آموزش ترکیب و تقسیم کردن خانه ها و جداول در ورد

شما به راحتی می توانید خانه ها را در ورد تقسیم یا ترکیب کنید تا فضای بهتری برای قرار دادن اطلاعات خود در جدول ها آماده کنید. وقتی دو خانه را با هم ترکیب می کنید، در اصل آن ها را به یک خانه تبدیل می کنید. و وقتی که یک خانه را تقسیم می کنید، آن را به دو یا چند خانه مجزا تبدیل می کنید.

همچنین می توانید  خانه های جدول را در یک سطح ترکیب یا تقسیم کنید. در این مطلب به شما چگونگی ترکیب و تقسیم خانه ها و جدول های ورد را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونگی ترکیب خانه ها در جدول ورد

ترکیب خانه ها در جدول، دو یا چند خانه مجاور و هم اندازه را به یک خانه بزرگتر تبدیل می‌کند.

اول از همه، خانه هایی که می خواهید ترکیب شوند را انتخاب کنید. این خانه ها باید در یک ردیف یا ستون نزدیک به هم باشند.

یا خانه های می توانند در چند ردیف و ستون گسترده، کنار هم باشند.

وقتی که خانه های مورد نظر را انتخاب کردید، روی آن ها کلیک راست کنید. سپس دستور «Merge Cells» (ترکیب خانه ها) در منو انتخاب کنید. در این مقاله می توانید با کلید های میانبر ورد بیشتر آشنا شوید.

اگر ترجیح می دهید که از بخش ابزار ورد استفاده کنید، بخش ابزار جدول Table Tools) > Layout) در بالا انتخاب کنید. سپس از آنجا روی گزینه «Merge Cells» کلیک کنید.

با هر روش که راحت تر هستید می توانید خانه های مورد نظر خود را ترکیب کنید. در تصویر پایین می بینید که خانه ها باهم ترکیب شده اند.

چگونگی تقسیم خانه ها در جدول ورد

تقسیم خانه ها در ورد کمی پیچیده تر از ترکیب آن ها است. شما می توانید از دستور Split Cells (تقسیم خانه ها) برای تقسیم یک خانه به چندین ردیف و ستون استفاده کنید. برای آموزش کامل تر ادامه را بخوانید.

برای شروع، فرض می کنیم می خواهیم یک خانه را به دو خانه تقسیم کنیم. اول، خانه مورد نظر را انتخاب کنید.

سپس روی خانه، راست کلیک کنید. سپس در منو ظاهر شده، دستور «Split Cells» را انتخاب کنید. (همچنین می توانید به بخش Table  tools > Layout در نوار بالای ورد بروید و از آنجا «Split Cells» را انتخاب کنید)

بدین ترتیب پنجره تقسیم خانه ها (Split Cells) بالا می آید. به صورت پیشفرض، تنظیم شده است تا یک خانه به دو خانه تقسیم شود. شما می توانید اعداد ردیف و ستون های که می خواهید خانه شما به آن تقسیم شود را، به دلخواه تغییر دهید. بعد از تنظیم آن، روی گزینه Ok کلیک کنید.

همانطور که می خواستیم، خانه مورد نظر ما به دو خانه مجزا تبدیل شده است.

همانطور که ممکن است از تنظیمات صفحه تقسیم خانه ها حدس زده باشید، می توانید نظم پیچیده تری را برای خانه ها پیاده کنید. فرض کنید که جدولی همانند جدول زیر داریم. و حال می خواهیم خانه های انتخاب شده را (آن هایی که خاکستری رنگ شده اند. زیر ستون دوم.) به دو ردیف سه ستونه تبدیل کنیم.

در بخش Table Tools > Layout گزینه «Split cells» را انتخاب کنید. (بیشتر اوقات وقتی  چندین خانه را با هم می گیریم، در منوی تنظیمات دستور «Split Cells» ظاهر نمی‌شود. پس راحت تر است که از نوار ورد استفاده کنیم.)

در پنجره تقسیم خانه ها (Split Cells)،  عدد 3 را برای ستون ها (Columns) و عدد 2 را برای ردیف ها (Rows) انتخاب می کنیم. همچنین می خواهیم قبل از تقسیم شدن، خانه ها با هم ترکیب شوند. پس گزینه «Merge cells before split» را تیک بزنید.

سپس روی گزینه Ok بزنید. حال خانه ها همانطور که انتظار داشتیم تقسیم شده اند.

شما می توانید دستور های پیچیده تری را در پنجره تقسیم خانه ها وارد کنید.

چگونگی تقسیم جدول در ورد

شما می توانید در ورد، یک جدول بزرگ را تقسیم کنید. این کار وقتی کاربرد دارد که می خواهید جدول های طولانی را به دو جدول جدا از هم تقسیم کنید. مخصوصا وقتی که جدول های بزرگ صفحه های زیادی را می گیرند و مشکل قالب بندی به وجود می آید.

اول از همه، نشانک خود را در جایی که می خواهید جدول تقسیم شود، قرار دهید. خانه ای که دارای نشانک است، ردیف اول جدول دوم می‌شود.

در بخش Table Tools > Layout، گزینه «Split Table» را انتخاب کنید.

حال، جدول شما به دو جدول مجزا تبدیل می‌شود.

چگونگی ترکیب جدول در ورد

همانطور که می دانید، همچنین می توانید جدول ها را باهم در ورد ترکیب کنید. اگر چه قابلیت یا گزینه ای برای این کار وجود ندارد. باید با گرفتن و انداختن این کار را انجام دهید.

موس خود را بالای جدولی که می خواهید ترکیب کنید، تکان دهید. دسته آن (علامت جمع) در گوشه چپ بالا جدول ظاهر می‌شود. با این دسته می توانید کلیک کنید و جدول را بگیرید.

جدول را بکشید تا اولین ردیف جدول با آخرین ردیف جدولی که می خواهید با آن ترکیب شود، منطبق شوند.

وقتی که جدول را آزاد کنید، ورد جدول ها را باهم ترکیب می‌کند.

حالا می دانید که چگونه خانه ها و جدول ها را در ورد تقسیم و ترکیب کنید. اما همانند بقیه قابلیت های ورد، این قابلیت ها نیز نیاز به تمرین دارند تا روش کار را به خوبی یاد بگیرید. خصوصا اگر می خواهید ترکیب ها یا تقسیم های پیچیده انجام دهید زیرا قابل بندی ها ممکن است بهم بخورند.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ترکیب و تقسیم کردن خانه ها و جداول در ورد;

دیدگاهتان را بنویسید