اپل حالا به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شده است

اپل تبدیل به اولین کمپانی آمریکایی‌ای شده است که سرمایه‌ای بالغ بر یک تریلیون دلار دارد. این اتفاق به دنبال جهش سهامی که به خاطر درآمد عظیم دوره سه ماهه سوم سال بود، به وقوع پیوست. چنین درآمدی بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها و برآوردهای آنالیزگرها بود. ضمناً اپل با وجود این اخبار، آینده قدرتمندی برای درآمدهای سه ماهه چهارم که در حال شروع شدن است پیش‌بینی کرده است.

وقتی که اوایل صبح امروز، در ساعت 11:48، سود سرمایه هر یک از سهامی شرکت اپل از مرز 207.05 میلیارد دلار عبور کرد، به عنوان یک کمپانی یک تریلیون دلاری شناخته شد. (هرچند از آن پس، سرمایه شرکت اندکی سقوط کرده است). البته با توجه به ذات ناپایدار بازار، امکان ندارد اپل مدت زیادی به عنوان یک کمپانی یک تریلیون دلاری باقی بماند یا البته ممکن است طی روزهای آتی سرمایه شرکت در اطراف یک تریلیون دلار در نوسان باشد. به طور فنی، اپل اولین کمپانی‌ای نیست که مرز یک تریلیون دلار را رد می‌کند؛ کمپانی PetroChina (صنایع پتروشیمیایی چین) در سال 2007 مرز یک تریلیون دلار را رد کرد، هرچند پس از آن سرمایه‌اش به سرعت به زیر مرز یک تریلیون بازگشت.

در حقیقت، اپل اولین کمپانی «آمریکایی‌ای» (و فعلاً تنها کمپانی آمریکایی) می‌باشد که در بازار، مرز یک میلیون دلار را رد کرده است. به احتمال زیاد، اپل برای مدت زیادی با یک تریلیون دلاری بودن تنها نخواهد ماند: آمازون (Amazon)، پس از نتایج مثبت سه ماهه سومش، درست در شرف رسیدن به مرز یک تریلیونی شدن می‌باشد.

این که تمایل انسان‌ها بیشتر به آن است که برای اعداد خوش قیافه و راند – به عنوان اهدافشان – ارزش بیشتری قائل شوند، مانند یک مرحله برجسته و البته غیرارادی (مستبدانه!) از حیاتشان می‌ماند. اگر به طور عملی به قضیه نگاه کنیم، تفاوت زیادی میان اینکه ارزش کمپانی اپل 999 میلیارد دلار باشد یا یک تریلیون دلار، وجود ندارد! چراکه این کمپانی هنوز هم به طرز باورنکردنی‌ای ثروتمند و دارای نفوذ و قدرت می‌باشد؛ به طوری که از قدرت درک انسان‌های عادی بسیار فراتر می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید