آموزش رفع خطای Unfortunately Gboard Has Stopped در اندروید

خطای Unfortunately Gboard Has Stopped در اندروید چیست؟ چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم؟ صفحه کلید تلفن شما یک قطعه ضروری است که در بیشتر موارد هیچ مشکلی به جز تصحیح خودکار مزاحم برای شما ایجاد نمی کند. با این حال ، هیچ نرم افزاری کامل نیست و این امر در مورد صفحه کلیدهای ما نیز صدق می کند.

Gboard صفحه کلید پیش فرض نصب شده در اکثر دستگاه های Android است و احتمالاً با پیام زیر برخورد کرده اید: “Unfortunately Gboard Has Stopped”. بیایید نگاهی به راه حل های خلاص شدن از این خطا بیندازیم.

Force Stop و Restart

رایج ترین دلایل ممکن است حافظه پنهان معیوب یا اشکال درون برنامه باشد. این احتمال وجود دارد که به دلیل نقص دستگاه باشد – با این حال ، این بسیار بعید است.

اگر برنامه شما بد رفتار می کند ، یک راه حل سریع این است که برنامه را به اجبار متوقف کنید. Force stop به ما امکان می دهد برنامه در حال اجرا را از بین ببریم و از دسترسی به هر یک از فایل های حافظه پنهان آن جلوگیری کنیم. مراحل زیر را دنبال کنید تا برنامه خود را متوقف کنید.

  • به Settings بروید.
  • Apps & notifications > See all X apps را انتخاب کنید.
  • Gboard را انتخاب کرده سپس روی Force Stop ضربه بزنید.

اگر این کار خطا را از بین نمی برد ، قبل از رفتن به راه حل دیگر ، دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد تمام فرآیندهای در حال اجرا را خاموش می کند ، بنابراین اگر خطا ناشی از هرگونه درگیری باشد ، از شر آن خلاص می شود.

Gboard را از تنظیمات صفحه کلید غیرفعال و دوباره فعال کنید

اگر از چند صفحه کلید استفاده می کنید و مرتباً بین آن ها جابه جا می شوید ، چه برای ایموجی ها و چه برای کمک نوشتاری ، این می تواند باعث بروز اشکال شود.

این امر به ویژه در مورد گوشی های هوشمند قدیمی تر است برای اطمینان از حذف هرگونه تداخل ، باید صفحه کلید Gboard را از تنظیمات صفحه کلید غیرفعال و دوباره فعال کنید. برای انجام این کار ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به Settings بروید.
  •  System > Languages را انتخاب کنید.
  • Virtual keyboard را انتخاب کنید.
  • Manage keyboards را انتخاب کنید.
  • Gboard را غیرفعال و دوباره فعال کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر از چند صفحه کلید استفاده نمی کنید ، این گزینه در دسترس شما نخواهد بود.

Cache و Data را پاک کنید

یک حافظه پنهان معیوب علت اصلی بسیاری از اشکالات است. این به این دلیل است که برنامه های شما برای اجرا به اطلاعات داخل حافظه پنهان متکی هستند و اگر نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند ، برنامه پیام خطایی را نشان می دهد.

پاک کردن حافظه پنهان به پاک شدن آن کمک می کند و یک صفحه خالی برای شما باقی می گذارد. در اینجا نحوه پاک کردن حافظه پنهان برای برنامه Gboard آمده است:

  • به Settings > Apps & notifications > See all X apps بروید.
  • Gboard را انتخاب کنید.
  • برای قطع برنامه روی Force Stop ضربه بزنید.
  • Storage & cache را انتخاب کرده و روی Clear cache ضربه بزنید.
  • اکنون که حافظه پنهان خالی است ، تایپ کنید و ببینید آیا خطا ناپدید شده است.

اگر حذف حافظه پنهان کمک نمی کند ، سعی کنید فایل های داده برنامه Gboard را حذف کنید. پشتیبان گیری معیوب می تواند باعث آسیب برخی فایل ها شود ، بنابراین پاک کردن داده ها به خلاص شدن از شر چنین داده هایی کمک می کند. لازم نیست نگران از دست دادن داده ها باشید زیرا داده های Gboard شما با حساب Google شما همگام سازی می شود ، بنابراین به طور خودکار بازیابی می شود.

همان لیست مراحل بالا را دنبال کنید ، اما این بار Clear storage را انتخاب کنید. اگر خطا همچنان ادامه داشت ، به راه حل بعدی بروید.

برنامه Gboard را به روز کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا تا کنون جواب نداده است ، پس مسئله به پایان شما نمی رسد. به احتمال زیاد این یک اشکال در برنامه است ، بنابراین باید Play Store را برای بروزرسانی ها بررسی کنید. در حالی که به روزرسانی ها به طور دقیق برای اشکالات آزمایش می شوند ، موارد عجیب تمایل دارند از بین بروند.

اگر هیچ به روزرسانی در دسترس نیست ، باید گزارش اشکال را ارسال کنید و آخرین به روزرسانی را از تلفن خود حذف نصب کنید. برای انجام این کار ، به برنامه Gboard بروید و روی منوی سه نقطه ضربه بزنید تا به گزینه Uninstall updates دسترسی پیدا کنید.

اگر این کار کمکی نکرد ، توصیه می کنیم از برنامه صفحه کلید دیگری استفاده کنید تا زمانی که Google بروزرسانی جدیدی را منتشر نکند.

عدم توانایی تایپ کردن ناراحتی است که اکثر مردم هرگز تصور نمی کنند که اتفاق بیفتد. امیدوارم این راهنما بتواند خطای شما را برطرف کند و به شما امکان می دهد به شیوه تایپ بدون استرس خود بازگردید.