آموزش تبدیل PDF به Word

فایلهای PDF اغلب هنگام توزیع و پخش اسناد مورد استفاده قرار می گیرند به طوری که برای همه بدون ویرایش و بطور یکسان قابل مشاهده اند. از آنجا که به این شیوه طراحی شده اند، ویرایش آنها می تواند سخت باشد. ممکن است بخواهید PDF خود را به یک فایل Word تبدیل کنید تا بتوانید راحت‌تر متن خود را ویرایش کنید. برای تبدیل PDF به Word در ادامه همراه ما باشید.

برای تبدیل فایل Word به فایل PDF در این لینک همراه ما باشید.

تبدیل PDF به Word با Acrobat DC یا Acrobat Reader DC

برنامه های شرکت ادوبی به اسم Acrobat DC و Acrobat Reader DC، راهی آسان برای تبدیل فایل های PDF به اسناد Word هستند. اما خبر بد رایگان نبودن آنهاست.

Acrobat DC کامل یک نسخه استاندارد (فقط ویندوز) دارد که 12.99 دلار برای ماه هزینه نیاز دارد. همچنین نسخه برتر آن (ویندوز و مک) 14.99 دلار برای یک ماه نیاز دارد. و هردو نسخه به تعهد سالانه نیاز دارند. این برنامه ها اگر هر از چندگاهی نیاز به تبدیل PDF به Word دارید، بسیار مناسب هستند. اگر از قبلا Acrobat DC  را دارید، می توانید از آن برای اینکار استفاده کنید.

Acrobat Reader DC از سوی دیگر رایگان است ولی اگر می خواهید از آن برای تبدیل فرمت فایل های PDF به فایل های دیگر مانند Word  استفاده کنید، باید ماهانه 1.99 دلار پرداخت کنید. اگر به همچین کاری به طور مرتب نیاز دارید این هزینه به احتمال زیاد ارزشش را دارد زیرا استفاده از Acrobat یکی از قابل اعتمادترین راه های تبدیل فایلهای PDF به Word است.

در این مطلب به نحوه عملکرد این موضوع در برنامه کامل Acrobat DC خواهیم پرداخت. همچنین اگر از Acrobat Reader DC استفاده می کنید، این فرآیند بسیار شبیه خواهد بود. فقط برخی فرمت های خاص را در اختیار ندارید، وگرنه هردو از Word پشتیبانی می کنند.

در ابتدا، فایل PDF را در Acrobat باز کنید. در سمت راست پنجره، روی دستور “Export PDF” کلیک کنید.

 

سپس، در سمت چپ گزینه “Microsoft Word” را انتخاب کنید. در سمت راست کلیک روی “Word Document” فایل PDF را به یک سند مدرن Word در فرمت DOCX تبدیل می‌کند. انتخاب “Word 97-2003 Document” فایل PDF را به فرمت قدیمی تر DOC تبدیل خواهد کرد.

هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، روی گزینه “Export” کلیک کنید.

در صفحه بعد، محل ذخیره موردنظر برای فایل Word را انتخاب کنید.

یک نام برای سند خود انتخاب کنید، سپس روی دکمه “Save” کلیک کنید.

فایل PDF شما اکنون به عنوان یک سند ورد ذخیره شده است، سند را باز کرده و ویرایش را شروع کنید.

تبدیل PDF به Word با استفاده از مایکروسافت ورد

شما همچنین می توانید فایل PDF خود را با استفاده از مایکروسافت ورد به سند Word تبدیل کنید. تبدیل در برنامه ورد اغلب مشکلاتی را ایجاد می‌کند، به همین دلیل همیشه مناسب ترین روش نیست. با این حال، مطمئنا برای زمانی که می خواهید یک فایل ساده را تبدیل کنید یا فقط به یک سند قابل ویرایش نیاز دارید، کافی است.

در نوار ورد، روی “File” کلیک کنید.

در نوار کناری که باز می‌شود، “Open” را انتخاب کنید.

در صفحه Open، هر فهرستی که PDF های شما ذخیره می شوند را انتخاب کنید (This PC، OneDrive یا هر چیز دیگر).

در فایل ها جستجو کرده و PDF خود را پیدا کنید، سپس روی دکمه “Open” کلیک کنید.

یک هشدار ظاهر می‌شود، در این هشدار به شما گفته شده که در فرمت جدید ممکن است برخی از قالب بندی های PDF شما تغییر کنند. نگران نباشید زیرا فایل PDF شما دست نخورده باقی خواهد ماند؛ این هشدار فقط به شما می گوید که فایل جدید ممکن است عین آنچه در PDF بوده، نباشد. روی دکمه “OK” کلیک کنید.

ورد PDF را تبدیل می‌کند و سند جدید شما آماده استفاده است.

تبدیل PDF به Word با استفاده از گوگل Docs

Google Docs یک راه امن و مطمئن برای تبدیل PDF به Word را فراهم می‌کند. این یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن ابتدا باید فایل را به یک سند Google Docs تبدیل کنید، سپس آن را به Word منتقل کنید. بنابراین برخی قالب بندی ها را در طول مسیر از دست خواهید داد. اگر برنامه ورد را دارید، بهتر است آن را در همان برنامه انجام دهید. اما، اگر برنامه ورد را ندارید، این روش می تواند مفید باشد، اما مسیر تبدیل PDF به Word کمی سخت تر خواهد شد.

Google Drive را باز کنید و روی دکمه “New” کلیک کنید.

گزینه “File Upload” را انتخاب کنید.

فایل PDF خود را پیدا کنید و سپس روی دکمه “Open” کلیک کنید.

اکنون فایل جدید شما در Google Drive ظاهر خواهد شد.

سپس، روی فایل خود در Google Drive راست کلیک کرده و گزینه Open with را انتخاب کنید. بعد از آن روی گزینه “Google Docs” ضربه بزنید.

فایل شما اکنون به عنوان یک سند Google Doc باز خواهد شد.

اکنون روی گزینه File کلیک کنید.

منو “Download As” را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “Word Document (.docx)” ضربه بزنید.

فایل Google Docs شما به فرمت Word تبدیل خواهد شد و به عنوان یک سند Word در حافظه شما ذخیره و بارگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید