کاربرد های دکمه ی Home درگوشی های ایفون

دکمه ی Home آیفون، دست کم مسئول شش عملکرد پیش فرض می باشد_روشن کردن صفحه ی نمایش،باز کردن Multitasking interface،اسکن اثر انگشت، فعال کردن Siri، راه اندازی Reachability و رفتن به صفحه ی اصلی.

این دکمه به تنهایی کاربردهای زیادی دارد. در برخی مواقع با شرایطی مواجه می شوید که نمی توانید یک عملکرد را راه اندازی کنید. در سایر مواقع نیز امکان دارد دو یا سه مرتبه کلیک کنید اما فعالیتی که قصد اجرای آن را دارید اجرا نشود. برای این که بتوانید این قبیل مشکلات را برطرف کنید و از دکمه ی Home بیشترین بهره را ببرید ادامه ی این مطلب را مطالعه کنید.

در این راهنما فرض بر این است که جدیدترین ورژن ISO9 را بر روی گوشی خود دارید. توصیه هایی که در ادامه می خوانید برای ISO10 جدید و ورژن قدیمی تر ISO (برخی از آن ها) نیز کاربرد دارند.

غیر فعال کردن حالت Reachability

Reachability ابتدا بر روی انواع گوشی های آیفون 6 به منظور آسان سازی استفاده از نمایشگرهای بزرگ تر با یک دست معرفی شد. بنابراین اگر یک گوشی آیفون 6 یا سایر انواع آن را ندارید Reachability را در هیچ گوشی دیگری نمی بینید.

Reachability یکی از قابلیت های بسیار جالب آیفون 6 است اما مشکلی که دارد این است که در بیشتر مواقع به طور اتفاقی فعال می شود. زیرا برای فعال شدن آن تنها دو مرتبه لمس دکمه ی Home کافی است.

اگر می خواهید این قابلیت را غیر فعال کنید، ابتدا باید به منوی General در بخش تنظیمات اصلی آیفون بروید. سپس روی Accessibility ضربه بزنید. کمی پایین بروید و نوار کناری Reachability را بکشید. از این پس دیگر با دو بار ضربه بر روی دکمه ی Home این قابلیت فعال نمی شود.

 کاهش سرعت کلیک

برای عملکردهای دو و سه کلیکی سرعت معینی وجود دارد که این عملکردها برای اجرا شدن به آن نیاز دارند در غیر این صورت Multitasking interface یا Accessibility Shortcut کار نمی کنند. برای برخی افراد سرعت پیش فرض بین کلیک ها بسیار سریع است.

اگر می خواهید این مسئله را حل کنید به منوی Accessibility در بخش تنظیمات پایین General بروید. کمی پایین بیایید و گزینه ی Home Button را انتخاب کنید. سپس Click Speed را بر روی Slow یا Slowest تنظیم کنید. از این پس زمان بیشتری بین فشار دکمه در مواقعی که عملکردهای دو و سه کلیکی اجرا می شوند، خواهید داشت.

غیر فعال کردن حالت Siri

اگر احساس می کنید گوشی آیفون شما در حالی که در جیبتان است صدایی مانند وز وز می دهد، احتمالا Siri به طور اتفاقی فعال شده است. تنها کاری که باید انجام داد فشار طولانی دکمه ی Home است. اما می توانید با اجرای برخی تنظیمات از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

چگونه Siri را تنها از روی صفحه ی قفل غیر فعال کنیم.

برای پیشگیری از فعال شدن اتفاقی Siri به قسمت Touch ID&Passcode(یا تنها Passcode)در منوی تنظیمات بروید سپس Passcode خود را برای ادامه دادن روند کار وارد کنید. پس از آن پایین بروید و نوار کناری Siri را که در زیر Allow Access When Locked قرار دارد بکشید. بدین طریق کنترل های Voice Dial نیز غیر فعال می شوند.

چگونه Siri را به طور کل غیر فعال کنیم

اگر از Siri بهره ای نمی برید، می توانید آن را به طور کلی و نه فقط از روی صفحه ی قفل، غیر فعال کنید. فقط به یاد داشته باشید که این کار در مواقعی که گوشی در جیبتان است و به طور تصادفی دکمه ی Home را فشاری طولانی می دهید به شما کمکی نمی کند. زیرا این بار Siri’s backup یا Voice Control فعال می شوند و راهی برای غیر فعال کردن Voice Control وجود ندارد. اگر هنوز هم می خواهید Siri را به طور کل غیر فعال کنید و در عوض از Voice Control استفاده کنید به منوی General در بخش تنظیمات بروید. سپس گزینه ی Siri را انتخاب کنید(در ISO10، Siri منوی مخصوص به خود را در بخش تنظیمات دارد بنا براین نیازی نیست ابتدا به منوی General بروید). سپس با کشیدن نوار بالای صفحه این قابلیت را غیر فعال کنید و زمانی که گزینه ی Turn Off Siri ظاهر شد آن را فشار دهید.

ایجاد یک فعالیت سه کلیکی

معمولا تاکنون توصیه هایی در زمینه ی حذف یا کاهش سرعت عملکرد دکمه ی Home در جهت تسهیل بسیاری از موارد ارائه می شد اما شما می توانید عملا با اجرای یک فعالیت سه کلیکی به کارکردهای دکمه ی Home اضافه کنید. برخلاف Siri و Reachability احتمال فعال شدن تصادفی این کارکرد بسیار کم است.

چگونه Accessibility Shortcuts را اضافه کنیم؟

مجددا به منوی Accessibility در بخش تنظیمات بروید سپس پایین بروید و Accessibility Shortcut را انتخاب کنید و پس از آن هر کدام از گزینه های موجود را انتخاب کنید. از این پس گزینه ای که انتخاب کرده اید هنگامی که سه بار پشت سر هم دکمه ی Home را فشار دهید راه اندازی می شود.

این مورد برای چند Accessibility Shortcuts فعال نیز کارایی دارد. در این مورد باید یک فعالیت را پس از سه بار کلیک کردن انتخاب کنید. در حالی که عملکرد بیشتر Shortcut های موجود مشخص است برخی هم با بیش از یک مورد سر و کار دارند. برای مثال با تغییر برخی تنظیمات زوم می توانید Shortcut زوم را به یک نوار روشنایی صفحه تبدیل کنید. بدین طریق می توانید روشنایی صفحه را در زیر تنظیمات پیش فرض تنظیم کنید.

 Guided Access Shortcut را فعال کنیم.

می توانید با استفاده از یک حرکت سه کلیکی از سرک کشیدن سایر افراد به گوشی خودتان هنگامی که می خواهید یک عکس یا پیام متنی را به آن ها نشان دهید یا دسترسی اتفاقی کودکان به برخی عملکردهای گوشی، جلوگیری کنید. برای این کار گزینه ی Guided Access را که نزدیک به منوی Accessibility قرار دارد را انتخاب کنید. سپس این قابلیت را با کشیدن نوار بالای صفحه فعال کنید.

برای شروع Guided Access فقط برنامه ای را در نظر بگیرید که می خواهید از آن استفاده کنید. سپس سه بار دکمه ی Home را فشار دهید. اگر از قبل  یک یا بیش از یک Accessibility Shortcut فعال دارید باید از منوی pop-up ، Guided Access را انتخاب کنید در غیر این صورت باید فورا Guided Access را شروع کنید.

از شما تقاضا می شود بخشی از صفحه را که نمی خواهید شخص دیگر آن را لمس کند هایلایت کنید.همچنین می توانید روی Options برای غیر فعال کردن سایر موارد مانند Keybord یا به طور کل Touch ضربه بزنید سپس روی Start ضربه زده و یک پسورد را وارد کنید.

بدین طریق می توانید بدون نگرانی گوشی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهید زیرا تنها راه او برای خروج از این برنامه یا دسترسی به بخشی از صفحه که برای عدم لمس سایر افراد آن را انتخاب کرده اید این است که سه مرتبه دکمه ی Home را  فشار دهد (و اگر سایر Shortcut ها فعال هستند باید روی Guided Access ضربه بزند) سپس پسوردی را که پیشتر وارد کرده اید باید وارد کند.

کنترل گوشی با Assistive Touch

اگر به استفاده از دکمه ی Home تمایل ندارید و یا این کلید شکسته و یا حتی ویروسی شده است احتمالا  می خواهید راه جدیدی برای کار کردن با دستگاه پیدا کنید. به جای استفاده از یک دکمه ی بیرونی برای کنترل تمامی موارد، قابلیتی به نام Assistive Touch این امکان را برای شما فراهم می کند تا گوشی آیفون خود را با دکمه های روی صفحه کنترل کنید.

برای فعال کردن این گزینه در منوی Accessibility به Assistive Touch بروید. نوار بالای صفحه را بکشید تا این قابلیت فعال شود سپس یک دکمه ی کوچک و نسبتا شفاف ظاهر می شود. روی این دکمه ضربه بزنید این کار باعث می شود دکمه پهن شود و مواردی مانند Home ، Siri و Control Center را در معرض نمایش بگذارد. به علاوه می توانید فعالیت هایی را از منوی pop-up با استفاده از گزینه ی Customize Top Level در منوی تنظیمات Assistive Touch کم یا اضافه کنید.

 افزایش سرعت گوشی با کمک دکمه ی Home

گذشته از بهبود عملکرد گوشی با تغییرات دکمه ی Home، توصیه های مرتبط دیگری نیز وجود دارند که باید بدانید.. به تازگی کشف شده است که با فشار دکمه ی Home در یک توالی خاص می توان سرعت گوشی های کند آیفون را به شدت افزایش داد. تنها کافی است دکمه ی Sleep/Wake را تا زمانی که Slide to power off را مشاهده کنید فشار دهید و دکمه ی Home را که RAM گوشی را پاکسازی می کند فشار داده و نگه دارید.

اگر پی برده اید که گوشی از عملکرد سابق خود برخوردار نیست دکمه ی Home به شما کمک می کند. به جای ریبوت کردن دستگاه از طریق مراجعه ی مکرر به منوی Power Off (که ممکن است در حالتی که گوشی فریز شده است کار نکند) دکمه های Sleep/Wake و Home را برای دست کم 10 ثانیه همراه با یکدیگر تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه ظاهر شود فشار دهید. پس از روشن کردن مجدد گوشی احتملا مشاهده می کنید که  مشکل  حل شده است.

توصیه های ذکر شده کمک زیادی به بهبود کارایی گوشی از طریق بهبود دکمه ی Home می کنند. اما اگر این مسئله خوشایند شما نیست اعمال برخی تغییرات اساسی در آیفون 7 و IOS10 جدید می توانند رضایت شما را جلب کنند. خبرهای زیادی مبنی بر تعویض دکمه ی Home با یک دکمه ی خازنی 3D Touch فعال وجود دارد که البته تمامی این خبرها در حد گمانه زنی و شایعه هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با حالت Auto Brightness  در گوش های ایفون مشکل دارند مقاله ی راه حل های غیر فعال کردن حالت Auto Brightness  در گوشی های ایفون را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید