چند ویژگی برجسته در مورد گلکسی اس 9 سامسونگ

سرانجام پس از مدت ها انتظار سامسونگ از پرچمداران جدید خود، گلکسی اس 9 و اس9 پلاس رونمایی کرد. در ادامه به برخی از ویژگی های گلکسی اس 9 سامسونگ نگاهی خواهیم داشت.

با وجود اینکه مدت زمان زیادی است که اعلام شده سامسونگ قرار است پرچمداران جدید خود را در سال 2018 رونمایی کند از همان ابتدا پیش بینی می شد که گلکسی اس 9 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال2018 شناخته شود. به عقیده سامسونگ، نسل جدید این پرچمدارانش، نحوه تعامل کاربر با گوشی هوشمند را از جنبه های مختلفی بهبود می بخشند.

اگر قرار است در آینده این گوشی را تهیه کنید یا آن را خریداری کردید این مطلب را برای آشنایی بیشتر از قابلیت های گلکسی اس 9 سامسونگ مطالعه بفرمایید.

 

اضافه شدن قابلیت جدید به سلفی

همانطور که می دانید گوشی های گلکسی اس 9 پلاس و اس 9  از دوربین های بسیار جذابی بهره می برند. سامسونگ در دوربین جلویی پرچمداران جدید خود حالت Selfie Focus قرار داده است که به عنوان یک گزینه در بالای صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. این قابلیت کارهای زیادی با عکس های سلفی شما انجام می دهد. به عبارتی دیگر، برنامه سعی می کند شخص را در پیش زمینه تشخیص دهد و پس زمینه محو می شود تا سوژه تمرکز اصلی تصویر باشد.

 

قابلیت Landscape برای هوم اسکرین

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ هم مانند گوشی های پیکسل قادر به چرخش هوم اسکرین به اطراف هستند. شما می توانید این قابلیت را در پرچمداران جدید سامسونگ با فعال کردن حالت landscape داشته باشید. برای فعال کردن این حالت باید به تنظیمات مراجعه کنید سپس بر روی گزینه Display و بعد Home Screen ضربه بزنید و از خاموش بودن Portrait Mode Only  اطمینان حاصل کنید.

 

قابلیت Super Slow Mo یا فیلمبرداری آهسته

یکی از قابلیت های مهم  و شگفت انگیز که سامسونگ به پرچمداران جدید خود اضافه کرده است، ویژگی ضبط Super Slow Mo است. این قابلیت که برای اکثر کاربران بسیار سرگرم کننده است می تواند ویدئوهای خلاقانه ای را ایجاد کند. شما می توانید ویدئو super slow mo را با فریم 960 فریم در ثانیه با وضوح HD یا همان 720p بسازید. همچنین این امکان برایتان وجود دارد که تصاویر ثبت‌شده را به‌عنوان فایل‌های گیف ذخیره کرد یا ‌آن‌ها را به‌عنوان تصویر پس‌زمینه قرار داد.

 

باز کردن قفل گوشی با اسکن هوشمند

اسکن هوشمند ترکیبی از دو فناوری تشخیص چهره و اسکن عنبیه است که در کنارهم موجب شناسایی دقیق تر و سریع تر کاربر در شرایط مختلف می شود. اگر به بخش Lock screen and security  که در تنظیمات هستند بروید و Face recognition را انتخاب کنید، می توانید چهره خود را ثبت کنید. همچنین باید این روند را برای گزینه اسکنر عنبیه تکرار کنید.

 

ایموجی خودتان را بسازید

ویژگی AR Emojis یا همان اموجی واقعیت افزوده نسخه های ایموجی خود کاربر هستند که می توانند با توجه به حالت های چهره کاربر در زمان واقعی واکنش نشان دهند. در واقع یک تصویر انیمیشنی از چهره خود را بر روی موجودات مختلف قرار می دهید و چهره های حالت های بامزه ای به خود می گیرد. برای استفاده از این قابلیت باید برنامه دوربین را باز کنید و دور جلو را انتخاب کنید سپس گزینه AR Emojis را از انتخابات که در بالا قرار دارند را انتخاب کنید.

 

حداکثر کردن رزولوشن صفحه

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دارای صفحه نمایش های Infinity Display بزرگ هستند. اما هنگامی که صفحه را باز می کنید با حداکثر رزولوشن تنظیم نشده اند بنابراین برای تنظیم کردن صفحه باید تنظیمات را باز کنید و بر روی گزینه Display and Screen resolution ضربه بزنید و سپس اسلایدر صفحه را به حالت on قرار دهید. در پایان بر روی گزینه Apply ضربه بزنید تا تغییرات تایید شوند.

 

اعلان های را بیشتر کنترل می کنید

در پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس که از اندروید 8.0 پشتیبانی می کنند شما می توانید کنترل بیشتری بر روی اعلان های خود داشته باشید. به همین منظور برای تنظیم اعلان هر برنامه باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و به بخش Notifications بروید و بر روی برنامه خاصی ضربه بزنید تا تغییرات انجام شود. شما می توانید انواع مختلفی از هشدارها را برای اعلان های مختلف در یک برنامه تنظیم کنید. برای مثال، تنظیمات اعلان برای برنامه Gmail را باز کنید و هشدارهای بلندتری را برای پیام های ورودی مهم تر تنظیم کنید.

 

ترجمه فوری زبان های خارجه

همانطور که می دانید برنامه هی مختلفی وجود دارند که می توانند زبان های مختلفی را فوری ترجمه کنند. یکی از ویژگی های شگفت انگیز گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ قابلیت بیکسبی (Bixby) است. بیکسبی ویژن در برنامه دوربین این گوشی ها قرار دارد با کمک آن می توانید متون خارجی را در لحظه بدون اینکه نیاز به برنامه دیگری باشد ترجمه کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید برنامه دوربین را باز کنید و بر روی دکمه Bixby Vision که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید. سپس دوربین را بر روی متن مورد نظر خود نگه دارید سپس بر روی دکمه  (“Text (“T ضربه بزنید پس از آن کلمات ترجمه شده را بر روی صفحه نمایش مشاهده می کنید.

 

گفتنی است، هر دو دستگاه یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ از طراحی مشابه گلکسی اس 8 بهره می‌برند که با اقبال بسیاری از کاربران مواجه شدند و خریداران می‌توانند این دستگاه‌ها را در چهار رنگ، مشکی نیمه‌شب (Midnight Black)، خاکستری تیتانیومی (Titanium Gray)،‌ آبی مرجانی (Coral Blue) و رنگ جدیدِ بنفش یاسی (Lilac Purple) سفارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید