گوگل اینباکس متوقف خواهد شد

گوگل اینباکس (Inbox)، سرویسی که تعدادی از ویژگی های جدید هوشمند مانند ایمیل های کوتاه و ادغام با یادآور دستیار گوگل را ارائه می دهد، در ماه مارس سال آینده، کمی بیش از 4 سال پس از زمان معرفی آن در ماه اکتبر 2014، متوقف خواهد شد.

این سرویس که به صورت برنامه های اندروید و iOS و وب سایت اکنون وجود دارد، ایمیل های موجود در حساب جیمیل شما را به یک رابط متفاوت می آورد. این سرویس با حرکات موجود در خود مجموعه ای از گزینه های منحصر بفرد را در اختیار شما قرار می دهد.

هرچند بسیاری از این ویژگی ها به آرامی در حال از کار افتادن هستند، زیرا جیمیل و اندروید بسیاری از ویژگی های موجود در گوگل اینباکس برای خود قبول و تصویب کرده اند. همانطور که در اندروید 8 اوریو، چرت زدن نه فقط برای ایمیل ها بلکه برای تمام اعلانات به ویژگی در سطح سیستم عامل تبدیل شده است. جیمیل همچنین در طول زمان شروع به جمع آوری برخی ویژگی های جذاب کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به سفارشی سازی عمومی حرکات، ساخت هوشمند، هشدار اولویت مبتنی بر هوش مصنوعی و لغو ارسال ایمیل اشاره کرد.

همه این موارد با طراحی مجدد بزرگ وب سایت جیمیل در ماه آوریل محدود شده بود، که این آخرین شانس را در اختیار گوگل اینباکس قرار می داد. علی رغم این طراحی جدید جیمیل، گزینه هایی مانند سفر، خرید و مالیات از آن خارج شدند.

برای کسانی که به یاد نمی آورند، گوگل اینباکس پاسخ گوگل به Mailbox بود. این سرویس ایمیل هوشمند (که در نهایت ناپدید شد) توسط دراپ باکس عرضه شده بود. هردو این سرویس ها باعث شدند علاقه مندان به فناوری ریزش کنند، هرچند نه برای مشترکان قدیمی که مجبور بودند از طریق دعوتنامه سیستم در ان ثبت نام کنند.

این ولقعا تاسف بار است که هر دو سرویس گفته شده در نهایت با یک سرنوشت تلخ، از دنیای فناوری خداحظی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید