آموزش اضافه کردن مخاطب جدید در نسخه وب واتس اپ

چندین سال پیش، واتس اپ نسخه وب واتس اپ  خود را برای کسانی که ترجیح می دهند با مرورگر کامپیوتر وارد حساب واتس اپ خود شوند، ساخت. نسخه وب واتس اپ مخصوصا برای کسانی که روزانه روی صندلی کامپیوتر خود نشسته اند و کار می کنند، بسیار مفید و کاربری است.

برای آشنایی با نسخه کسب و کار واتس‌اپ، این مقاله را مطالعه کنید..

برای بسیاری، برداشتن گوشی خود و چک کردن پیام های ناخوانده واتس اپ و جواب دادن به آن ها، کاری طاقت فرسا است. نسخه وب واتس اپ این مشکل را بسیار آسان کرده است؛ تمام چیزی که نیاز است یک اسکن از QR کد نسخه موبایل واتس اپ است.

ممکن است یکی از اعضای فامیل، شما را به یک گروه خانوادگی اضافه کند. و فرض کنید که با چندین پسرخاله و دخترخاله آشنا می شوید که هرگز آن ها را ندیده اید! و می خواهید شماره موبایل آن ها را به مخاطبین خود اضافه کنید. اما نمی توانید، زیرا این قابلیت در نسخه وب واتس اپ موجود نیست. و می فهمید که نسخه وب واتس اپ چقدر محدود است!

اما ما با جست و جو زیاد، چندین روش را برای شما جمع کرده ایم که با آن ها قادر خواهید شد شماره موبایل های جدید را به مخاطبین واتس اپ از طریق نسخه وب واتس اپ اضافه کنید. با ما در این مقاله همراه باشید.

برنامه INTOUCHAPP

برنامه InTouchApp، برنامه ای قابل دسترس برای اندروید و iOS، به منظور مدیریت مخاطبین است. روند راه اندازی آن برای هر دو سیستم عامل همانند یکدیگر است اما در این آموزش ما از گوشی اندروید استفاده کرده ایم.

به Play Store بروید و با کمک لینک زیر، برنامه InTouchApp را دانلود و نصب کنید:

برنامه InTouchApp

برنامه را باز کنید و یک حساب جدید بسازید و با آن ورود کنید. این عمل برای مطابق سازی مخاطبین شما با برنامه است. شماره ای به ایمیل یا شماره موبایل شما فرستاده می‌شود. آن را وارد کنید تا فرایند ساخت حساب کامل شود.

پس از ساخت حساب، روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید (این تصویر وسط صفحه قرار دارد) تا وارد صفحه پروفایل خود شوید. سپس در آنجا، روی آیکون تنظیمات (آیکون چرخ دنده) کلیک کنید.

زیر بخش Accounts، روی گزینه Select accounts to sync option را انتخاب کنید و مطمئن شوید که حساب جیمیل شما برای مطابق سازی آماده است. با این کار داده ها با گوشی اندروید شما مطابق سازی می شوند. یعنی وقتی که در نسخه وب واتس اپ مخاطبی را اضافه می کنید در گوشی نیز اضافه می‌شود.

این برنامه رایگان است اما اگر می خواهید از قابلیت های دیگر آن نیز استفاده کنید باید آن ها را از درون برنامه خریداری کنید.

برای سیستم عامل Ios نیز بدین شیوه است. برنامه InTouchApp برای Ios را می توانید توسط لینک زیر دانلود کنید:

نسخه iOS برنامه InTouchApp 

حال می توانید به مرورگر کروم خود برگردید و با نسخه وب واتس اپ بدون نگرانی کار کنید.

افزونه WHATSAPP LEAD MANAGER

مروگر کروم خود را باز کنید و افزونه WhatsApp Lead Manager را توسط لینک پایین دانلود و نصب کنید. همانطور که از اسم آن پیداست، این افزونه به شما در مدیریت مخاطبین و ذخیره کردن آن ها در فضای Cloud کمک می‌کند.

افزونه WhatsApp Lead Manager

افزونه WhatsApp Lead Manager توسط همان سازندگانی که برنامه InTouchApp را طراحی کردند، ساخته شده است.

وقتی که این افزونه را نصب کردید، آیکون جدید همراه با دیگر افزونه ها روی نوار وضعیت شما ظاهر می‌شود. به همین سادگی!

حال چگونگی استفاده از این افزونه را در ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

ذخیره کردن مخاطبین توسط نسخه وب واتس اپ

نسخه وب واتس اپ را در یک صفحه جدا در مرورگر کروم خود باز کنید. یک کد QR خواهید دید. برای اسکن کردن و اتصال آن به نسخه واتس اپ موبایل خود، برنامه واتس اپ را در گوشی خود باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه کلیک کنید و گزینه WhatsApp Web را انتخاب کنید. اگر که از گوشی آیفون استفاده می کنید، تنظیمات را در پایین صفحه می زنید و سپس گزینه WhatApp Web را از آنجا انتخاب می کنید.

وقتی که واتس اپ گوشی شما کد نسخه وب واتس اپ را اسکن کرد، شما به حساب خود وارد می شوید. بدین ترتیب می توانید مخاطبین و چت های خود را در مرورگر ببینید.

فرض می کنیم که مخاطب جدید به شما پیام فرستاده است و حال می خواهید شماره او را به مخاطبین خود اضافه کنید.

روی افزونه ای که در بالا با آن آشنا شدیم کلیک کنید. برای اولین بار، باید به این افزونه ورود کنید. شما می توانید از آیدی ایمیل، یا شماره موبایل خود استفاده کنید.

وقتی که در نسخه وب واتس اپ هستید، بار دیگر روی افزونه کلید کنید. در آنجا، قابلیت Save Contact (ذخیره مخاطب) را خواهید دید. جزئیات مخاطب را وارد کنید و آن را ذخیره کنید. مطابق سازی جزئیات ممکن است برای چند ثانیه طول بکشد.

بدین ترتیب مخاطب جدید ذخیره شده، در مخاطبین واتس اپ و مخاطبین گوشی شما نیز اضافه می‌شود. اسم مخاطب را در نسخه وب واتس اپ پس از تکمیل شدن ذخیره سازی، ظاهر خواهد شد.

شما با این افزونه و برنامه می توانید اطلاعات اضافی مانند شرکت و شغل آن مخاطب را هم اضافه کنید.

بازدید از نسخه وب واتس اپ


بدین ترتیب، به راحتی می توانید از نسخه وب واتس اپ استفاده کنید و مشکل ذخیره مخاطبین را نیز به راحتی و بدون تلف کردن زمان حل کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «آموزش اضافه کردن مخاطب جدید در نسخه وب واتس اپ;

  1. با سلام چجوری میتونم شماره تماس جدیدی رو به وب ویندوز واتساپ اضافه کنم در صورتی که پیغام دهنده اول من باشم ؟

    پاسخ
  2. سلام. چطور میتونم برای واتساپ دوم که روی گوشی دارم اسم مخاطبین رو سیو کنم؟ چون هر اسمی توی گوشی دارم یا با همین برنامه که گفتید سیو میکنم، فقط برای واتساپ اول سیو میشه و واتساپ دوم فقط شماره ها رو میاره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید