چگونه همیشه برنامه ها را در حالت Run as administrator اجرا کنیم؟

اجرا کردن یک برنامه یا اپلیکیشن در حالت Run as administrator در ویندوز ۱۰ بسیار راحت است. در این مقاله به شما چگونگی آن را آموزش می‌دهیم. اما لزوما شاید نخواهید هر بار این کار را انجام دهید. همچنین به شما نشان می‌دهیم که چگونه همیشه برنامه ها را در حالت Run as administrator در ویندوز ۱۰ اجرا کنیم.

در این مقاله اول روش ساده و سپس روش دائمی را به شما آموزش می‌دهیم.

روش ساده

ساده ترین راه برای اجرای یک برنامه در حالت Run as administrator در ویندوز ۱۰، پیدا کردن برنامه مورد نظر در منوی استارت (Start Menu) است. روی برنامه راست کلیک کنید و در منوی باز شده گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. اگرچه با این روش برنامه فقط یک بار در این حالت باز و اجرا می‌شود؛ یعنی شما هر بار باید این کار را انجام دهید. اما اگر بخواهید برنامه ای همیشه در حالت Run as administrator اجرا شود باید چه کار کنیم؟

در ادامه چگونگی اجرا کردن همیشه یک برنامه در حالت Run as administrator را بررسی می کنیم؛ این روش را برای هر برنامه ای که می خواهید همیشه در حالت Run as administrator اجرا شود، اعمال کنید.

مطمئن شوید که این روش را فقط برای برنامه ها و اپلیکیشن هایی که قابل اعتماد و معتبر هستند، استفاده می کنید. این روش پیشفرض نیست؛ بنابراین به شما اخطار می دهد تا از تغییرات ناخواسته و بزرگ در سیستم خود، جلوگیری کنید.

روش دائمی

مرحله اول

مانند روش قبل، برنامه مرد نظر را در منوی استارت زیر بخش All Apps پیدا کنید.

مرحله دوم

در منوی More، روی گزینه Open File Location کلیک کنید.

مرحله سوم

روی برنامه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

در بخش پیشفرض Shortcut، روی گزینه Advanced کلیک کنید.

مرحله پنجم

گزینه Run as administrator را فعال یا به اصطلاح تیک بزنید و روی گزینه OK کلیک کنید.

مرحله ششم

در پنجره Main Properties روی گزینه OK کلیک کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید