روش کار برای هر دستگاه دقیقاً یکسان است.

برای استفاده از انتقال فایل ها با AirDrop در آیفون ، ابتدا باید Hotspot شخصی را خاموش کنید. برای این کار به Settings > Personal Hotspot  بروید و گزینه Allow Others to Join  را خاموش کنید.

چگونه انتقال فایل ها با AirDrop را در آیفون فعال کنیم؟

درست مانند مک ، برای استفاده از انتقال فایل ها با AirDrop در آیفون ، باید Wi-Fi و Bluetooth را فعال کنید. همین مورد برای دستگاهی که می خواهید فایل ها را به آن انتقال دهید نیز انجام می شود.

برای باز کردن control center (انگشت خود را از پایین در سمت راست آیفون ۸ و قبل از آن) از گوشه بالا سمت راست به پایین بکشید و سپس روی نمادهای Wi-Fi و Bluetooth ضربه بزنید تا آن ها را فعال کنید.

برای انتخاب افرادی که می توانند شما را با استفاده از AirDrop پیدا کنند ، تنظیمات شبکه را در قسمت بالا سمت چپ مرکز کنترل فشار داده و نگه دارید تا گزینه های بیشتری را نمایان کنید. سپس روی AirDrop ضربه بزنید و Contacts Only یا Everyone را انتخاب کنید.

انتخاب Everyone  هنوز ایمن است ، زیرا باید قبل از اینکه هرکسی بتواند فایل های AirDrop را به آیفون شما منتقل کند ، باید نقل و انتقالات را بپذیرید.

نحوه انتقال فایل ها با AirDrop از آیفون

تنها راه برای Airdrop فایل ها از آیفون شما استفاده از دکمه share در داخل یک برنامه خاص است. فرقی نمی کند که بخواهید از AirDrop برای انتقال پرونده ها به مک یا آیفون دیگری استفاده کنید  روش کار برای هر دو مشابه است.

عکس ، وب سایت ، یادداشت یا هر سندی را که می خواهید با استفاده از AirDrop ارسال کنید باز کنید و به دنبال یک نماد اشتراک گذاری در برنامه باشید. پس از ضربه زدن به Share ، باید ببینید AirDrop در ردیف دوم صفحه اشتراکی ظاهر می شود.

روی AirDrop ضربه بزنید و صبر کنید تا سایر دستگاه ها ظاهر شوند. سپس به سادگی روی شخص ، آیفون یا مک که می خواهید AirDrop آن فایل را بزنید ضربه بزنید و انتقال باید آغاز شود.

اگر می خواهید فایل یا سندی را انتقال دهید ، همین روند را با استفاده از برنامه Files دنبال کنید. برای آشکار کردن دکمه share ، ممکن است لازم باشد روی یک فایل خاص ضربه بزنید و نگه دارید.

نحوه دریافت فایل های AirDrop از طریق آیفون

اگر شخص دیگری سعی در ارسال پرونده برای شما دارد ، باید اعلان AirDrop را در آیفون خود نمایان کنید. این اعلان معمولاً پیش نمایش پرونده را نشان می دهد و به شما امکان پذیرش یا رد انتقال را می دهد. اگر دستگاه شما قفل شده است ، باید به جای آن ، اعلان را روی صفحه قفل پیدا کنید.

وقتی روی Accept‌ ضربه بزنید ، AirDrop از شما می پرسد کدام برنامه را می خواهید تا فایل را بر روی آیفون شما باز کند. دقیقاً همان جایی که فایل AirDrop می رود بستگی به نوع آن فایل دارد. به عنوان مثال ، یک عکس باید در برنامه Photos شما ذخیره شود ، در حالی که یک یادداشت باید در برنامه Notes ذخیره شود.

اگر نمی توانید یک فایل خاص AirDrop پیدا کنید ، به برنامه Files نگاهی بیندازید.

عیب یابی مشکلات AirDrop

اگر در یافتن گیرنده مورد نظر خود در انتقال فایل ها با AirDrop مشکل دارید ، مطمئن شوید که AirDrop را از دستگاه خودشان روشن کرده اند. هم چنین باید اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه در روشن ، قفل و در بازه یکدیگر فعال هستند.

انتقال فایل ها بین تمام دستگاه های خود

هم اکنون باید با سرعت انتقال فایل ها با AirDrop آشنا شوید. فعال سازی و استفاده از AirDrop در آیفون یا مک آسان است ، اما تا زمانی که نیازی به انتقال فایل ها به سایر دستگاه ها نداشته باشید ، طولانی نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید