آموزش حل مشکل و بهبود کارایی آیفون در IOS 12

اگر در نسخه آزمایشی IOS 12 شاهد کند شدن سرعت، ریبوت های اتفاقی و یا توقف های اجباری هستید، در این مطلب همراه ما باشید. در این راهنما قصد داریم تا بدون نیاز به عوض کردن نسخه جدید IOS به نسخه قبلی آن، سرعت آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ شما را افزایش دهیم.

هدف آپدیت جدید IOS 12 شرکت اپل، بهبود کلی کارایی دستگاه ها مخصوصا دستگاه های قدیمی تر مانند آیفون 5s است.

از آنجایی که تا انتشار رسمی در پاییز امسال  نمی توانیم شاهد این بهبود کامل آن باشیم، احتمال دارد که آپدیت IOS 12 بتا (آزمایشی) سرعت عمل گوشی شما را افزایش دهد وهمچنین مشکلات کارایی آن را بهبود بخشد.

از وقتی که آپدیت جدید منتشر شده است، تست های نسخه IOS 12 بتا با مشکلات مختلفی را نشان می دهند. این مشکلات از باگ های کوچک شروع می شوند و تا مشکلات جدی عملکردی مانند متوقف شدن سیستم، ریبوت های اتفاقی و لگ های رابط کاربری ادامه پیدا می کنند.

اگر با این مشکلات مواجه شده باشید ممکن است بخواهید دوباره به نسخه پایدار تر و قدیمی تر آی او اس برگردید. به همین خاطر اپل نیز قابلیت عوض کردن آپدیت جدید را با نسخه IOS 11.4 برای شما محیا کرده است. ممکن است بعضی ها بخواهند برای نسخه رسمی آپدیت صبر کنند. اما بعضی ها علاقه دارند که پیش انتشار های یک نرم افزار را امتحان کنند.

بستگی به خودتان دارد اگر که می خواهید نسخه آزمایشی IOS 12 را نگه دارید. اما بهتر است بدانید که باید برای نسخه بهبود یافته تا ماه آپریل صبر کنید. حل مشکلات کارایی به دست خودتان ممکن است کمی سخت باشد، اما در اینجا چندین راه حل ثابت شده برای حل این مشکلات را معرفی کرده ایم.

گوشی خود را ریستارت کنید

ریستارت کردن گوشی می تواند تاثیر زیادی روی کارایی کلی دستگاه داشته باشد. مخصوصا اگر برای مدت طولانی آن را خاموش نکرده باشید.

اگر گوشی شما در اجرای IOS 12 دچار آهستگی شده است، ریستارت را امتحان کنید.

حافظه را خالی کنید

اگر گوشی شما به سختی کار می‌کند، بهتر است حافظه داخلی گوشی خود را چک کنید. اگر حافظه داخلی شما فضای خالی کافی ندارد، بهتر است آن را کمی خالی کنید. این کار تاثیر زیادی روی کارایی گوشی می گذارد.

خوشبختانه، در IOS 12 پاک کردن چیزهایی که دیگر نیاز ندارید بسیار آسان است. اگر حافظه داخلی شما پر شده است، مراحل زیر به شما کمک می کنند:

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • قسمت General را انتخاب کنید.
  • پایین بیایید تا قسمت iPhone Storage را پیدا کنید. (اگر از آیپد استفاده می کنید، iPad Storage)

در اینجا اطلاعات ذخیره ای زیادی را مشاهده می کنید. IOS بسته به استفاده شما از این اطلاعات، پیشنهاداتی را برای پلک کردن ارائه می دهد.

شما می توانید برای حذف اطلاعات از این پیشنهادات استفاده کنید. اگر هزاران پیام خوانده شده ذخیره شده دارید، اما نمی خواهید آن ها را پاک کنید، بهتر است از ابزار iCloud قسمت Messages استفاده کنید.

موزیک، عکس ها، ویدیو هایی که دیگر مشاهده یا گوش نمی دهید را پاک کنید تا حافظه شما خالی شود.

غیر فعال کردن ویجت ها

نقش ویجت ها در IOS 12 تقریبا مهم است. اگر از آنها استفاده نمی کنید، بهتر است بعضی از آن ها یا همه آن ها را غیر فعال کنید تا سرعت کارایی گوشی شما بهبود پیدا کند.

نحوه غیر فعال کردن ویجت ها در IOS 12:

  • در صفحه خانه، به سمت راست بکشید.
  • در صفحه ویجت ها، پایین بکشید تا به اخر برسید. گزینه Edit را انتخاب کنید.

اگر صفحه مورد نظر را باز کردیه اید، باید برنامه های زیادی را ببنید که در ردیف های مختلف قرار دارند. برنامه هایی که علامت «-» قرمز در کنار خود دارند، ویجت های فعال شما هستند. آن هایی که علامت «+» سبز در کنار خود دارند، ویجت های غیر فعال شما هستند. برای غیر فعال کردن ویجت ها، مراحل پایین را دنبال کنید:

روی علامت دایره قرمز با خط سفید کنار ویجتی که می خواهید غیرفعال کنید، ضربه بزنید.

روی گزینه Remove ضربه بزنید.

اول ویجت هایی که اصلا از آن ها استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید. اگر تاثیری نداشت، بقیه ویجت های لیست را نیز غیرفعال کنید. سپس کارایی گوشی خود را بررسی کنید.

قابلیت ریفرش پس زمینه را متوقف کنید

اگر از قابلیت ریفرش (تازه سازی) پس زمینه استفاده نمی کنید یا اصلا نمی دانید کارش چیست، برای بهبود سرعت کارایی گوشی خود بهتر است آن را غیرفعال کنید.

وقتی که ریفرش پس زمینه فعال باشد، برنامه های زیادی که روی پس زمینه قرار دارند، با اطلاعات جدید به صورت خودکار آپدیت می شوند. این قابلیت می تواند از منابع زیادی استفاده کند. غیرفعال کردن آن فشار را از روی پردازشگر گوشی کم می‌کند.

چگونگی غیرفعال کردن قابلیت ریفرش پس زمینه در IOS 12:

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • قسمت General را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Background App Refresh ضربه بزنید.
  • از آنجا، Background Refresh را غیر فعال کنید.

اگر که دوست دارید این قابلیت برای بعضی از برنامه های شما فعال باشد، می توانید این ویژگی را یکی یکی برای آن ها فعال کنید.

در صفحه Background App Refresh لیستی از برنامه های خود می بینید. اگر Background App Refresh فعال باشد، می توانید به صورت جدا این ویژگی را برای برنامه هایی که می خواهید فعال یا غیرفعال کنید.

افکت های متحرک را کاهش دهید

اگر در حال کار با IOS 12 با افکت های متحرک زیادی مواجه می شوید، می توانید آن ها را کاهش دهید.

کاهش افکت های متحرک روی گوشی شما می توانید به روان شدن گوشی شما کمک کند. چگونگی کاهش افکت های متحرک بدین صورت است:

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • قسمت General را انتخاب کنید.
  • روی قسمت Accessibility ضربه بزنید.
  • ویژگی Reduce Motion را فعال کنید.

با این کار، افکت های بسیاری مانند حباب پیام را غیرفعال می کنید.

بهتر است افکت های تارکننده و شفاف کننده را نیز کاهش دهید. کاهش این افکت ها، به کارایی بهتر پردازشگر کمک می‌کند.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات گوشی را باز کنید.
  • قسمت General را انتخاب کنید.
  • روی قسمت Accessibility ضربه بزنید.
  • روی قسمت Increase Contrast ضربه بزنید.
  • Reduce Transparency را فعال کنید.

برنامه های خود را آپدیت و حذف کنید

در نسخه های آزمایشی برنامه ها مانند IOS 12  بتا ممکن است دارای مشکلات اجرایی باشد. همچنین ممکن است شاهد متوقف شدن و باگ در برنامه ها باشید. هیچ راهی برای جلوگیری از این مشکل ها روی نسخه های آزمایشی نیست. اما می توانید با چند راه حل آن ها را کاهش دهید.

اول از همه، مطمئن شوید که برنامه های خود را آپدیت نگه می دارید. با این کار می توانید تا انتشار رسمی IOS 12 از متوقف شدن های ناگهانی جلوگیری کنید.

اگر مشکل حل نشد، برنامه ای که مشکل دارد را حذف و دوباره نصب کنید. برنامه را حذف کنید (آیکون برنامه را بگیرید تا علامت x کوچکی ظاهر شود) و سپس دوباره آن را از App Store دانلود کنید.

آخرین ورژن IOS 12 بتا را دانلود کنید

اپل مرتبا در طول زمان IOS 12 را بهبود و بروزرسانی می‌کند. انتظار می رود که اپل در آپدیت جدید IOS 12 بتا مشکلات کارایی را بهبود بخشد.

آپدیت های نسخه های آزمایشی، دوهفته ای یک بار منتشر می شوند و هر چه که به انتشار نسخه اصلی نزدیک تر می شویم، هفته ای یک بار منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید