چگونگی فعال کردن حالت تاریک در مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس (Firefox) در تنظیمات خود دارای حالتی به نام حالت تاریک (Dark Mode) است. شما می توانید حالت تاریک را روی هر سیستم عاملی بدون نیاز به نصب تم ها متفرقه، فعال کنید. این حالت روی سیستم عامل های Windows 7، Windows 10، macOS و Linux وجود دارد.

برای آموزش فعال کردن تم یا حالت تاریک ویندوز، گوگل کروم و آیفون روی لینک آن ها کلیک کنید.

برای تغییر تم فایرفاکس به حالت تاریک، موزیلا فایر فاکس را باز کنید و روی منو (سه خط افقی) کلیک کنید. سپس گزینه Add-ons را انتخاب کنید.

در سمت چپ پنجره Add-ons،روی آیکون تم ها کلیک کنید.

در اینجا سه تم از قبل نصب شده را می بینید: Default (پیشفرض)، Dark  (تاریک)، Light (روشن).

تم پیشفرض تم روشنی است که از تنظیمات تم ویندوز شما پیروی می‌کند. برای مثال، اگر نوار های رنگی را در ویندوز فعال کنید، فایرفاکس نیز از همان نوار های رنگی در تم پیشفرض خود استفاده می‌کند.

تم تاریک، حالت تاریک فایرفاکس است. تمام قسمت های فایرفاکس شامل نوار عنوان، نوار ابزار و منو ها در این حالت، به رنگ سیاه یا یک طیف رنگی خاکستری تیره تغییر رنگ می دهند.

تم روشن از طیف خاکستری روشن استفاده می‌کند. وقتی که این تم را فعال کنید، نوار عنوان فایرفاکی و دیگر قسمت ها به خاکستری روشن تغییر رنگ می دهند؛ حتی وقتی که ویندوز شما از نوار های رنگی استفاده می‌کند.

برای فعال کردن تم تاریک یا هر تم دیگری، روی دکمه Enable در سمت راست آن تم کلیک کنید تا فعال شود. به معض اینکه تم را فعال کردید، تم فایرفاکس تغییر می‌کند.

همچنین می توانید تم های بیشتری از طریق قسمت تم های سایت موزیلا دانلود و نصب کنید.

اگر تنظیمات Firefox Sync را فعال کرده اید، تم انتخاب شده شما با هر کامپیوتری که حساب فایرفاکس خود را در آن وارد کرده اید، همگام سازی می‌کند. برای نمایش تنظیمات Firefox Sync، در منو، روی قسمت Options کلیک کرده و سپس Firefox Account را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید