بهترین روش ها برای پشتیبان گیری خودکار از تصاویر در گوشی های هوشمند

بهترین دوربین، همان دوربینی است که شما همیشه به همراه دارید و در اغلب موارد این دوربین بر روی گوشی هوشمند شما می باشد. احتمالا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از لحظات مختلف، عکس هایی می گیرید؛ بنابراین باید از ذخیره و پشتیبان گیری شدن آن ها نیز اطمینان حاصل کنید.

Google Photo/Drive

هنگامی که سخن از پشتیبان گیری تصاویر به میان می آید، نمی توان از Google Photo گذشت. این برنامه هم بر روی گوشی های هوشمند اندروید و هم IOS وجود دارد و فضای ذخیره سازی نامحدودی را ارائه می دهد. پس همانطور که گفتیم نمی توان در مورد آن صحبت نکرد.

برای پشتیبان گیری از تصاویر تان با استفاده از Google Photo، تنها کافی ست این برنامه را از اندروید و یا IOS دانلود کرده و با ID گوگل تان وارد آن شوید. از آن پس، تمام تصاویرتان بطور خودکار پشتیبان گیری می شوند و می توانید با استفاده از این برنامه تصاویر خود را بر روی هر گوشی دیگری نیز داشته باشید. همچنین شما می توانید تصاویر تان  را در وبسایت photos.google.com نیز مشاهده کنید.

اگر شما کاربر Google Drive هستید، تمام تصاویر تان در پوشه ی Google Photo در Google Drive نشان داده می شوند، که پشتیبان گیری کامل و عالی از تصاویر محسوب می شود. مسئله ی مهمی که شایان ذکر است این است که برای تعیین ذخیره سازی نامحدود تصاویر، باید اجازه دهید تا Google تصاویر شما را فشرده سازی کند. بدین ترتیب در حقیقت به جای ذخیره ی تصاویر با کیفیت اصلی شان، آن ها را با کیفیت بالا متراکم می سازد.

حقیقتا، الگوریتم فشرده سازی تصاویر، بسیار الگوریتم خوبی است، و شما به سختی می توانید تفاوت تصاویر پشتیبان گیری شده ی اصلی و فشرده شده ی Google را تشخیص دهید. اگر شما بخواهید که تصویر تان را به کیفیت اولیه باز گردانید، به ضرر سهمیه ی Drive شما محسوب می شود. با این حال در این قانون یک استثنا نیز وجود دارد: اگر گوشی شما Pixel باشد، می توانید تصاویر تان را بطور کامل، بدون فشرده سازی و بدون محدودیت از روی گوشی تان پشتیبان گیری کنید.

Dropbox

Dropbox به مدت طولانی در لیست بهترین برنامه های ذخیره سازی بازی ها قرار داشته است و ویژگی ذخیره سازی تصاویر آن نیز مورد استفاده ی افراد بسیار زیادی قرار می گیرد. برنامه ی Dropbox به اندازه ی Google Photo برنامه ی جامعی نیست و فضای محدودی دارد. اما اگر شما از Dropbox استفاده ی زیادی می کنید و فضای ذخیره سازی کمی دارید، اندکی با مشکل مواجه خواهید شد. پشتیبان گیری Dropbox بدون هیچ گونه سختی و با چند کلیک ساده انجام می شود. این ویژگی که Camera Uploads خوانده می شود، در منوی setting برنامه های Dropbox وجود دارد.

هنگامی که این آپشن را فعال کنید، می توانید تصویر و ویدئو هایتان را Upload کنید، از اطلاعات تان پشتیبان گیری کنید و چند آپشن ویژه ی OS نیز به آپشن هایتان اضافه می شوند. در سیستم عامل های IOS شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید تا این آپلود در پس زمینه ی گوشی تان انجام گیرد؛ در اندروید نیز می توانید تنها در هنگام شارژ شدن گوشی و یا وقتی که شارژ گوشی بالای 30 درصد باشد، آپلود را انجام دهید. با این حال، دقیقا همانند Google Photo شما می توانید تصاویر تان را در این برنامه داشته باشید –یعنی تقریبا آن را روی هر دستگاه و وبی در اختیار داشته باشید.

Amazon Prime Photo

اگر شما نیز یکی از اعضای Amazon Prime هستید، بنابراین می توانید از ویژگی آپلود نامحدود Prime Photo بهرمند شوید. این یکی از مزیت های کمتر شناخته شده ی Amazon Prime است (حقیقتا Prime ویژگی های بسیار عالی دارد)، اما واقعا مفید و کاربردی است.

اکنون روش کار Amazon Prime را توضیح خواهیم داد. Amazon برای کاربران Prime خود آپشن فضای ذخیره سازی نامحدودی را فراهم می کند تا تصویر شان را آپلود کنند. اما با این حال، محدودیتی که وجود دارد این است که آپلود فقط برای تصاویر انجام می گیرد. اگر شما می خواهید که از ویدئو هایتان پشتیبان گیری کنید، باید از فضای ذخیره سازی Amazon   استفاده کنید. بطور پیش فرض شما دارای 5 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی ویدئو هایتان هستید، اگر به فضای بیشتری نیاز دارید باید چند دلاری پول خرج کنید. شما می توانید با پرداخت 22.99 دلار 100 گیگابایت برای یک سال، و یا با پرداخت 59.99 دلار، 1 ترابایت حافظه برای یک سال دریافت کنید. اگر از قبل هیچ Platform نداشته اید (مانند درایو و یا Dropbox) ، بسیار عالی، قابل اعتماد تر و یک آپشن قوی می باشد.

iCloud (فقط برای سیستم عامل IOS)

اگر شما یکی از کاربران سیستم عامل IOS هستید، می توانید با استفاده از iCloud از اطلاعات مورد نظرتان پشتیبان گیری کنید. این برنامه دارای 5 گیگابایت حافظه برای پشتیبان گیری از تصاویر، ویدئو ها و دیگر اطلاعات روی IOS است. خوشبختانه اگر نیاز به فضای بیشتر داشتید، می توانید با پرداخت 0.99 دلار در ماه 50 گیگابایت، 2.99 دلار برای 200 گیگابایت، و یا 9.99 دلار برای 2 ترابایت حافظه پرداخت کنید. برای اکثر کاربران آپشن 50 گیگابایتی کافی می باشد. برای یافتن این آپشن در گوشی تان این مراحل را دنبال کنید:

setting> your name> iCloud> manage storage> change storage plan

هنگامی که plan خود را تنظیم کردید دیگر نیازی به انجام کار زیادی ندارید. برای پشتیبان گیری از تصاویر تان باید به setting> photos بروید. همچنین شما می توانید پشتیبان گیری را در اینجا بطور کامل غیر فعال کنید. از زمانی که تصاویر مورد نظر تان را پشتیبان گیری کردید، می توانید آن ها را در هر گوشی IOS دیگر و اینترنت داشته باشید.

از آنجایی که ما در مورد پشتیبان گیری صحبت می کنیم، لازم به ذکر است که هنگام پشتیبان گیری از اطلاعات ، redundancy (زیاد بودن آپشن ها) اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است حداقل دو آپشن را انتخاب کرده و از هر دوی آن ها استفاده کنید. بدین ترتیب اگر هر اتفاقی برای یک از سرویس ها بیوفتد، هنوز هم اطلاعات تان بر روی یک سرویس دیگر موجود می باشند. این مطلب را مطالعه کنید : آموزش اندروید؛ چگونه پیامک پاک شده از موبایل را بازیابی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید