آشنایی با قابلیت Dual Messenger گلکسی نوت 9

قابلیت Dual Messenger (پیام رسان دوگانه) گلکسی نوت 9 برای کسانی که می خواهند رو یک گوشی دو اکانت جداگانه در شبکات اجتماعی داشته باشند، عالی است. قابلیت Dual Messenger نه تنها در گلکسی نوت 9 بلکه در بسیاری از گوشی های سامسونگ قابل دسترس است. شرکت سامسونگ این قابلیت را برای این طراحی کرد که کاربران بتوانند چندین اکانت در شبکات اجتماعی خود روی یک گوشی داشته باشند. این قابلیت برای برنامه هایی مانند اینستاگرام موثر نیست زیرا این نوع برنامه ها از قبل قابلیتی داخلی برای داشتن چندین اکانت در یک برنامه را دارند. بلکه برای برنامه هایی مانند Snapchat و WhatsApp که کاربران را محدود به داشتن یک اکانت می کنند، موثر است.

کاری که اساسا قابلیت Dual Messenger می‌کند این است که از برنامه مورد نظر یک شبه می سازد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که به جز اکانتی که در برنامه اصلی دارید در برنامه شبه نیز یک حساب جدید داشته باشید. همچنین مانند این قابلیت را می توانید در Secure Folder یا پوشه امن پیدا کنید اما با این تفاوت که پوشه امن نیاز به پشورد و تاییدیه دارد. اما این قابلیت همان کار را بدون نیاز به پسورد و رمز انجام می دهد.

قابلیت Dual Messenger

این نکته را به خاطر داشته باشید که فقط برنامه هایی که از قبل در خود قابلیت اکانت چندگانه را ندارند در لیست پیکربندی قابلیت Dual Messenger قرار می گیرند. بدین ترتیب برنامه هایی که مشابه این قابلیت را در خود دارند در پنل نمایان نمی شوند. قابلیت Dual Messenger باید نخست برای هر یک از برنامه ها جداگانه فعال سازی شود.

برای آموزش این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: تنظیمات گوشی را باز کنید. در بخش Advanced features قابلیت Dual Messenger را پیدا خواهید کرد.

مرحله 2: گزینه کنار برنامه هایی که می خواهید چند اکانت روی آن داشته باشید، را فعال کنید. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا یک کپی از برنامه روی گوشی شما نصب شود.

مرحله 3: قابلیت Contact Selection را اگر می خواهید مخاطبین مشخصی را در نسخه دوم برنامه داشته باشید، فعال کنید. اگر آن را فعال نکنید، به صورت پیشفرض تمامی مخاطبین شما در برنامه اصلی و نسخه دوم برنامه نمایان می شوند. از این قابلیت برای محدود سازی مخاطبین خود برای دو اکانت استفاده کنید.

این ها تمام مراحل برای فعال سازی قابلیت Dual Messenger در گلکسی نوت 9 بودند. برنامه دوم را می توانید در لیست برنامه ها پیدا کنید. گوشه پایین سمت راست آیکون برنامه دوم، علامت زنجیر کوچکی وجود دارد. این برنامه ها از لحاظ تکنیکی جداگانه عمل می کنند. برنامه هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، همچنین می توانند از قابلیت Multi-Window (پنجره چندگانه) بهره ببرند. اما یادتان باشد که اگر برنامه اصلی را حذف کنید، به صورت خودکار برنامه دوم نیز حذف خواهد شد.

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با قابلیت Dual Messenger گلکسی نوت 9;

دیدگاهتان را بنویسید